Pages

Pages - Menu

Wednesday, October 23, 2013

`အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ ႏုိ၀င္ဘာတြင္ လက္ခံမည္

Photo: `အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ ႏုိ၀င္ဘာတြင္ လက္ခံမည္
Wednesday, October 23, 2013

အစုိးရက ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီး ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳလ်က္ရွိေနရာ  အ အကၡရာ ကားေဟာင္း မ်ားကုိ လာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းပုိင္းတြင္ စတင္လက္ခံဖြယ္ရွိေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္၊ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

အစုိးရက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး ယာဥ္အုိ၊ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား စတင္အပ္ႏွံခြင့္ျပဳလ်က္ရွိရာ လတ္တေလာ အခ်ိန္အထိ `သ´ အကၡရာ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေစ်းကြက္တြင္ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈ နည္းပါး လာၿပီး  တပတ္ရစ္ကားမ်ား တင္သြင္းႏုိင္ေသာ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမွာလည္း ျမင့္တက္လ်က္ရွိၿပီး စလစ္တေစာင္လွ်င္ သိန္း တရာေက်ာ္ေစ်းေပါက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊  `အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ရရွိေရးအတြက္ အမ်ားစုက ေစာင့္ဆုိင္းေနၿပီး `အ´ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ရရွိမွသာလွ်င္ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းႏုိင္ေၾကာင္း ကားေစ်းကြက္ အတြင္းမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။

`အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ားသည္ ယခု ေအာက္တုိဘာလကုန္မွ ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မည္ျဖစ္ၿပီး  ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွ ယာဥ္အုိ ယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္လက္ခံၿပီး အပ္ႏွံခြင့္ျပဳသည့္မူ၀ါဒရွိေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ `အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ကို လာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္မွသာ စတင္လက္ခံလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္၊ ကုန္းလမ္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန အရာရွိက ရွင္းျပသည္။

“က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာက ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံတဲ့ မူ၀ါဒ ရွိတယ္။ ဒါကလည္း အရင္ ၀န္ႀကီးေတြ လက္ထက္ ကတည္းက ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ မူ၀ါဒပါ။  အဲဒီေတာ့ ကားေဟာင္းစလစ္ေတြ ေစ်းတက္တယ္ဆုိေပမယ့္လည္း ၀န္ႀကီး ဌာနရဲ႕ မူ၀ါဒကို ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွပဲ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳမွာေလ။ အဲဒီေတာ့ အခု `အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းေတြက ၀န္ႀကီး ဌာနရဲ႕ မွတ္ပုံတင္ စာရင္းဇယားအရ  ေအာက္တုိဘာလကုန္မွ ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွာ။ အဲဒီေတာ့ ႏုိ၀င္ဘာမွာပဲ စတင္ လက္ခံ ႏုိင္ မယ္´´ဟု  ၎က ဆုိသည္။

လတ္တေလာ ေစ်းကြက္တြင္ ကားေဟာင္းအပ္ စလစ္တေစာင္လွ်င္ ေငြက်ပ္သိန္း  ၁၁၀ ေက်ာ္ ေပါက္ေစ်းရွိၿပီး ယင္းသုိ႔ ေစ်းျမင့္တက္ေနမႈကုိလည္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက သိရွိေသာ္လည္း ဌာနတြင္း မူ၀ါဒေၾကာင့္ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈကို သတ္မွတ္သည့္အခ်ိန္ေရာက္မွသာ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ကားေဟာင္းစလစ္ေတြ ေစ်းထုိးတက္ေတာ့ အစုိးရဘက္ တကယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံသားတုိင္း အဖုိးႏႈန္းခ်ဳိသာစြာ ကားစီးႏုိင္ေရးကိုေတာ့ ထိခိုက္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း ဌာနတြင္းမွာကလည္း ဒီမူ၀ါဒနဲ႔ညီမွ လုပ္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ တင္းက်ပ္မႈ ကလည္းရွိတယ္။ အခုကေတာ့ ကားေဟာင္းစလစ္ေစ်းကြက္က စီးပြားေရးေစ်းကြက္ႀကီးတခုလိုျဖစ္ေန တယ္။ ေနာက္ၿပီး မႏၲေလးမွာ ကားအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့သူတဦး သတ္ေသသြားတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တယ္ဆုိတာလည္း သိပါတယ္´´ ဟု ေနျပည္ေတာ္အရာရွိက ဆက္လက္ေျပာဆုိသည္။

ေစ်းကြက္၏ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ကားေဟာင္းစလစ္ ေစ်းတက္ေနေသာ္လည္း `အ´အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ျပဳပါက စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္း၀န္းက်င္ က်ဆင္းသြားမည္ဟု သိရွိရသည္။

“အခုက ကားေဟာင္းစလစ္တေစာင္ကို ၁၁၇၊ ၁၁၈ သိန္းေတာင္ ၀ယ္လုိ႔မရဘူး။ `အ´ အကၡရာ လက္ခံမယ္ဆုိရင္ေတာ့ နည္းနည္းေစ်းက်မယ္။ အနည္းဆုံး စလစ္တေစာင္ကုိ ၁၀ သိန္းေလာက္ က်ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အပ္ကားရွားေတာ့ စလစ္ေစ်းထပ္က်ဖုိ႔ဆုိရင္ အစုိးရဘက္က မူ၀ါဒ ေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ဖုိ႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္´´ ဟု ၀ါရင့္ ကားပြဲစား ဦးျမင့္ေမာင္က ေျပာသည္။

ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီး တပတ္ရစ္ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳေနခ်ိန္မွာ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္သူတုိင္းကို တပတ္ရစ္ကား တင္သြင္း ခြင့္ျပဳ ေနသည့္အျပင္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားႏွင့္ ျပခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳေနသည့္အတြက္ ေစ်းကြက္တြင္ ကား၀ယ္သူ ထက္ ေရာင္းသူကသာ ပုိမိုမ်ားျပားေနေၾကာင္း၊ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားႏွင့္ ျပခန္းမ်ားမွာလည္း ကား၀ယ္သူ နည္းပါးသည့္အတြက္ ကုမၸဏီပိတ္သိမ္းရသည္မ်ားရွိေၾကာင္း  သိရွိရသည္။

“ကားအေရာင္းစင္တာေတြက ရာခ်ီရွိေနသလို တႏုိင္တပိုင္ ကားအေရာင္း အဝယ္လုပ္ေနတဲ့သူက လည္း ေထာင္ခ်ီေနၾကတယ္ေလ၊ မေရာင္းရတဲ့အခါၾကေတာ့ ကားကုမၸဏီေတြလည္း ပိတ္ဖို႔ လုပ္လာၾကတာေပါ့”ဟု  Farmer Auto ကုမၸဏီမွ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ရွင္းျပသည္။

ကားတင္သြင္းမႈ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးေနသည့္ သြင္းကုန္၀န္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီမ်ားမွာလည္း အလုပ္အပ္ႏွံသူနည္းပါးေနၿပီး အရႈံးျပေနသည့္အတြက္ ပိတ္သိမ္းရန္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ဆိပ္ကမ္းေတြမွာက ကားေတြပုံေအာေနၿပီး ကားတင္သြင္းေပးဖို႔ မွာမယ့္သူလည္းမရွိေတာ့ က်မတို႔ ကားေတြ ၾကားခံ တင္သြင္းေပးေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြလည္း အရႈံးေပၚလာတယ္၊ အခုေတာ့ အလုပ္ရွင္ဘက္က အရိပ္အျမြတ္ ေျပာေနေတာ့ အလုပ္သစ္ရွာဖို႔လုပ္ေနရတယ္´´ ဟု ကားတင္သြင္းမႈ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ ကုမၸဏီတခုမွ ၀န္ထမ္းတဦးက ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာဆုိသည္။


ဧရာ၀တီ
ရန္ကုန္ ကညန ရံုးတြင္ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံရန္ စာရင္းသြင္းေနသည့္ ကားေဟာင္း တစီး (ဓာတ္ပံု – ဧရာဝတီ)
ရန္ကုန္ ကညန ရံုးတြင္ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံရန္ စာရင္းသြင္းေနသည့္ ကားေဟာင္း တစီး (ဓာတ္ပံု – ဧရာဝတီ)
RangonNewsDaily:: October. 23 .2013
အစုိးရက ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီး ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳလ်က္ရွိေနရာ အ အကၡရာ ကားေဟာင္း မ်ားကုိ လာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းပုိင္းတြင္ စတင္လက္ခံဖြယ္ရွိေၾကာင္း ေနျပည္
ေတာ္၊ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ အရာရွိတဦးက
 ေျပာသည္။ အစုိးရက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး ယာဥ္အုိ၊ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား စတင္အပ္ႏွံခြင့္ျပဳလ်က္ရွိရာ လတ္တေလာ အ
ခ်ိန္အထိ `သ´ အကၡရာ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေစ်းကြက္တြင္ ကား
ေဟာင္း အပ္ႏွံမႈ နည္းပါး လာၿပီး တပတ္ရစ္ကားမ်ား တင္သြင္းႏုိင္ေသာ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမွာလည္း ျမင့္တက္
လ်က္ရွိၿပီး စလစ္တေစာင္လွ်င္ သိန္း တရာေက်ာ္ေစ်းေပါက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ `အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ရရွိေရးအတြက္အမ်ားစုက ေစာင့္ဆုိင္းေနၿပီး`အ´ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ရရွိမွသာလွ် စလစ္ေစ်းႏႈန္း
မ်ား က်ဆင္းႏုိင္ေၾကာင္း ကားေစ်းကြက္ အတြင္းမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။

`အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ားသည္ ယခု ေအာက္တုိဘာလကုန္မွ ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွ ယာဥ္အုိ ယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္လက္ခံၿပီး အပ္ႏွံခြင့္ျပဳသည့္မူ၀ါဒရွိေၾကာင္း၊ထုိ႔ေၾကာင့္ `အ´ အကၡရာ
ကားေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ကိုလာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္မွသာစတင္လက္ခံလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္
၊ ကုန္းလမ္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန အရာရွိက ရွင္းျပသည္။

“က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာက ႏွစ္၂၀ ျပည့္မွ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံတဲ့ မူ၀ါဒ ရွိတယ္။ ဒါကလည္း အရင္ ၀န္ႀကီး
ေတြ လက္ထက္ ကတည္းက ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ မူ၀ါဒပါ။ အဲဒီေတာ့ ကားေဟာင္းစလစ္ေတြ ေစ်းတက္တယ္ဆုိေပ
မယ့္လည္း ၀န္ႀကီး ဌာနရဲ႕ မူ၀ါဒကို ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွပဲ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳမွာေလ။ အဲဒီေတာ့ အခု `အ´ အကၡရာ ကားေဟာင္းေတြက ၀န္ႀကီး ဌာနရဲ႕ မွတ္ပုံတင္ စာရင္းဇယားအရ ေအာက္တုိဘာလကုန္မွ ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္မွာ။ အဲဒီေတာ့ ႏုိ၀င္ဘာမွာပဲ စတင္ လက္ခံ ႏုိင္ မယ္´´ဟု ၎က ဆုိသည္။

လတ္တေလာ ေစ်းကြက္တြင္ ကားေဟာင္းအပ္ စလစ္တေစာင္လွ်င္ ေငြက်ပ္သိန္း ၁၁၀ ေက်ာ္ ေပါက္ေစ်းရွိ
ၿပီး ယင္းသုိ႔ ေစ်းျမင့္တက္ေနမႈကုိလည္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက သိရွိေသာ္လည္း ဌာနတြင္း မူ၀ါ
ဒေၾကာင့္ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈကို သတ္မွတ္သည့္အခ်ိန္ေရာက္မွသာ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္
ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ကားေဟာင္းစလစ္ေတြ ေစ်းထုိးတက္ေတာ့ အစုိးရဘက္ တကယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံသားတုိင္း အဖုိးႏႈန္းခ်ဳိ
သာစြာကားစီးႏုိင္ေရးကိုေတာ့ထိခိုက္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း ဌာနတြင္းမွာကလည္း ဒီမူ၀ါဒနဲ႔ညီမွ လုပ္ေပး
ရမယ္ဆိုတဲ့ တင္းက်ပ္မႈ ကလည္းရွိတယ္။ အခုကေတာ့ ကားေဟာင္းစလစ္ေစ်းကြက္က စီးပြားေရးေစ်းကြက္
ႀကီးတခုလိုျဖစ္ေန တယ္။ ေနာက္ၿပီး မႏၲေလးမွာ ကားအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့သူတဦး သတ္ေသသြားတဲ့
အထိ ျဖစ္ကုန္တယ္ဆုိတာလည္း သိပါတယ္´´ ဟု ေနျပည္ေတာ္အရာရွိက ဆက္လက္ေျပာဆုိသည္။

ေစ်းကြက္၏ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ကားေဟာင္းစလစ္ ေစ်းတက္ေနေသာ္လည္း `အ´အကၡရာ ကားေဟာင္း
မ်ား အပ္ႏွံခြင့္ျပဳပါက စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္း၀န္းက်င္ က်ဆင္းသြားမည္ဟု သိရွိရသည္။

“အခုက ကားေဟာင္းစလစ္တေစာင္ကို ၁၁၇၊ ၁၁၈ သိန္းေတာင္ ၀ယ္လုိ႔မရဘူး။ `အ´ အကၡရာ လက္ခံမယ္
ဆုိရင္ေတာ့ နည္းနည္းေစ်းက်မယ္။ အနည္းဆုံး စလစ္တေစာင္ကုိ ၁၀ သိန္းေလာက္ က်ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္
လည္း အပ္ကားရွားေတာ့ စလစ္ေစ်းထပ္က်ဖုိ႔ဆုိရင္ အစုိးရဘက္က မူ၀ါဒ ေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ဖုိ႔ အ
ထူးလိုအပ္ပါတယ္´´ ဟု ၀ါရင့္ ကားပြဲစား ဦးျမင့္ေမာင္က ေျပာသည္။

ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီး တပတ္ရစ္ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳေနခ်ိန္မွာ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္သူတုိင္းကို တပတ္ရစ္ကား တင္သြင္း ခြင့္ျပဳ ေနသည့္အျပင္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားႏွင့္ ျပခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳေနသည့္အတြက္ ေစ်း
ကြက္တြင္ ကား၀ယ္သူ ထက္ ေရာင္းသူကသာ ပုိမိုမ်ားျပားေနေၾကာင္း၊ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားႏွင့္ ျပခန္း
မ်ားမွာလည္း ကား၀ယ္သူ နည္းပါးသည့္အတြက္ ကုမၸဏီပိတ္သိမ္းရသည္မ်ားရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ကားအေရာင္းစင္တာေတြက ရာခ်ီရွိေနသလို တႏုိင္တပိုင္ ကားအေရာင္း အဝယ္လုပ္ေနတဲ့သူက လည္း
 ေထာင္ခ်ီေနၾကတယ္ေလ၊ မေရာင္းရတဲ့အခါၾကေတာ့ ကားကုမၸဏီေတြလည္း ပိတ္ဖို႔ လုပ္လာၾကတာေပါ့”
ဟု Farmer Auto ကုမၸဏီမွ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ရွင္းျပသည္။

ကားတင္သြင္းမႈ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးေနသည့္ သြင္းကုန္၀န္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီမ်ားမွာလည္း အလုပ္အပ္ႏွံသူနည္း
ပါးေနၿပီး အရႈံးျပေနသည့္အတြက္ ပိတ္သိမ္းရန္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ဆိပ္ကမ္းေတြမွာကကားေတြပုံေအာေနၿပီးကားတင္သြင္းေပးဖို႔မွာမယ့္သူလည္းမရွိေတာ့ က်မတို႔ ကားေတြ 
ၾကားခံတင္သြင္းေပးေနတဲ့ကုမၸဏီေတြလည္းအရႈံးေပၚလာတယ္၊အခုေတာ့ အလုပ္ရွင္ဘက္က အရိပ္အျမြတ္
 ေျပာေနေတာ့ အလုပ္သစ္ရွာဖို႔လုပ္ေနရတယ္´´ ဟု ကားတင္သြင္းမႈ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ ကုမၸဏီတခု
မွ ၀န္ထမ္းတဦးက ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာဆုိသည္။


ဧရာ၀တီ , kolatt(PBDN)
RangonNewsDaily

No comments:

Post a Comment