Pages

Pages - Menu

Sunday, June 2, 2013

ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ ဘတ္စ္မ်ား ေျပးဆြဲလိုလွ်င္ မထသသို႔ ဆက္သြယ္ႏုိင္ၿပီ

Photo: ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ ဘတ္စ္မ်ား ေျပးဆြဲလိုလွ်င္ မထသသို႔ ဆက္သြယ္ႏုိင္ၿပီ
Sunday, June 02, 2013

ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ ဘတ္စ္မ်ား ေျပးဆြဲလိုသည့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ား ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ (မထသ – ဗဟို) ဥကၠ႒က ေျပာသည္။

“School Bus ေတြက လိုအပ္တာအမွန္ပဲ။ အဲဒီစနစ္ကို တကယ္ က်င့္သံုးသင့္တယ္။ အခုဆြဲေနတဲ့ လိုက္ထရပ္ ေတြက ကေလးေတြအတြက္ လုံၿခံဳမႈလည္းမရွိဘူး။ ဘတ္စ္ကား ဆြဲခ်င္သူေတြ ဆက္သြယ္ေပးပါ။ ေျပးဆြဲခြင့္ ရႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆြးေႏြးၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရဆီကို တင္ေပးပါ့မယ္” ဟု မ.ထ.သ (ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ဆုိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံကာ ယာဥ္သစ္မ်ား ၀ယ္ယူခြင့္ ျပဳလိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေနရာအႏွံ႔ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္တိုက္ႀကံဳေတြ႔ေနရာ၊ ေက်ာင္းဖြင့္ ရာသီ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာပါက ယခုထက္ ပိုမို ဆိုးလာမည္ကို စုိးရိမ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာၾကသည္။

“ကေလး အေယာက္ ၁၀၀ မွာ ၇၀ ေလာက္က ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ ေက်ာင္းလာတာ ဆိုေတာ့ ယာဥ္ေၾကာေတြ ပိတ္တယ္။ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္ခ်ိန္ေတာင္ ဒီေလာက္ပိတ္ေနတာ၊ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ ဆိုရင္ေတာ့ မလြယ္ဘူး” ဟု ရန္ကုန္ အေနာက္ပိုင္း လိုင္စင္ျဖင့္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ တကၠစီယာဥ္ေမာင္း တဦးက ဆုိသည္။

ေက်ာင္းႀကိဳ/ ပို႔ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆြဲျခင္းကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ေသာ္လည္း နံနက္ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ႏွင့္ ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ၂ ခ်ိန္သာ ေျပးဆြဲရမည္ျဖစ္ရာ ရင္းႏီွးျမႇဳတ္ႏွံမႈႏွင့္ ေငြေၾကးျပန္လည္ ရရွိႏိုင္မႈ မမွ်တ ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အေနျဖင့္ အခက္အခဲရွိႏိုင္ေၾကာင္း ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍ ၎က “တကၠသိုလ္ ႀကိဳ/ ပို႔ ယာဥ္ေတြဆုိရင္ ပိုင္ရွင္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကို အရင္ ေဆြးေႏြးၿပီးညိႇရတယ္။ School Bus ေတြ လုပ္ဖို႔အတြက္ ဂ်ာနယ္တေစာင္မွာ ေတြ႔ရတဲ့ ကားကုမၸဏီကို က်ေနာ္တို႔ လိုက္ စံုစမ္းေသးတယ္။ သူ႔ကို စံနမူနာ ဆြဲျပခြင့္ျပဳၿပီး က်န္တဲ့ လိုင္းေတြလည္း ဆြဲခိုင္းလို႔ ရေအာင္၊ သူတို႔ကို ဆက္သြယ္လို႔ မရလို႔။ အခု ဆြဲခ်င္တဲ့ သူရွိရင္ လိုအပ္တာေတြ ေဆြးေႏြးၿပီး က်ေနာ္တို႔ ကူညီေပးပါ့မယ္” ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္၊ လသာၿမိဳ႕နယ္၊ ကမာရြတ္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္သည့္ မိသားစုမွ ကေလးမ်ား အမ်ားဆံုး တက္ေရာက္သည့္ ေက်ာင္းမ်ား တည္ရွိၾကၿပီး ကားရပ္နားကြင္း လံုေလာက္စြာ မရွိသည့္ အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္း မ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတိုင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေပၚလွ်က္ ရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းသား ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ပုဂၢလိက ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ ယာဥ္မ်ား ရွိေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ လံုၿခံဳေရး အားနည္းသည့္ လိုက္ထရပ္ ကားမ်ားျဖစ္ကာ၊ တခ်ိဳ႕က လိုက္ေအ့စ္ကားမ်ားကို အသံုး ျပဳၾကသည္။

ယခုႏွစ္မွ စတင္၍ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား တည္ရွိရာ လမ္းမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက စႀကႍလွီး ကားပါကင္ မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လွ်က္ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ဧရာ၀တီ

Sunday, June 02, 2013

ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းႀကိဳပို႔ ဘတ္
စ္မ်ား ေျပးဆြဲလိုသည့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ား ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္
တိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံုထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ(မထသ – ဗဟို) ဥကၠ႒က ေျပာသည္။ “School Bus ေတြက လိုအပ္တာအမွန္ပဲ။ အဲဒီစနစ္ကိုတကယ္ က်င့္သံုးသင့္တယ္။ အခုဆြဲေနတဲ့ လိုက္ထရပ္
 ေတြက ကေလးေတြအတြက္ လုံၿခံဳမႈလည္းမရွိဘူး။ ဘတ္စ္ကား ဆြဲခ်င္သူေတြ ဆက္သြယ္ေပးပါ။ ေျပးဆြဲခြင့္ ရႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆြးေႏြးၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရဆီကို တင္ေပးပါ့မယ္” ဟု မ.ထ.သ (ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ဆုိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံကာ ယာဥ္သစ္မ်ား ၀ယ္ယူခြင့္ ျပဳလိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေနရာ
အႏွံ႔ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္တိုက္ႀကံဳေတြ႔ေနရာ၊ ေက်ာင္းဖြင့္ ရာသီ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာပါက ယ
ခုထက္ ပိုမို ဆိုးလာမည္ကို စုိးရိမ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာၾကသည္။

“ကေလး အေယာက္ ၁၀၀ မွာ ၇၀ ေလာက္က ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ ေက်ာင္းလာတာ ဆိုေတာ့ ယာဥ္ေၾကာေတြ ပိတ္တယ္။ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္ခ်ိန္ေတာင္ ဒီေလာက္ပိတ္ေနတာ၊ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ ဆိုရင္ေတာ့ မလြယ္ဘူး” ဟု ရန္ကုန္ အေနာက္ပိုင္း လိုင္စင္ျဖင့္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ တကၠစီယာဥ္ေမာင္း တဦးက ဆုိသည္။

ေက်ာင္းႀကိဳ/ ပို႔ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆြဲျခင္းကိုအေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ေသာ္လည္း နံနက္ ေက်ာင္းတက္
ခ်ိန္ႏွင့္ ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ၂ ခ်ိန္သာ ေျပးဆြဲရမည္ျဖစ္ရာ ရင္းႏီွးျမႇဳတ္ႏွံမႈႏွင့္ ေငြေၾကးျပန္လည္ ရရွိႏိုင္
မႈ မမွ်တ ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အေနျဖင့္ အခက္အခဲရွိႏိုင္ေၾကာင္း ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍ ၎က “တကၠသိုလ္ ႀကိဳ/ ပို႔ ယာဥ္ေတြဆုိရင္ ပိုင္ရွင္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကို အရင္ ေဆြးေႏြးၿပီး
ညိႇရတယ္။ School Bus ေတြ လုပ္ဖို႔အတြက္ ဂ်ာနယ္တေစာင္မွာ ေတြ႔ရတဲ့ ကားကုမၸဏီကို က်ေနာ္တို႔ လိုက္ စံုစမ္းေသးတယ္။ သူ႔ကို စံနမူနာ ဆြဲျပခြင့္ျပဳၿပီး က်န္တဲ့ လိုင္းေတြလည္း ဆြဲခိုင္းလို႔ ရေအာင္၊ သူတို႔ကို ဆက္
သြယ္လို႔ မရလို႔။ အခု ဆြဲခ်င္တဲ့ သူရွိရင္ လိုအပ္တာေတြ ေဆြးေႏြးၿပီး က်ေနာ္တို႔ ကူညီေပးပါ့မယ္” ဟု ေျပာ
သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္၊ လသာၿမိဳ႕နယ္၊ ကမာရြတ္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္သည့္ မိသားစုမွ ကေလးမ်ား အမ်ားဆံုး တက္ေရာက္သည့္ ေက်ာင္းမ်ား တည္ရွိၾကၿပီး ကားရပ္နားကြင္း လံုေလာက္စြာ မရွိ
သည့္ အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္း မ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတိုင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားဆံုး
 ျဖစ္ေပၚလွ်က္ ရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းသား ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ပုဂၢလိက၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ ေက်ာင္း
ႀကိဳပို႔ ယာဥ္မ်ား ရွိေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ လံုၿခံဳေရး အားနည္းသည့္ လိုက္ထရပ္ ကားမ်ားျဖစ္ကာ၊ တခ်ိဳ႕က လိုက္ေအ့စ္ကားမ်ားကို အသံုး ျပဳၾကသည္။

ယခုႏွစ္မွစတင္၍စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတည္ရွိရာ လမ္းမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္
မတီက စႀကႍလွီး ကားပါကင္ မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လွ်က္ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ဧရာ၀တီ ,RangonNewsDaily
ကိုလတ္(ပန္ဘဲတန္း): ၂.၆.၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment