RangonNewsDaily:: September 29, 2013
ယေန႔ ကေလးသူငယ္ လူမမည္ကေလးမ်ားသည္ ေနာင္အနာဂတ္အတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ဘဝဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မွ ေနာင္တေခတ္လူေနမႈစနစ္သည္လည္းဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္လာေပမည္။ ကေလးသူငယ္တို႔၏ အေထြေထြ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈသည္ မိဘမ်ား ငယ္စဥ္ကထက္ ပိုမိုရန္ လိုေပသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက လူသားမ်ိဳးဆက္၌ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္လာမည္ မဟုတ္ေခ်။
ကေလးသူငယ္တို႔ဘဝဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ရန္မည့္သို႔လုပ္မည္နည္း။ ဤေမးခြန္း၏ အေျဖကို ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိ သိပၸံ
ယေန႔ ကေလးသူငယ္ လူမမည္ကေလးမ်ားသည္ ေနာင္အနာဂတ္အတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ဘဝဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မွ ေနာင္တေခတ္လူေနမႈစနစ္သည္လည္းဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္လာေပမည္။ ကေလးသူငယ္တို႔၏ အေထြေထြ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈသည္ မိဘမ်ား ငယ္စဥ္ကထက္ ပိုမိုရန္ လိုေပသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက လူသားမ်ိဳးဆက္၌ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္လာမည္ မဟုတ္ေခ်။
ကေလးသူငယ္တို႔ဘဝဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ရန္မည့္သို႔လုပ္မည္နည္း။ ဤေမးခြန္း၏ အေျဖကို ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိ သိပၸံ
ပညာရွင္မ်ားက အႀကိမ္ႀကိမ္ သုေတသနျပဳလုပ္ကာ
ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္။ ၄င္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားမွ အေရးပါ
ေသာ အခ်က္မ်ားကို
စုစည္းတင္ျပလိုက္ပါသည္။
ယုယစြာ ေျပာျပဳမူပါ---
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာသာမက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၌ပါ အလြန္ႏုနယ္ေပသည္။ ကေလးအရြယ္
ယုယစြာ ေျပာျပဳမူပါ---
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာသာမက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၌ပါ အလြန္ႏုနယ္ေပသည္။ ကေလးအရြယ္
တြင္အေတြးမွား၊အျမင္မွားမ်ားသိျမင္သြားပါက
ေနာင္တခ်ိန္ လူႀကီးျဖစ္ခ်ိန္အထိ ထိုအေတြးအျမင္မ်ားက “ကၽြဲ
ကူးေရပါ”သဖြယ္
ယွဥ္တြဲပါသြားတတ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကေလးသူငယ္ မ်ားကိုေသာ္၄င္း၊ကေလးသူငယ္မ်ား ေရွ႔တြင္ေသာ္၄င္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ အျပဳအမူ
အေျပာအဆိုကို
ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ယုယမႈကို အလိုရွိၾကသည္။ သူတို႔ကို ခ်စ္ခင္ၾကသည္ကို လိုခ်င္သည္။ ခ်ီးက်ဴးခံရမႈကို ရယူလိုသည္။ ကေလးတဦးဦး အလုပ္တခု သို႔မဟုတ္-ကစားမႈတခု လုပ္ေနသည္ကိုေတြ႔တိုင္း “ဟာ ကေလး
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ယုယမႈကို အလိုရွိၾကသည္။ သူတို႔ကို ခ်စ္ခင္ၾကသည္ကို လိုခ်င္သည္။ ခ်ီးက်ဴးခံရမႈကို ရယူလိုသည္။ ကေလးတဦးဦး အလုပ္တခု သို႔မဟုတ္-ကစားမႈတခု လုပ္ေနသည္ကိုေတြ႔တိုင္း “ဟာ ကေလး
က သိပ္ေတာ္တာပဲ၊ လိမၼာလိုက္တာ၊ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္ရတာ” စသည္ျဖင့္
ေျပာဆိုေပးပါ။
ကစားျခင္းသည္ မလြဲမေသြ လိုအပ္---
ကေလးတိုင္း ကေလးတိုင္းသည္ ကစားမႈ ျပဳရသည္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေနတတ္သည္။ အကယ္၍ သင့္ကေလးသည္ မကစားဘဲ မႈိင္ေတြ ေငးေမာေနပါက ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္တရပ္ ရွိေနျပီျဖစ္သည္။ ထိုအခါ နီးစပ္ရာ ကေလးဆရာဝန္
ကစားျခင္းသည္ မလြဲမေသြ လိုအပ္---
ကေလးတိုင္း ကေလးတိုင္းသည္ ကစားမႈ ျပဳရသည္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေနတတ္သည္။ အကယ္၍ သင့္ကေလးသည္ မကစားဘဲ မႈိင္ေတြ ေငးေမာေနပါက ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္တရပ္ ရွိေနျပီျဖစ္သည္။ ထိုအခါ နီးစပ္ရာ ကေလးဆရာဝန္
ထံ ျပသ၍ အကူအညီေတာင္းခံသင့္သည္။
ကေလးကစားေနသည္ကို “မကစားနဲ႔”ဟု မတားျမစ္သင့္ေပ။ ထို႔ျပင္“ဟိုဟာ ကစား၊ ဒါကို မကစားနဲ႔”စသည္
ၿဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္မႈမ်ား မျပဳလုပ္သင့္ေခ်။
မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ကစားနည္းကို ကစားေနပါက မကစားသင့္
ေၾကာင္းကေလးနားလည္ႏိုင္သည့္အသံုးအႏႈန္းျဖင့္ ရွင္းျပေပးပါ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္လည္း ကေလး
စိတ္ေျပာင္း
သြားေအာင္ ညင္သာစြာ ျပဳျပင္ဖန္တီးေပးပါ။ ဤေနရာတြင္ မိဘ၏
လိမၼာပါးနပ္မႈသည္ အေရးပါပါသည္။
ကေလးကို ေဝဖန္ျပစ္တင္မႈ မျပဳရ---
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ စူးစမ္းလိုၾကသည္။ အရာရာကို သိလို၊ တတ္လို နားလည္လိုၾကသည္။ စူးစမ္း ေလ့
ကေလးကို ေဝဖန္ျပစ္တင္မႈ မျပဳရ---
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ စူးစမ္းလိုၾကသည္။ အရာရာကို သိလို၊ တတ္လို နားလည္လိုၾကသည္။ စူးစမ္း ေလ့
လာလိုေသာစိတ္ေၾကာင့္
သူတို႔မလုပ္ဖူးေသာ-မၾကံဳဖူးေသာ အလုပ္တို႔ကို လုပ္ၾကည့္တတ္ၾက သည္။ ထိုအခါ
ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ အားနည္းျပီး အေတြ႔အၾကံဳ မရင့္က်က္ေသးသည့္အတြက္
အမွားမ်ားကို မွားမိတတ္ၾကသည္။
ထိုအခါ ကေလးငယ္ကို ေဝဖန္ျပစ္တင္ျခင္း၊
မာန္မဲျခင္း၊ ဆူပူျခင္းတို႔ကို အလြယ္ႏွင့္ ျပဳလုပ္မိေတာ့သည္။ ထို
သို႔
ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ကေလးတို႔၏ စူးစမ္း သိျမင္လိုစိတ္၊ တီထြင္
လုပ္ကိုင္လိုစိတ္မ်ား က်ဆင္းသြားျပီး ေနာင္လူ
ႀကီးျဖစ္လာခ်ိန္တြင္
သူမ်ားေနာက္လိုက္အျဖစ္သာ နိ႒ိတံသြား တတ္ေပသည္။
ကေလးကို မရိုက္ရ---
ကေလးမ်ား အမွားလုပ္မိလွ်င္ေသာ္၄င္း၊ မိမိစိတ္ အခန္႔မသင့္လွ်င္ေသာ္၄င္း၊ ကေလးမ်ားကို မိဘမ်ားက ရိုက္
ကေလးကို မရိုက္ရ---
ကေလးမ်ား အမွားလုပ္မိလွ်င္ေသာ္၄င္း၊ မိမိစိတ္ အခန္႔မသင့္လွ်င္ေသာ္၄င္း၊ ကေလးမ်ားကို မိဘမ်ားက ရိုက္
တတ္ၾကသည္။တခ်ိဳ႔မွာရိုက္ေနရင္းမွာပင္
“ေၾကာက္ျပီလား၊ တိတ္စမ္း မငိုနဲ႔၊ တိတ္ဆိုတိတ္” စသည္ျဖင့္ မာန္
မဲတတ္သည္။
ထိုကေလးသည္ ထိုသို႔ ျပဳမူျခင္း ခံရျပီးသည္မွစ၍ အရာရာကို ေၾကာက္တတ္ေသာ၊
မလိုအပ္သည္ကို အလြန္
အမင္း စိုးရိမ္ပူပန္တတ္ေသာ၊ မေကာင္းမႈ ကိစၥမ်ား အပါအဝင္
အမႈကိစၥမ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္ လွ်ိဳ႔ဝွက္စြာ ခိုးလုပ္
တတ္ေသာ အက်င့္မ်ား
စြဲသြားတတ္သည္။ ထိုအက်င့္မ်ားသည္ လူႀကီးဘဝ ေရာက္သည္အထိ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍
မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စြဲျမဲသြားတတ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ကေလးငယ္ကို မရိုက္သင့္ေပ။
ကေလးကို မေျခာက္လွန္႔ရ---
တခ်ိဳ႔က ရွိေသးသည္ “သရဲႀကီး လာေနျပီ” “ေဒေဝါႀကီး လာေနျပီ” “ကုလားႀကီး လာေနျပီ၊ ကုလားႀကီးေရ သည္ကေလးကို လာဖမ္းသြားပါ” စသည္ျဖင့္ အဓိပၸါယ္မဲ့ ေျခာက္လွန္႔တတ္သည္။ ဤသည္မွာလည္း လူႀကီး
ကေလးကို မေျခာက္လွန္႔ရ---
တခ်ိဳ႔က ရွိေသးသည္ “သရဲႀကီး လာေနျပီ” “ေဒေဝါႀကီး လာေနျပီ” “ကုလားႀကီး လာေနျပီ၊ ကုလားႀကီးေရ သည္ကေလးကို လာဖမ္းသြားပါ” စသည္ျဖင့္ အဓိပၸါယ္မဲ့ ေျခာက္လွန္႔တတ္သည္။ ဤသည္မွာလည္း လူႀကီး
မ်ား ေရွာင္သင့္ေသာ အျပဳအမူျဖစ္သည္။
သင္ ထိုသို႔ ျပဳမူျခင္းျဖင့္ သင့္ကေလးသည္ အလြန္အမင္း ေၾကာက္တတ္ျခင္း၊
လူႀကီး၏ စကားအေပၚ ယံုမွား
သံသယရွိလာျခင္း၊လူႀကီးမ်ားသည္လိမ္ေျပာတတ္သည္ဟု
ထင္လာျခင္း၊ ေနာင္အခါ လူႀကီးမ်ားကို အတုယူ
ကာ လိမ္ေျပာတတ္လာ ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာတတ္သည္။ သင့္ကေလး ထိုသို႔ မျဖစ္ေစခ်င္ပါက ကေလးကို မေျခာက္လွန္႔ပါနဲ႔။
ကေလးမ်ားထံမွ အကူအညီေတာင္းပါ---
ကေလးမ်ားကိုသင့္ေလ်ာ္ေသာအလုပ္ကိုလုပ္ခိုင္းႏိုင္ပါသည္။သို႔ေသာ္အတင္းအက်ပ္မခိုင္းပါနဲ႔။ “အမႈိက္ေတြ
ကေလးမ်ားထံမွ အကူအညီေတာင္းပါ---
ကေလးမ်ားကိုသင့္ေလ်ာ္ေသာအလုပ္ကိုလုပ္ခိုင္းႏိုင္ပါသည္။သို႔ေသာ္အတင္းအက်ပ္မခိုင္းပါနဲ႔။ “အမႈိက္ေတြ
ကရႈပ္ေနတာပဲကြယ္၊အေမလဲမလွည္းႏိုင္ေတာ့ဘူး၊သားေလး အေမ့ကို ကူညီတဲ့အေနနဲ႔ တံျမက္စည္း
လွည္း
ေပးေနာ္” စသည္ျဖင့္ ညင္သာစြာေျပာပါ။ ထိုသို႔ ေျပာသည့္တိုင္ အလုပ္
ကူမလုပ္ေသးပါက ထိုအလုပ္၏ အေရးပါပံုကို ရွင္းျပျပီး နားလည္ေအာင္ ေျပာဆိုပါ။
ကူညီလုပ္ေဆာင္မႈျပီးပါက “သားက သိပ္လိမၼာတာပဲ၊ ေနာက္လဲ ေမေမ့ကို ကူဦးေနာ္”
စသည္ျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးပါ။
ေပြ႔ဖက္ နမ္းရႈပ္ကာ ယုယခင္မင္မႈကို ျပသပါ။
ဤသို႔ျဖင့္ ကေလးမ်ား အလုပ္တြင္ စိတ္ပါဝင္စားေအာင္ ျပဳ
လုပ္ႏိုင္ပါသည္။
ကေလးမ်ားအတြက္ စံျပျဖစ္ပါေစ---
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ အတုျမင္ျခင္း၊ အတတ္သင္တတ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကေလးမ်ားေရွ႔တြင္ ေျပာဆိုျပဳ
ကေလးမ်ားအတြက္ စံျပျဖစ္ပါေစ---
ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ အတုျမင္ျခင္း၊ အတတ္သင္တတ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကေလးမ်ားေရွ႔တြင္ ေျပာဆိုျပဳ
မူရာတြင္ အထူးသတိျပဳပါ။ ကေလးေရွ႔တြင္ ဆဲဆို၍
ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုပါက ကေလးငယ္သည္လည္း ထို
သို႔ပင္ ၾကမ္းတမ္းစြာ
ျပဳမူေျပာဆိုေပလိမ့္မည္။ထို႔ေၾကာင့္ကေလးေရွ႔တြင္လူႀကီးကိုယ္တိုင္ကစံျပ
နမူနာျဖစ္
ေအာင္ ယဥ္ေက်းစြာ ေနေပးပါ။ သို႔မွသာ ကေလးမ်ားသည္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစြာ
ေနထိုင္တတ္လာေပမည္။
အတင္းအက်ပ္ ပညာသင္ေပးမႈကို မျပဳပါနဲ႔---
အျခားအေရးႀကီးေသာ အခ်က္တခ်က္မွာ ကေလးသူငယ္မ်ားကို ပညာသင္ၾကားေရးကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႔
အတင္းအက်ပ္ ပညာသင္ေပးမႈကို မျပဳပါနဲ႔---
အျခားအေရးႀကီးေသာ အခ်က္တခ်က္မွာ ကေလးသူငယ္မ်ားကို ပညာသင္ၾကားေရးကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႔
ေသာ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးတို႔အေပၚ ထားရွိေသာ ေမတၱာဓာတ္
ႀကီးမားကာ ငယ္ရြယ္စဥ္ အသက္တႏွစ္
၊ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ကပင္ ပညာသင္ၾကားေပးၾကသည္။
မူႀကိဳပို႔တတ္ၾကသည္။ တဖန္ အသက္ ငါးႏွစ္မျပည့္မီကပင္ မူလတန္းပညာကို
သင္ယူေစတတ္ၾကျပန္သည္။
ေက်ာင္းတြင္ သင္ရံုမွ်မက က်ဴရွင္အျဖစ္
ထပ္မံသင္ၾကားမႈကိုပင္ ပံ႔ပိုးေပးတတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ စာကို အျပင္း
အထန္
ဖိအားေပး သင္ၾကားေပးျခင္းသည္ ကေလးငယ္၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို ထိခိုက္ေစ
သည္။
ထိုသို႔ ပညာေရးတြင္ အျပင္းအထန္ လိုသည္ထက္ ပို၍ ဖိအားေပး သင္ယူေစျခင္း ခံရေသာ ကေလးငယ္မ်ား
ထိုသို႔ ပညာေရးတြင္ အျပင္းအထန္ လိုသည္ထက္ ပို၍ ဖိအားေပး သင္ယူေစျခင္း ခံရေသာ ကေလးငယ္မ်ား
သည္သာမန္ကေလးငယ္မ်ားထက္ပို၍စာသင္ရသည္ကိုစိတ္ပါဝင္စားမႈ မရွိျခင္း၊
စာမေတာ္ဘဲရွိျခင္း၊ စသည္
တုိ႔ျဖစ္ရန္အလားအလာမ်ားစြာပိုလာေပသည္။ထို႔ေၾကာင့္ကေလးငယ္၏ အရြယ္ႏွင့္ သင့္ရံုတန္ရံုမွ်သာ ပညာ
သင္ၾကားေပးရန္
လိုေပသည္။
က်န္းမာေရးကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေပးပါ---
ကေလးငယ္မ်ား၏ က်န္းမာေရးအေျခအေနကိုလည္း လူႀကီးမိဘမ်ားအေနျဖင့္ မ်က္ျခည္မျပတ္ ေလ့လာေန
က်န္းမာေရးကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေပးပါ---
ကေလးငယ္မ်ား၏ က်န္းမာေရးအေျခအေနကိုလည္း လူႀကီးမိဘမ်ားအေနျဖင့္ မ်က္ျခည္မျပတ္ ေလ့လာေန
သင့္သည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ အသက္ေျခာက္လ အထိတြင္
မိခင္ႏို႔ရည္ကိုသာ တိုက္ေကၽြးရမည္။ ေခတ္ေပၚ အာ
ဟာရဓာတ္မ်ား
ျဖည့္စြက္ထားသည္ဆိုေသာ မည္သည့္ အေကာင္းစား ႏို႔မႈန္႔၊ ႏို႔ဘူးကမွ
မိခင္ႏို႔ရည္ကို မမီပါ။ အသက္ ေျခာက္လမွ ၁၈-လအတြင္းတြင္မူ မိခင္ႏို႔ႏွင့္အတူ
တြဲဖက္အစာမ်ားကို တေန႔ ေလးႀကိမ္ ေကၽြးေပး
ရမည္။
တြဲဖက္ေကၽြးေသာ အစာမ်ားသည္ သန္႔ရွင္းျပီး အာဟာရဓာတ္ျပည့္ဝကာ ေၾကလြယ္ေသာ အစာျဖစ္ရန္ လိုေပသည္။
ပိုလီယိုကာကြယ္ေဆး၊ ေက်ာက္ေရာဂါ ကာကြယ္ေဆး၊ ဆံုဆို႔နာ ကာကြယ္ေဆး စေသာ ကာကြယ္ေဆးမ်ား
ကိုလည္း နီးစပ္ရာေဒသႏၲရ က်န္းမာေရးဌာနမ်ားတြင္ထိုးႏွံတိုက္ေကၽြးၾကရန္လည္း လိုေပသည။ထိုသို႔ ျပဳလုပ္
ဂရုစိုက္ေနပါလ်က္ကေလး၏ဖြံ႔ျဖိဳးမႈသည္ ေႏွးေကြးေနပါကကေလးငယ္တြင္တစံုတခုခ်ိဳ႔ယြင္း ေနျပီျဖစ္သည္။
အသက္အရြယ္အလိုက္ ကေလးငယ္၏ ဖြံ႔ျဖိဳးႀကီးထြားမႈမွာ
ကေလးအသက္ သံုးလတြင္---
- အလင္းေရာင္ႏွင့္ ေတာက္ပေသာ အေရာင္မ်ားဘက္သို႔ ေခါင္းလွည့္တတ္ရမည္။
- က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံလာရာသို႔ ၾကည့္တတ္ရမည္။
- လက္ႏွစ္ဖက္လံုး လက္သီးဆုပ္တတ္ရမည္။
- လက္ေရာေျခပါ လႈပ္ရွား ရုန္းကန္တတ္ရမည္။
- ျပံဳးျပတတ္ရမည္။
- ဝူးဝူးဝါးဝါး စသည္ျဖင့္ မပီသေသးေသာ ေအာ္သံကို ျပဳတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ တႏွစ္တြင္---
- အမွီမပါဘဲ ထိုင္ႏိုင္ရမည္။
- ေလးဘက္ တြားသြားႏိုင္ရမည္။
- အမွီကိုကိုင္ျပီး မတ္တတ္ရပ္ႏိုင္ရမည္။
- လက္မ လက္ညႇိဳးတို႔ျဖင့္ ညႇပ္ျပီး ပစၥည္းတခုခုကို ေကာက္ယူႏိုင္ရမည္။
- လြယ္ကူ ရွင္းလင္းေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို လိုက္နာႏိုင္ရမည္။
- ခ်စ္ခင္ တြယ္တာတတ္ရမည္။
- စကား တလံုးစ ႏွစ္လံုး စ ေျပာတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ ႏွစ္ႏွစ္တြင္---
- စကား ႏွစ္လံုး သံုးလံုး ျပည့္စံုေသာ ဝါက်မ်ား ေျပာတတ္ရမည္။
- ေတြ႔ေနက် အရာဝတၳဳမ်ားကို မွတ္မိရမည္။
- လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ပစၥည္းတခုခုကို သယ္ယူႏိုင္ရမည္။
- သူမ်ားေျပာေသာ စကားကို လိုက္ေျပာတတ္ရမည္။
- ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္တြယ္ စားေသာက္ႏိုင္ရမည္။
- ဆံပင္၊ နားရြက္၊ ႏွာေခါင္း စသည္တို႔ကို ညႊန္ျပတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ ေလးႏွစ္တြင္---
-ေျခတေပါင္က်ိဳး ရပ္တတ္ရမည္။
- အျခားသူမ်ားႏွင့္ အတူ လြယ္ကူေသာ ကစားနည္းမ်ားကို ကစားတတ္ရမည္။
- ေမးခြန္းမ်ား ေမးတတ္ရမည္။
- လြယ္ကူရွင္းလင္းေသာ ေမးခြန္းမ်ားကိုလည္း ေျဖတတ္ရမည္။
- ခံစားမႈမ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပတတ္ရမည္။
- အကူအညီ မလိုဘဲ ကိုယ္တိုင္ ေျခလက္ေဆးတတ္ရမည္။
- အေျခခံ အေရာင္ ေျခာက္မ်ိဳးကို ခြဲျခား ညႊန္ျပတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္တြင္---
- ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ စကားေျပာႏိုင္ရမည္။
- အကူအညီမလိုဘဲ ကိုယ္တိုင္ ဝတ္စားဆင္ယင္ႏိုင္ရမည္။
- စက္ဝိုင္း၊ ေလးေထာင့္ပံု၊ စတုဂံ၊ ႀတိဂံမ်ားကို ကူးဆြဲတတ္ရမည္။
- အရာဝတၳဳမ်ားကို ၅-ခု၊ ၁၀-ခု၊ စသည္ျဖင့္ ေရတြက္တတ္ရမည္။
သင့္ကေလးငယ္သည္သက္ဆိုင္ေသာအသက္အပိုင္းအျခား ေရာက္သည့္တိုင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဖြ႔ံျဖိဳးမႈမ်ား
အသက္အရြယ္အလိုက္ ကေလးငယ္၏ ဖြံ႔ျဖိဳးႀကီးထြားမႈမွာ
ကေလးအသက္ သံုးလတြင္---
- အလင္းေရာင္ႏွင့္ ေတာက္ပေသာ အေရာင္မ်ားဘက္သို႔ ေခါင္းလွည့္တတ္ရမည္။
- က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံလာရာသို႔ ၾကည့္တတ္ရမည္။
- လက္ႏွစ္ဖက္လံုး လက္သီးဆုပ္တတ္ရမည္။
- လက္ေရာေျခပါ လႈပ္ရွား ရုန္းကန္တတ္ရမည္။
- ျပံဳးျပတတ္ရမည္။
- ဝူးဝူးဝါးဝါး စသည္ျဖင့္ မပီသေသးေသာ ေအာ္သံကို ျပဳတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ တႏွစ္တြင္---
- အမွီမပါဘဲ ထိုင္ႏိုင္ရမည္။
- ေလးဘက္ တြားသြားႏိုင္ရမည္။
- အမွီကိုကိုင္ျပီး မတ္တတ္ရပ္ႏိုင္ရမည္။
- လက္မ လက္ညႇိဳးတို႔ျဖင့္ ညႇပ္ျပီး ပစၥည္းတခုခုကို ေကာက္ယူႏိုင္ရမည္။
- လြယ္ကူ ရွင္းလင္းေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို လိုက္နာႏိုင္ရမည္။
- ခ်စ္ခင္ တြယ္တာတတ္ရမည္။
- စကား တလံုးစ ႏွစ္လံုး စ ေျပာတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ ႏွစ္ႏွစ္တြင္---
- စကား ႏွစ္လံုး သံုးလံုး ျပည့္စံုေသာ ဝါက်မ်ား ေျပာတတ္ရမည္။
- ေတြ႔ေနက် အရာဝတၳဳမ်ားကို မွတ္မိရမည္။
- လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ပစၥည္းတခုခုကို သယ္ယူႏိုင္ရမည္။
- သူမ်ားေျပာေသာ စကားကို လိုက္ေျပာတတ္ရမည္။
- ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္တြယ္ စားေသာက္ႏိုင္ရမည္။
- ဆံပင္၊ နားရြက္၊ ႏွာေခါင္း စသည္တို႔ကို ညႊန္ျပတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ ေလးႏွစ္တြင္---
-ေျခတေပါင္က်ိဳး ရပ္တတ္ရမည္။
- အျခားသူမ်ားႏွင့္ အတူ လြယ္ကူေသာ ကစားနည္းမ်ားကို ကစားတတ္ရမည္။
- ေမးခြန္းမ်ား ေမးတတ္ရမည္။
- လြယ္ကူရွင္းလင္းေသာ ေမးခြန္းမ်ားကိုလည္း ေျဖတတ္ရမည္။
- ခံစားမႈမ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပတတ္ရမည္။
- အကူအညီ မလိုဘဲ ကိုယ္တိုင္ ေျခလက္ေဆးတတ္ရမည္။
- အေျခခံ အေရာင္ ေျခာက္မ်ိဳးကို ခြဲျခား ညႊန္ျပတတ္ရမည္။
ကေလးအသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္တြင္---
- ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ စကားေျပာႏိုင္ရမည္။
- အကူအညီမလိုဘဲ ကိုယ္တိုင္ ဝတ္စားဆင္ယင္ႏိုင္ရမည္။
- စက္ဝိုင္း၊ ေလးေထာင့္ပံု၊ စတုဂံ၊ ႀတိဂံမ်ားကို ကူးဆြဲတတ္ရမည္။
- အရာဝတၳဳမ်ားကို ၅-ခု၊ ၁၀-ခု၊ စသည္ျဖင့္ ေရတြက္တတ္ရမည္။
သင့္ကေလးငယ္သည္သက္ဆိုင္ေသာအသက္အပိုင္းအျခား ေရာက္သည့္တိုင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဖြ႔ံျဖိဳးမႈမ်ား
ကို ျပသျခင္းမရွိလွ်င္ ကေလးငယ္ကို
ပိုမိုဂရုစိုက္ရန္ လိုေပသည္။ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ကို ျပင္ဆင္ျပီးစိတ္ေရာ
ကိုယ္ပါ
ဖြ႔ံျဖိဳးတိုးတက္ရန္ အစဥ္ဂရုတစိုက္ေစာင့္ၾကည့္သင့္ေပသည္။
ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကို အျပည့္အဝ လိုက္နာျခင္းျဖင့္သင့္ရင္ေသြး၏အနာဂတ္အေရးကို သင္ကိုယ္တိုင္ စိတ္
ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကို အျပည့္အဝ လိုက္နာျခင္းျဖင့္သင့္ရင္ေသြး၏အနာဂတ္အေရးကို သင္ကိုယ္တိုင္ စိတ္
ႀကိဳက္ ဖန္တီးႏိုင္ပါေၾကာင္း
တင္ျပလိုက္ရေပသည္။
ျမတ္ထြဋ္ညြန္႔ (ေဆး-၂)
Ref: (1) ႀဝတြက္တာ သိမွတ္စရာ (UNICEF 1999-ေမ)
(2) ကမၻာ့ကေလးငယ္မ်ား အေျခအေန (UNICEF 1998)
(3) The state of world child (UNICEF 1992)
မဂၤလာသတင္းစဥ္ , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)
ျမတ္ထြဋ္ညြန္႔ (ေဆး-၂)
Ref: (1) ႀဝတြက္တာ သိမွတ္စရာ (UNICEF 1999-ေမ)
(2) ကမၻာ့ကေလးငယ္မ်ား အေျခအေန (UNICEF 1998)
(3) The state of world child (UNICEF 1992)
မဂၤလာသတင္းစဥ္ , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)
No comments:
Post a Comment