တုိင္းတာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ နီးပါး အသုံးျပဳျခင္း မရွိေသာ ရထားလမ္းကို ျပန္လည္ျပဳျပင္လိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္္မွာ ကမၻာ
လွည့္ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ားကို ဆဲြေဆာင္ရန္ႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာေစရ
“ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကိုအမွီျပဳၿပီးအိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြကခရီးစဥ္ေတြ ေၾကာ္ျငာေနတာၾကာၿပီ။ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံမွာက အခုမွစၿပီး ခရီးစဥ္ေရာင္းရမွာ ေနာက္္ေတာင္က်ေနၿပီ။ ဒီရထားလမ္းမွာ ေသဆုံးခဲ့တဲ့ သူေတြရဲ႕ မိသားစု၀င္ေတြကလည္း လာၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရး
ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဦးၿဖိဳးေ၀ရာဇာက ေျပာသည္။
အိမ္နီးနားခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံကမူ အဆုိပါ ရထားလမ္းကို အသုံးခ်၍ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ ၀င္ေငြရရွိေနသည္မွာ ရာစုႏွစ္အေတာ္ၾကာ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံၿမိဳ႕ေတာ္ ဘန္ေကာက္မွ ၁၂၈ ကီလိုမီတာ ေ၀းကြာေသာ အဆုိပါ ေနရာကို ခရီးစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ကမၻာတစ္၀န္းမွ ခရီးသည္မ်ား လာေရာက္လည္ပတ္လ်က္ရွိသည္။
“အဲဒီရထားလမ္းကို သြားခ်င္ရင္ ထုိင္းဘက္က သြားရတာက ပိုအဆင္ေျပတယ္။ ခရီးသြားကုမၸဏီေတြက ဘန္ေကာက္ကေန တစ္ညအိပ္ ႏွစ္ရက္ခရီးေတြ စီစဥ္ေပးတယ္။ လမ္းေတြလည္း ေကာင္းတယ္။ အဲဒီမွာ အမွတ္တရဆုိင္ေတြ ျပတုိက္ေတြ ထုိင္းႏုိင္ငံက အကုန္လုပ္ထားေပးတယ္။ ျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ေလွစီးလို႔လည္း ရတယ္။ ရထားလည္း စီးလုိ႔ရတယ္”ဟု မၾကာေသးမီက ထုိေဒသသြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ေသာ ေဒၚတင္စန္း
က ေျပာသည္။
ခရီးသြားမ်ားစိတ္၀င္စားေသာ ေနရာဟုဆိုေသာ္လည္း ထုိေနရာကား ေပ်ာ္စရာရႊင္စရာ အလည္အပတ္ ခရီး
မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ စစ္၏ ဆုိးက်ဳိးအနိ႒ာ႐ုံႏွင့္ အသက္ေပးခဲ့ၾကသူမ်ားအတြက္ သံေ၀ဂရစရာ အမွတ္တရ ျပန္
ေၿပာင္းေလ့လာႏုိင္သည့္ ခရီးစဥ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္သည္။
၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ထုိင္းႏုိင္ငံမွတစ္ဆင့္ ၀င္ေရာက္လာေသာ ဂ်ပန္တပ္မ်ားက အေရွ႕ေတာင္အာရွ
မွ ၎တို႔တပ္မ်ားကိုစားနပ္ရိကၡာပို႔ရန္အတြက္မလက္ကာ ေရလက္ၾကားႏွင့္ မုတၱမပင္လယ္ကို အသုံးျပဳခဲ့ၾက
သည္။ သို႔ေသာ္ မဟာမိတ္တပ္မ်ားက အဆုိပါလမ္းေၾကာင္းကို တုိက္ခိုက္လာေသာအခါ ဂ်ပန္စစ္တပ္အ
တြက္ လမ္းေၾကာင္းသစ္တစ္ခုရွာရန္ လိုအပ္လာခဲ့သည္။
အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္းသစ္က ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ နယ္စပ္အၾကား ၂၅၈ မုိင္ရွည္ေသာ ရထားလမ္း
ေဖာက္လုပ္ရန္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
အဆုိပါ ရထားလမ္းကို အျမန္ဆုံးေဖာက္လုပ္ႏုိင္ရန္အတြက
စစ္သုံ႔ပန္းမ်ားကို ထုိင္းႏွင့္ျမန္မာ ႏွစ္ေနရာခဲြကာ အၿပိဳင္ေဖာက္လုပ္ေစခဲ့ရာ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ
တြင္ ရထားလမ္းႏွစ္ခုဆုံဆည္းေအာင္ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္စဥ္က ဂ်ပန္တပ္မ်ား၏ ႏွိပ္စက္မႈ၊ ေရာဂါဘယႏွင့္အစာေရစာငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈတို႔ေၾကာင့္ အာရွသားကိုးေသာင္း
ေက်ာ္ႏွင့္ မဟာမိတ္ စစ္သုံ႔ပန္း ၁၆၀၀၀ ေသဆုံးခဲ့ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းဟု နာမည္ဆိုးႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ အျဖစ္အပ်က္
ကို ဒါ႐ိုက္တာေဒးဗစ္လန္းက The Bridge on the River Kwai အမည္ျဖင့္ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္က ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးခဲ့
ရာ ေအာ္စကာထူးခၽြန္ဆု ခုနစ္ဆုပင္ ဆြတ္ခူးရရွိခဲ့သည္။
ယခု အဆုိပါ ရထားလမ္းေပၚတြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံက ေရအားလွ်ပ္စစ္စက္႐ုံတစ္ခု ပိတ္ဆို႔တည္ေဆာက္ထားသ
ၿဖင့္ မူလကဲ့သို႔ ထုိင္း၊ ျမန္မာ ေတာက္ေလွ်ာက္တစ္ဆက္တည္း ျပန္ျဖစ္ရန္ လြယ္ကူသည့္ အေျခအေန မရွိ
ေခ်။
ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ရထားခင္း ဇလီဖားတုံးမ်ားႏွင့္ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားက လူေနအိမ္ေျခမ်ား ေရာ္ဘာစုိက္
ခင္းမ်ားၾကား တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
“ဒါေပမဲ့ အဲဒီေဒသမွာ ထုိင္းဘက္ကို ဘုရားသုံးဆူဘက္က အျပန္အလွန္ ကုန္ေတြအေတာ္မ်ားမ်ား တင္ပို႔ေန
တာေတြ႕တယ္။ ေသခ်ာစနစ္တက် လုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ သံျဖဴဇရပ္က နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဖံြ႕ၿဖိဳးလာဖိ
တယ္” ဟု ေဒၚတင္စန္းက ဆုိသည္။
ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကို ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္၍ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသဖံြ႕ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္
ေဆာင္မည္ဆုိသည့္ သတင္းကမူ ေဒသခံမ်ားအတြက္ သတင္းေကာင္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ရထားလမ္းျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အႀကီးမားဆုံး ကုန္သြယ္မႈ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္
သြယ္စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္လာေစႏုိင္သကဲ့သို႔ လာေရာက္လည္ပတ္မည့္ ခရီးသည္မ်ားေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားအ
တြက္အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမိုရရွိလာေစႏုိင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျပန္လည္ႏုိးထလာမည့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းေပၚတြင္ အတိတ္က မွားယြင္းေသာ လုပ္ရပ္
မ်ားကို နားလည္သင္ခန္းစာယူႏုိင္သလို ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္လည္း ေမွ်ာ္
လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္မ်ား သမ္းလာၿပီျဖစ္သည္။
ဓာတ္ပုံ- AFP
ေရးသားသူ- ထားထားျမင့္ 7days News, Rangonnewsdaily
RND: :1.5.2013
No comments:
Post a Comment