Pages

Pages - Menu

Monday, July 8, 2013

"Asiana ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလယာဥ္မွဴး အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ဟုဆုိ"

Photo: "Asiana ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလယာဥ္မွဴး အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ဟုဆုိ"
Monday, July 08, 2013

ဆန္ဖရန္စစၥကိုေလဆိပ္တြင္ ပ်က္က်ခဲ့ေသာ #Boeing 777 ေလ 
ယာဥ္၏ ျဖစ္စဥ္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးသည္ မပ်က္က်မီ အခ်ိန္ ပိုင္းေလး
တြင္ ေလယာဥ္ကို ဆင္းသက္ရန္ အားထုတ္မႈမွ ရုတ္သိမ္းရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

#Asiana ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ ေလယာဥ္သည္ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံ၊ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရွိ ဆန္ဖရန္စစၥကိုို ေလဆိပ္တြင္ ဆင္းသက္စဥ္ လမ္းေၾကာင္းမွားၿပီး ပ်က္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေလယာဥ္သည္ ေျပးလမ္းေပၚ ဘီးမခ်မီ လိုအပ္သည္ထက္ ေစာ၍ ဆင္းမိၿပီး ပင္လယ္ကမ္းစပ္ရွိ ေရတားနံရံကို ဝင္တိုက္ကာ အၿမီးပိုင္း က်ိဳးပ်က္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ တရြတ္ဆြဲသြားခဲ့သည္။ စေနေန႔က မေတာ္တဆ ျဖစ္စဥ္အတြင္း လူ(၂)ဦး ေသဆံုးကာ အမ်ားအျပား ဒဏ္ရာရၿပီး (၅)ဦးသည္ အေျခအေန စိုးရိမ္ေနရဆဲ ျဖစ္သည္။

Asiana ေလေၾကာင္းလုိင္းက ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လူေပါင္း (၃၀၇)ဦး လုိက္ပါလာေၾကာင္းႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ တရုတ္ မိန္းကေလး(၂)ဦး အသက္ဆံုးရံႈးေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ခရီးသည္မ်ားသည္ အေရးေပၚ ေလွကားမွ ေလွ်ာခ်ကာ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေလ
ယာဥ္မွာ မီးေလာင္ ေပါက္ကြဲခဲ့သည္။ 

Boeing 777 ေလယာဥ္ တစ္စင္းအတြက္ လူအေသအေပ်ာက္ ျဖစ္ရေသာ မေတာ္တဆမႈသည္ ယခုတစ္ႀကိမ္ ပထမဆံုး ျဖစ္သည္။ Asianaက ယခုျဖစ္စဥ္တြင္ ေလယာဥ္၏ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေၾကာင့္ဆိုေသာ အခ်က္ကို ျငင္းဆိုထားၿပီး ေလယာဥ္ကို တာဝန္ယူေသာ ပိုင္းေလာ့သည္ Boeing 777 ေလယာဥ္မ်ား ေမာင္းႏွင္မႈတြင္ ေလ့က်င့္ဆဲ အဆင့္သာ ရွိေသးေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"ပိုင္းေလာ့ လီေကာင္ကြတ္အတြက္ ဒီေလဆိပ္ကို ဒီလို ဂ်က္ေလယာဥ္နဲ႔ ဆင္းသက္တာ ပထမဆံုးပါပဲ။ သူဟာ ဒီေလယာဥ္အတြက္ ေလ့က်င့္ဆဲ အဆင့္မွာပဲ ရွိေသးတယ္"ဟု ေတာင္ကိုရီးယား အေျခစိုက္ ေလေၾကာင္း ကုမၸဏီႀကီးမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရ အမ်ိဳးသမီးက အတည္ျပဳခဲ့သည္။

အသက္(၄၆)ႏွစ္ရွိ ပိုင္းေလာ့ လီသည္ ယခုေလယာဥ္မ်ိဳးကို (၄၃)နာရီ သာ ေမာင္းႏွင္ဖူးေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အျခားေလ ယာဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္မူ နာရီ (၉၀၀၀)ေက်ာ္ၾကာ ပ်ံသန္းဖူးသည့္ အေတြ႕
အႀကံဳ ရင့္ ပိုင္းေလာ့တစ္ဦးအျဖစ္ ရွိေနေၾကာင္း Asianaက ဆိုသည္။

ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈကို စံုစမ္းေနသည့္ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူ အေမရိကန္ အမ်ိဳးသား သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈ လံုၿခံဳေရး ဘုတ္အဖြဲ႕ အႀကီး
အကဲ ဒီဘိုရာ ဟာ့စ္မန္းက ေလယာဥ္မပ်က္က်မီ (၁.၅)စကၠန္႔ အလုိတြင္ ပိုင္းေလာ့ထံမွ ေလယာဥ္ဆင္းသက္မႈကို ရုတ္သိမ္းခြင့္ ေတာင္းခံသံကို မွတ္တမ္းတင္ထားႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေလယာဥ္မွ အသက္ရွင္ လြတ္ေျမာက္လာသူ အခ်ို႕က မိမိတို႔
အား ေလယာဥ္ အမႈထမ္းမ်ားက လံုၿခံဳေဘးကင္းစြာ ဆင္းသက္ႏုိင္ၿပီ
ဟု အသိေပး ေၾကညာၿပီးခ်ိန္တြင္ ယခုလို အျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ ႀကံဳရျခင္းဟု သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေလယာဥ္သည္ ဆင္းသက္ခ်ိန္တြင္ ရွိသည့္ ရွိထိုက္
သည့္ ျမန္ႏႈန္းထက္ ေႏွးေကြးေနသည္ဆိုေသာ စြပ္စြဲခ်က္မ်ား
ကိုမူ ဒီဘိုရာက တိတိက်က် ေျဖဆိုျခင္း မရွိေခ်။ "ေယဘုယ် အခ်က္အလက္ေတြကို ကၽြန္မတို႔ ျပန္ၾကည့္ရဦးမယ္။

ေနာက္ၿပီး ေလေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရး ေမွ်ာ္စင္ကေန သတင္းေပးပို႔
မႈ မွတ္တမ္းေတြကို ျပန္ၾကည့္ရမယ္"ဟု သူမက ဆိုသည္။ ေလ
ယာဥ္သည္ ေရတားတမံကို တိုက္မိၿပီးေနာက္ ဟန္ခ်က္ပ်က္က ဝမ္းဗိုက္ႏွင့္ ေျပးလမ္း ပြတ္ဆင္းမိၿပီး ဆီယိုစိမ့္မႈမ်ားပါ ျဖစ္ေပၚကာ မီးေလာင္မႈႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္။ 

တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ အေစာပိုင္းက Asiana၏ CEOျဖစ္သူ ယြန္ေယာင္ဒူးက ေလယာဥ္တြင္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ မေတြ႕ရေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည့္ေနာက္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရမႈ
သည္ ပိုင္းေလာ့၏ အမွားေပၚတြင္ ပိုမို တာဝန္က်ေရာက္လာမည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ လတ္တေလာတြင္မူ တာဝန္ရွိသူမ်ားက တိတိက်က် ေျပာဆိုျခင္း မျပဳေသးဘဲ စံုစမ္းေနဆဲသာ ျဖစ္
သည္။ 

Asiana၏ CEOက "ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာေလာဆယ္ နားလည္ထားတာ
ကေတာ့ ဒီကိစၥမွာ ေလယာဥ္ဟာ အင္ဂ်င္ပိုင္း၊ တျခား စက္ကိရိ
ယာ တစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ အပိုင္းေတြမွာ ျပႆနာ မရွိခဲ့ဘူး ဆိုတာ
ပါပဲ"ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ CEOသည္ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ 
ထိခိုက္ နစ္နာခဲ့သူမ်ားအား ရုပ္ျမင္သံၾကား ကင္မရာမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ ဦးညႊတ္ ေတာင္းပန္သြားခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

#San #Francisco, #South #Korean, #Chinese, #American
#PlanetMyanmar

Planet Myanmar Network

Monday, July 08, 2013

ဆန္ဖရန္စစၥကိုေလဆိပ္တြင္ပ်က္က်ခဲ့ေသာ‎#Boeing777 ေလယာဥ္၏ ျဖစ္စဥ္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးသည္မပ်က္
က်မီ အခ်ိန္ ပိုင္းေလး တြင္ ေလယာဥ္ကို ဆင္းသက္ရန္ အားထုတ္မႈမွ ရုတ္သိမ္းရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေၾကာင္းသိရွိရ
သည္။ ‎#Asiana ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ ေလယာဥ္သည္ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံ၊ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရွိ ဆန္ဖရန္စစၥကိုို ေလဆိပ္တြင္ ဆင္းသက္စဥ္ လမ္းေၾကာင္းမွားၿပီး ပ်က္က်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေလယာဥ္သည္ ေျပးလမ္းေပၚဘီးမခ်မီလိုအပ္သည္ထက္ ေစာ၍ဆင္းမိၿပီးပင္လယ္ကမ္းစပ္ရွိ ေရတားနံရံကို
ဝင္တိုက္ကာအၿမီးပိုင္းက်ိဳးပ်က္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္တရြတ္ဆြဲသြားခဲ့သည္။စေနေန႔ကမေတာ္တဆၿဖစ္
စဥ္အတြင္းလူ(၂)ဦးေသဆံုးကာ အမ်ားအျပား ဒဏ္ရာရၿပီး (၅)ဦးသည္ အေျခအေန စိုးရိမ္ေနရဆဲ ျဖစ္သည္။

Asiana ေလေၾကာင္းလုိင္းက ေလယာဥ္ေပၚတြင္လူေပါင္း(၃၀၇)ဦးလုိက္ပါလာေၾကာင္းႏွင့္ဆယ္ေက်ာ္သက္
တရုတ္မိန္းကေလး(၂)ဦးအသက္ဆံုးရံႈးေၾကာင္းအတည္ျပဳခဲ့သည္။ခရီးသည္မ်ားသည္အေရးေပၚ ေလွကားမွ
ေလွ်ာခ်ကာ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေလယာဥ္မွာ မီးေလာင္ ေပါက္ကြဲခဲ့သည္။

Boeing 777 ေလယာဥ္ တစ္စင္းအတြက္ လူအေသအေပ်ာက္ ျဖစ္ရေသာ မေတာ္တဆမႈသည္ ယခုတစ္ႀကိမ္ ပထမဆံုး ျဖစ္သည္။Asianaကယခုျဖစ္စဥ္တြင္ ေလယာဥ္၏စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေၾကာင့္ဆိုေသာအခ်က္
ကို ျငင္းဆိုထားၿပီး ေလယာဥ္ကိုတာဝန္ယူေသာပိုင္းေလာ့သည္Boeing 777 ေလယာဥ္မ်ား ေမာင္းႏွင္မႈတြင္
ေလ့က်င့္ဆဲ အဆင့္သာ ရွိေသးေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"ပိုင္းေလာ့ လီေကာင္ကြတ္အတြက္ ဒီေလဆိပ္ကို ဒီလို ဂ်က္ေလယာဥ္နဲ႔ဆင္းသက္တာပထမဆံုးပါပဲ။သူဟာ
ဒီေလယာဥ္အတြက္ေလ့က်င့္ဆဲအဆင့္မွာပဲ ရွိေသးတယ္"ဟု ေတာင္ကိုရီးယားအေျခစိုက္ ေလေၾကာင္း ကုမၸ
ဏီႀကီးမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရ အမ်ိဳးသမီးက အတည္ျပဳခဲ့သည္။

အသက္(၄၆)ႏွစ္ရွိ ပိုင္းေလာ့ လီသည္ ယခုေလယာဥ္မ်ိဳးကို (၄၃)နာရီ သာ ေမာင္းႏွင္ဖူးေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။သို႔ေသာ္လည္းအျခားေလယာဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္မူ နာရီ (၉၀၀၀)ေက်ာ္ၾကာ ပ်ံသန္းဖူးသည့္ အေတြ႕
အႀကံဳ ရင့္ ပိုင္းေလာ့တစ္ဦးအျဖစ္ ရွိေနေၾကာင္း Asianaက ဆိုသည္။

ေလယာဥ္ ပ်က္က်မႈကို စံုစမ္းေနသည့္ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူ အေမရိကန္ အမ်ိဳးသား သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈ လံုၿခံဳေရး ဘုတ္အဖြဲ႕ အႀကီးအကဲဒီဘိုရာဟာ့စ္မန္းက ေလယာဥ္မပ်က္က်မီ(၁.၅)စကၠန္႔အလုိတြင္ ပိုင္းေလာ့
ထံမွ ေလယာဥ္ဆင္းသက္မႈကို ရုတ္သိမ္းခြင့္ ေတာင္းခံသံကို မွတ္တမ္းတင္ထားႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့
သည္။

ေလယာဥ္မွ အသက္ရွင္ လြတ္ေျမာက္လာသူ အခ်ို႕ကမိမိတို႔အား ေလယာဥ္အမႈထမ္းမ်ားကလံုၿခံဳေဘးကင္း
စြာ ဆင္းသက္ႏုိင္ၿပီဟု အသိေပး ေၾကညာၿပီးခ်ိန္တြင္ ယခုလို အျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ ႀကံဳရျခင္းဟု သတင္းေထာက္
မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေလယာဥ္သည္ ဆင္းသက္ခ်ိန္တြင္ရွိသည့္ရွိထိုက္သည့္ ျမန္ႏႈန္းထက္ ေႏွးေကြးေနသည္ဆိုေသာစြပ္စြဲခ်က္
မ်ားကိုမူ ဒီဘိုရာက တိတိက်က် ေျဖဆိုျခင္း မရွိေခ်။ "ေယဘုယ်အခ်က္အလက္ေတြကို ကၽြန္မတို႔ ျပန္ၾကည့္
ရဦးမယ္။

ေနာက္ၿပီး ေလေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရး ေမွ်ာ္စင္ကေန သတင္းေပးပို႔မႈ မွတ္တမ္းေတြကို ျပန္ၾကည့္ရမယ္"ဟု
သူမက ဆိုသည္။ ေလယာဥ္သည္ ေရတားတမံကို တိုက္မိၿပီးေနာက္ ဟန္ခ်က္ပ်က္က ဝမ္းဗိုက္ႏွင့္ ေျပးလမ္း ပြတ္ဆင္းမိၿပီး ဆီယိုစိမ့္မႈမ်ားပါ ျဖစ္ေပၚကာ မီးေလာင္မႈႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္။

တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ အေစာပိုင္းက Asiana၏ CEOျဖစ္သူ ယြန္ေယာင္ဒူးက ေလယာဥ္တြင္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ မေတြ႕ရေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည့္ေနာက္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရမႈသည္ ပိုင္းေလာ့၏ အမွားေပၚ
တြင္ ပိုမို တာဝန္က်ေရာက္လာမည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ လတ္တေလာတြင္မူ တာဝန္ရွိသူမ်ားက တိတိက်က်
ေၿပာဆိုျခင္း မျပဳေသးဘဲ စံုစမ္းေနဆဲသာ ျဖစ္သည္။

Asiana၏ CEOက "ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာေလာဆယ္ နားလည္ထားတာကေတာ့ ဒီကိစၥမွာ ေလယာဥ္ဟာ အင္
ဂ်င္ပိုင္း၊ တျခား စက္ကိရိယာ တစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ အပိုင္းေတြမွာ ျပႆနာ မရွိခဲ့ဘူး ဆိုတာပါပဲ"ဟု မွတ္
ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ CEOသည္ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ ထိခိုက္ နစ္နာခဲ့သူမ်ားအား ရုပ္ျမင္သံၾကားကင္မရာ
မ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ ဦးညႊတ္ ေတာင္းပန္သြားခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

Planet Myanmar Network , RangonNewsDaily
kolatt(PBDN): 8.7.2013

No comments:

Post a Comment