ေက်ာက္ျဖဴမႇ မူဆယ္အထိ ေဖာက္လုပ္မည့္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းျပေျမပုံ
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လုိင္း စီမံကိန္းမႇ ေရနံႏႇင့္
သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕မ်ား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသို႔ ပို႔လႊတ္ရန္ အဆင္သင့္နီးပါး ျဖစ္ခ်ိန္၌ ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္ ရထားလမ္းစီမံကိန္း စတင္ရန္အတြက္ အ
မ်ားျပည္သူသို႔ ခ်ျပျခင္းမရႇိဘဲ အၿပီးသတ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရန္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ ဧၿပီ ၂၇ ရက္က ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏႇစ္ႏုိင္ငံ တာ၀န္ရႇိသူမ်ားမႇ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ (MoU) လက္မႇတ္ေရးထိုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရႇိကာလ၌ အဆို
ပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းအတြက္ Memorandum of Agreement ကို မၾကာမီ ေရးထိုးရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း၊ စီမံ
ကိန္းႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုမူ လက္ရႇိအခ်ိန္အထိ ထုတ္ျပန္မႈ မရႇိေသးေၾကာင္းလည္းသိ
ရသည္။
''မေန႔(ေမ၁၉)က တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး မစၥတာယန္ဟို႔လ်န္ မေဒးကြၽန္းကိုလာၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံေတြ
နဲ႔ ေတြ႕သြားတယ္။ ဘာလာလုပ္လဲ ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မေဒးကြၽန္းမႇာ ရ
ထားလမ္း၊ ကားလမ္းစီမံကိန္းေတြ ရႇိေနတယ္ဆိုတာ ဟုတ္လားလို႔ တ႐ုတ္သံအမတ္ကိုေမးေတာ့ ေ၀့လည္
ေၾကာင္ပတ္ လုပ္ေနတယ္။ သူမသိပါဘူးတဲ့။ ရထားလမ္းစီမံကိန္း ရႇိမရႇိနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီး ကိုယ္တုိင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာသြားတာ မရႇိပါဘူး။ ေက်ာက္ ျဖဴ-မူဆယ္ မီးရထား
လမ္း စီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံေတြဘာမႇမသိရပါဘူး' ဟုလည္း ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မႇ ကိုထြန္း
ၾကည္က ေျပာျပသည္။
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏႇင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လုိင္းစီမံကိန္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍လည္း စီမံကိန္း မစတင္မီက
ေဒသခံမ်ာမသိရႇိဘဲလုပ္ငန္းစတင္ခါမႇသာသိရႇိခဲ့ရေၾကာင္း၊လက္ရႇိအၿပီးသတ္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေတာ့မည့္ေက်ာက္
ၿဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေဒသခံမ်ားသို႔ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း မရႇိ
ေၾကာင္း၊ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းသာမက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရႇိ၊ ေဒသခံမ်ားသို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မရႇိ
သည့္ မည့္သည့္စီမံကိန္းကိုမဆို ေဒသခံမ်ား အေနျဖင့္ လက္မခံေၾကာင္းလည္း ေက်ာက္ျဖဴေဒသခံမ်ားက ဆိုပါသည္။
''ဂက္စ္ပိုက္လုိင္း၊ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မႈေတြက ၿပီးသေလာက္ရႇိေနၿပီ။ ဂက္စ္ပိုက္
လုိင္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ဳိးကို ေဒသခံေတြ ခံစားေနရေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ သက္
ဆုိင္ရာ ကုမၸဏီေတြက ဆက္လုပ္ခဲ့တာပဲ။ ေဒသခံေတြက မေက်နပ္လို႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ေတာ့ ေဒသခံကို တ
ရားစြဲတယ္။ ဒီအခ်ိန္အထိ အဲဒါေတြ ရႇိေနေသးတယ္။ အစိုးရက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရႇိစြာ ေဆာင္ရြက္ပါလို႔ ပါး
စပ္က ေျပာေနေပမယ့္ လက္ေတြ႕မႇာ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ၾကေသးဘူး။ ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုလာတဲ့ invest
ment ေတြကို ရခိုင္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကြၽန္မတို႔ ႀကိဳဆိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီစီမံကိန္းေတြေၾကာင့္ ေဒသခံေတြ အက်ဳိးရႇိတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အခုေတာ့ လူတစ္
စုကသာ အက်ဳိးခံစားရၿပီး ေဒသခံေတြက မခံစားရဘူး။ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြကိုသာ ရင္ဆုိင္ေနရ
တယ္။ပိုက္လုိင္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံေတြရဲ့နစ္နာမႈကိုေတာင္မေျဖရႇင္းႏုိင္ေသးဘဲရထားလမ္း စီမံကိန္း
လုပ္မယ္ဆိုရင္ မျဖစ္သင့္ဘူး။ အခု စီမံကိန္းကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပးမယ့္ သူေတြအေနနဲ့ ေဒသခံေတြ ပူးေပါင္း
ဆံုးျဖတ္ပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာ-တ႐ုတ္ပိုက္လိုင္း ေစာင့္ၾကည့္ေရး ေကာ္မတီမႇ ေဒၚစႏိုးက ေျပာ
ၾကားသည္။
အဆိုပါမီးရထားလမ္းစီမံကိန္းသည္စုစုေပါင္းအရႇည္ ၈၆၈ ဒသမ ၂၆၂ ကီလို မီတာ၊ မုိင္အားျဖင့္ ၅၃၉ ဒသမ
၁၉ မိုင္ရႇိၿပီး ေက်ာက္ျဖဴ၊ အမ္း၊မေကြး၊မႏၲေလး၊လား႐ႈိး ႏႇင့္မူဆယ္ၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္း တည္ေဆာက္သြား
မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း၌ဘူတာ႐ံု၇၉ ခု၊တံတား၄၀၉ စင္း၊ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ၁၀၁ ခု ပါ၀င္
မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းသည္ ကူမင္းၿမိဳ႕အထိ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ရာႏႈန္း
ၿပည့္ရင္းႏႇီး ျမႇဳပ္ႏႇံမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြား မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media , Rangonnewsdaily
RND: :21.5.2013
No comments:
Post a Comment