PHOTO: REUTERS |
ဆိုးလ္။ ။ ေအးရွားနား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ဘိုးအင္း ၇၇၇ (Asiana Airlines Boeing 777) ေလယာဥ္သည္ ဆန္
ဖရန္စစၥကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ကြင္းတြင္ ဆင္းသက္ခ်ိန္၌ ေလယာဥ္အျမီးသည္ ေလယာဥ္ေျပး
လမ္းျဖင့္ ရိုက္မိခဲ့ျပီးေနာက္ ပ်က္က်ခဲ့သည္ ဟု ေတာင္ကိုးရီးယား သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာနက တ
နဂၤေႏြေန႕တြင္ ေျပာၾကားသည္။
“ ေအးရွားနား ေလယာဥ္အျမီးသည္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းျဖင့္ရိုက္မိျပီး
ပါ စံုစမ္းေရးအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕အား အခင္းျဖစ္ရာေနရာသို႕ ေစလႊတ္ထားသည္ဟု ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေလယာဥ္အမွတ္ ၂၁၄ ပ်က္က်၍ ေပါက္ကြဲေလာင္ကၽြမ္းခဲ့စဥ္က လူႏွစ္ဦးေသဆံုးခဲ့ျပီး၊ လူ ၁၈၁ ေယာက္ ဒဏ္ရာရရိွခဲ့သည္။ ဆိုးလ္ျမိဳ႕မွထြက္ခြာခဲ့ေသာစာရင
၁၉၉၃ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လက ေအးရွားနားဘိုးအင္း၇၃၇ ေလယာဥ္သည္ ေတာင္ကိုးရီးယားအတြင္း ေတာင္တစ္လံုး
ႏွင့္ ၀င္တိုက္မိ၍ ပ်က္က်ခဲ့ကာ လူ ၆၈ ေယာက္ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့သည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ျပီးစဥ္ကတည္းက ယခုအၾကိမ္သည္ ေအးရွားနား ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ပထမဆံုးအၾကီးစား ပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈ ျဖစ္သည္။
ေသဆံုးခဲ့သူႏွစ္ဦးတြင္တစ္ဦးမွာတရုတ္ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားေၾကာင္း၊ က်န္တစ္ဦးသည္ မည္
သည့္ႏိုင္ငံသား ဆိုသည္ကို ေသခ်ာမသိရေၾကာင္း ကိုးရီးယားျပည္ပဆက္ဆံေရးႏွင့္အႀ
ငံခားေရးရာ၀န္ၾကီးဌာန၏ သံအမတ္ လီေဂ်ာင္ဂြန္ (Lee Jeong-Gwan) မွ ေတာင္ကိုးရီးယားအာဏာပိုင္
မ်ားႏွ
သို႕ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းသို႕ျဖစ္ပ်က္မည္ကိုမည္သူမွမထင္မွတ္ထားခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္အရာရိွမ်ားက ဆိုသည္။ ေလယာဥ္
ေပၚ စီးနင္းလိုက္ပါလာေသာ က်န္ရိွသူ ၁၂၃ ေယာက္မွာ ဒဏ္ရာအနာတရ မရရိွခဲ့ဟု သိရသည္။
US Federal Bureau of Investigation (FBI) မွ ေလယာဥ္ပ်က္စီးမႈသည္ အၾကမ္းဖက္သူမ်ား၏လုပ္ရပ္ျဖစ္ေၾက
National Transportation Safety Board သယ္ယူပို႕ေဆာင္မႈဆိုင္ရာအမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးဦးစီးအဖြဲ႕
သူတစ္စုသည္ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈကို ေလ့လာစစ္ေဆးရန္ ဆန္ဖရန္စစၥကိုသို႕ သြားေနျပီျဖစ္သည္။
ေတာင္ကိုးရီးယားအစိုးရေစလႊတ္ေသာ
အား စံုစမ္းရန္ အခင္းျဖစ္ရာသို႕ ဦးတည္ထြက္ခြာေနျပီ ဟု ဆိုးလ္ျမိဳ႕မွ အာဏာပိုင္မ်ားက ဆုိသည္။
ေအးရွားနားသည္ ဆိုးလ္ျမိဳ႕အေျခစိုက္ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္ျပီး၊ အင္ဂ်င္စက္ႏွစ္လံုးတပ္ ၇၇၇ ေလယာဥ္
သည္ ကမာၻတြင္ ခရီးရွည္ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားအနက္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ျဖစ္သည္။ ၁၂ နာရီ သို႕
မဟုတ္ ၄င္း၏အထက္ ခရီးစဥ္မ်ားျဖစ္ေသာ ကမာၻ႕တိုက္မ်ားအၾကား လွည့္လည္ပ်ံသန္းရာ၌ အသံုးမ်ား
သည့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္သည္။
- AFP/fa
RangonNewsDaily
kolatt(PBDN): 7.7.2013
No comments:
Post a Comment