RangonNewsDaily:: September 19, 2013
ရွန္ယန္း J-15 (ငါးမန္းပ်ံ) တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ယခုအခါ လီအိုနင္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးေပၚတြင္ အဆင္းအတက္ ျပဳလုပ္သည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ိဳး အရွိန္ျမွင့္ ေလ့က်င့္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္ တရုတ္ေရတပ္သည္ ၎တို႔၏ ပထမဆံုး ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးေပၚတြင္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား အဆင္းအတက္ ေလ့က်င့္မႈကို အင္တိုက္အားတိုက္ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ရွန္ယန္း J-15 (ငါးမန္းပ်ံ) တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ယခုအခါ လီအိုနင္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးေပၚတြင္ အဆင္းအတက္ ျပဳလုပ္သည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ိဳး အရွိန္ျမွင့္ ေလ့က်င့္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ရွန္ယန္း J-15 (ငါးမန္းပ်ံ) တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ယခုအခါ လီအိုနင္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးေပၚတြင္ အဆင္းအတက္ ျပဳလုပ္သည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ိဳး အရွိန္ျမွင့္ ေလ့က်င့္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္ တရုတ္ေရတပ္သည္ ၎တို႔၏ ပထမဆံုး ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးေပၚတြင္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား အဆင္းအတက္ ေလ့က်င့္မႈကို အင္တိုက္အားတိုက္ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ရွန္ယန္း J-15 (ငါးမန္းပ်ံ) တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ယခုအခါ လီအိုနင္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာႀကီးေပၚတြင္ အဆင္းအတက္ ျပဳလုပ္သည့္ စစ္ဆင္ေရးမ်ိဳး အရွိန္ျမွင့္ ေလ့က်င့္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
J-15မ်ားသည္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာေပၚတြင္
တပ္စြဲေနရာယူႏုိင္ေအာင္ ဖန္တီးထားသည့္ ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။
J-15မ်ားကို ယူကရိန္းထံမွ တရုတ္က ဝယ္ယူခဲ့ေသာ ဆူခြိဳင္း Su-33 ေလယာဥ္ကို
ပံုစံေျပာင္းကာ ရွန္ယန္းေလယာဥ္ ေကာ္ပိုေရးရွင္းက ဖန္တီး
ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းျဖစ္ လက္နက္မ်ားကို တပ္ဆင္ထားေၾကာင္း
သိရသည္။
J-15၏ ပ်ံသန္းမႈစနစ္မ်ားႏွင့္ လက္နက္တင္ေဆာင္မႈ စနစ္မ်ားသည္ မ်ားစြာ က်ယ္ျပန္႔ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း တရုတ္စစ္ဘက္က ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူးသည္။ J-15မ်ားကို တရုတ္ျဖစ္ တိုင္ဟန္ တာဘိုအင္ဂ်င္မ်ားျဖင့္ တြန္းအားေပး ေမာင္းႏွင္ေစခဲ့သည္။ J-15ကို (၂၀၀၉)ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လက စတင္စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းၿပီးေနာက္ ယခုအခါ လီအိုနင္း သေဘၤာႀကီး၏ အဓိက ပင္တိုင္တိုက္ေလယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ ဦးတည္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာတြင္မူ စစ္ဆင္ေရးထက္ ေလယာဥ္မ်ား အမွားအယြင္းမရွိ ေခ်ာေမြ႕စြာ အဆင္းအတက္ ျပဳလုပ္ေရး ေလ့က်င့္မႈမ်ားကို အသားေပး ေလ့က်င့္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
ေရတပ္ ေနာက္တန္းေသနာပတိ ယန္ဇူးက "ေရတပ္ရဲ႕ အမွတ္အသား ေဆးေရာင္ေတြကို J-15မွာ ေရးျခယ္ၿပီးပါၿပီ။ ခုဆိုရင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈကိုလည္း အစပ်ိဳးႏုိင္ခဲ့ၿပီ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ အတည္မျပဳေသးေပမယ့္ J-15ေတြဟာ ေရတပ္ဖြဲ႕မွာ တာဝန္စထမ္းေနၿပီလုိ႔ ယူဆရပါမယ္"ဟု ဆိုသည္။
J-15၏ ပ်ံသန္းမႈစနစ္မ်ားႏွင့္ လက္နက္တင္ေဆာင္မႈ စနစ္မ်ားသည္ မ်ားစြာ က်ယ္ျပန္႔ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း တရုတ္စစ္ဘက္က ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူးသည္။ J-15မ်ားကို တရုတ္ျဖစ္ တိုင္ဟန္ တာဘိုအင္ဂ်င္မ်ားျဖင့္ တြန္းအားေပး ေမာင္းႏွင္ေစခဲ့သည္။ J-15ကို (၂၀၀၉)ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လက စတင္စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းၿပီးေနာက္ ယခုအခါ လီအိုနင္း သေဘၤာႀကီး၏ အဓိက ပင္တိုင္တိုက္ေလယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ ဦးတည္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာတြင္မူ စစ္ဆင္ေရးထက္ ေလယာဥ္မ်ား အမွားအယြင္းမရွိ ေခ်ာေမြ႕စြာ အဆင္းအတက္ ျပဳလုပ္ေရး ေလ့က်င့္မႈမ်ားကို အသားေပး ေလ့က်င့္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
ေရတပ္ ေနာက္တန္းေသနာပတိ ယန္ဇူးက "ေရတပ္ရဲ႕ အမွတ္အသား ေဆးေရာင္ေတြကို J-15မွာ ေရးျခယ္ၿပီးပါၿပီ။ ခုဆိုရင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈကိုလည္း အစပ်ိဳးႏုိင္ခဲ့ၿပီ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ အတည္မျပဳေသးေပမယ့္ J-15ေတြဟာ ေရတပ္ဖြဲ႕မွာ တာဝန္စထမ္းေနၿပီလုိ႔ ယူဆရပါမယ္"ဟု ဆိုသည္။
၎က J-15 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကို ပမာဏ အေျမာက္အျမား
ထုတ္လုပ္သြားမည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ပထမအသုတ္ ထုတ္လုပ္မႈက စတင္ေနပါၿပီ။
ဒီတိုက္ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈ သက္တမ္းကလည္း ၾကာရွည္ပါလိမ့္မယ္။
J-15ေတြရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံုဟာ အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ အရမ္းလြယ္ကူတယ္။
ေရဒါနဲ႔ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြ၊ အင္ဂ်င္စနစ္ေတြကို
အဆင့္ျမွင့္ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ထားတယ္။ ေနာက္ထပ္ (၁၀)ႏွစ္၊ (၁၅)ႏွစ္ေလာက္မွာ
အဆင့္ျမွင့္ မြမ္းမံမႈေတြ ထပ္လုပ္ၿပီး ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈ
သက္တမ္းကို တိုးျမွင့္ႏုိင္မွာပါ"ဟုလည္း ေသနာပတိယန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၎က
လီအိုနင္း သေဘၤာႀကီး၏ ေလယာဥ္တင္ေဆာင္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
ေမးျမန္းမႈကိုမူ "သေဘၤာ ကုန္းပတ္ေပၚမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မယ့္
တိုက္ေလယာဥ္ အေရအတြက္က (၃၆)စင္းေလာက္ ရွိပါလိမ့္မယ္"ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
တရုတ္စစ္တပ္သည္ ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည့္ J-15မ်ားကို
(၁၆)စင္းထိ ထုတ္လုပ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။
Planet Myanmar Network , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)
Planet Myanmar Network , RangonNewsDaily
kolatt (Pabedan)
No comments:
Post a Comment