ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အခ်ိန္အၾကာဆုံးေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔သည့္ ေနရာတခုျဖစ္ေသာ
လွည္းတန္းလမ္းဆုံတြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားကုိ ယေန႔
စတင္ဖြင့္လွစ္လုိက္ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ဆက္လက္
ျဖစ္ပြားေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ေရႊေတာင္ကုမၸဏီက တႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားကုိ ယေန႔ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔ မနက္ ၆ နာရီတြင္ ကားမ်ား
စတင္ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ျပဳလုိက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈႏွင့္
လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပသနာ မေျပလည္ေသးဘဲ ဆက္လက္ႀကဳံေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္သည္။
လွည္းတန္းလမ္းဆုံတြင္ ယခင္ထက္စာလွ်င္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ
ေလ်ာ့က်သြားေသာ္လည္း ဟံသာ၀တီ အ၀ုိင္း ႏွင့္ ေျမနီကုန္းမီးပြိဳင့္တြင္
ကားမ်ားတန္းစီ တုိးေ၀ွ႕ေနၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကုိ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ
ႀကဳံေတြ႕ ရေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆိုသည္။
“ခုံးေက်ာ္တံတား ဖြင့္လုိက္ေတာ့ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္းဘက္က လာတဲ့ ကားေတြက
မီးပြိဳင့္မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ အကုန္ၿပဳံဆင္းလာတယ္။ ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္းက
လာတဲ့ ကားေတြကေတာ့ မီးပြိဳင့္ရွိေသးတဲ့အတြက္ ကားေတြက တျဖည္းျဖည္း
ၿမိဳ႕ထဲကို တုိး၀င္တယ္။ အဓိက ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းမွာ ကားေတြ အားလုံး
စုၿပဳံတုိးေနတာ။ အ၀ုိင္းပတ္တယ္ဆုိတာက မီးပြိဳင့္လုိမဟုတ္ဘူးေလ။
ကုိယ္လြတ္မယ္ထင္ရင္ တုိးထြက္ၾက တာဆိုေတာ့ သူတုိး၊ ကုိယ္တုိးနဲ႔
လမ္းေတြပိတ္ကုန္တယ္။ ေနာက္ဆုံး ယာဥ္ထိန္းရဲေတြက ကားေတြကို တားၿပီး ယာဥ္ေၾကာ
တခုခ်င္းစီ ျပန္လႊတ္ေပးရတဲ့အထိ ကားေတြ တုိးေ၀ွ႕ကုန္တာ” ဟု မထသ ၄၈
ယာဥ္လုိင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းတဦးက ေျပာသည္။
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္း၊
တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း၊ လွည္းတန္းလမ္းမတို႔တြင္မူ သိသိသာသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ
ေလ်ာ့က်သြားသည္။
သို႕ေသာ္ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္
ဦး၀ီစာရလမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္၊ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္း တေလွ်ာက္တြင္
ကားမ်ားစုၿပဳံတုိးပိတ္ဆုိ႔ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲသြားမည့္ ကားမ်ားမွာ
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေပၚတြင္ပင္ ရပ္တန္႔ေစာင့္ဆုိင္းရသည္အထိ
လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္ပြားေနသည္။
“ၿမိဳ႕ထဲကေန ၈ မုိင္ဘက္သြားတဲ့ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္း အျပန္လမ္းက
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ကုိ ယာဥ္ေၾကာေခ်ာင္တယ္။ ဒါေပမယ့္
ေျမနီကုန္း မီးပြိဳင့္ကေနၿပီးေတာ့ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းအထိ ကားေတြ တအားက်ပ္တယ္။
အ၀ုိင္းပတ္ဖို႔ကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေစာင့္ရတာ။
အဲဒီလိုပဲ
ၿမိဳ႕ထဲသြားမယ့္ ကားေတြကလည္း လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေပၚကေန
ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္းအထိ ကားတန္းႀကီးကုိ မ်က္စိတဆုံး ျမင္ေနရတယ္။
ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းျဖတ္ၿပီးေတာ့လည္း ေျမနီကုန္းပြိဳင့္မွာ အၾကာႀကီး
သြားပိတ္တယ္” ဟု မထသ ၅၁ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းတဦးက ေျပာသည္။
ခရီးသြားျပည္သူမ်ားကမူ လွည္းတန္းခုံးတံတားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ထဲသို႔ သြားလာရသည့္အခ်ိန္ အနည္းငယ္ျမန္ဆန္လာသည္ဟု ဆုိၾကသည္။
“အရင္တုန္းကဆုိရင္ မီးပြိဳင့္မွာ လိုင္းကားေတြ စက္ရပ္ၿပီး ရပ္ထားရတာ
အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာတယ္။ အခုကေတာ့ ကားက တျဖည္းျဖည္းေလးနဲ႔ ေရြ႕ၿပီး
သြားေနတယ္ဆုိေတာ့ အရင္ထက္စာရင္ နည္းနည္း ေလးျမန္လာတယ္လုိ႔ထင္တယ္။ အရင္ကထက္ ၅
မိနစ္၊ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ကုန္သက္သာလာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု မဂၤလာဒုံမွ
ဆူးေလထိ ေန႔စဥ္ ရုံးတက္ရုံးဆင္းသြားလာေနရသည့္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း ခရီးသည္ တဦးက
ဆုိသည္။
ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာရွင္းလင္းေပးေနေသာ တာ၀န္က် ရဲအရာရွိတဦးကမူ
ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းတြင္ ရုံးတက္ခ်ိန္ မနက္ပုိင္းႏွင့္ ရုံးဆင္းခ်ိန္
ညေနပုိင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔သည့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ၿပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္
ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ သက္သာမည္ဟု ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ လမ္းႏွင့္တံတားဌာနမွ
အရာရွိတဦးက လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ၆၀
ရာခုိင္ႏႈန္းသက္သာသြားမည္ဟု ေျပာၾကားေၾကာင္း ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ထုတ္
ေၾကးမုံသတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအေနျဖင့္ လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတား
ဖြင့္လွစ္လုိက္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပသနာ ဆက္လက္ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္ကုိ
သိရွိေၾကာင္း၊ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ စီမံခ်က္ျဖင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးုတုိးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း အစုိးရ
တာ၀န္ရွိသူတဦးက ရွင္းလင္း ေျပာဆုိသည္။
“ျဖစ္တာေတြကေတာ့ တခုၿပီး တခုကေတာ့ တံတားေတြၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ သူ႕ဟာသူ
ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လုိတာေတြလည္း ထပ္လုပ္မွာေပါ့။ လူႀကီးေတြလည္း သိပါတယ္။
တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရလည္း သိတယ္။ စီမံခ်က္နဲ႔လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခ်က္ခ်င္းႀကီး
လုပ္မရတာ ေတာ့ရွိတာေပါ့။ စီမံခ်က္ေတြ ပါၿပီးသား၊ ေရးဆြဲထားၿပီးသားပါ” ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္စုိးက
ေျပာဆုိသည္။
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတား ကုန္က်စရိတ္သည္ ေငြက်ပ္ ၁၄ ဒသမ ၄၈၇ ဘီလီယံ
ကုန္က်ၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ ခုံးတံတား၊ ေရႊဂုံတုိင္ခုံးတံတားတုိ႔မွာ
ဆက္လက္တည္ေဆာက္ေနဆဲျဖစ္ျပီး ၈ မုိင္လမ္းဆုံႏွင့္ ေျမနီကုန္း
လမ္းဆုံတြင္လည္း ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ ထုတ္ျပန္ေျပာ ဆိုသည္။
ဧရာ၀တီ,Rangonnewsdaily
RND:10.4.2013
RND:10.4.2013
No comments:
Post a Comment