ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုကို ေအာင္ျမင္စြာတည္ထြင္ႏိုင္သူမွာ ဟြန္ဒီလာစီယာဗာဆိုသူ စပိန္လူမိ်ဳးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ထိုယာဥ္ ျဖင့္ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္တြင္ပံ်သန္းႏိုင္ျပီးလွ်င
ရိုျဖင့္ အဂၤလိပ္ေရလက္ၾကား ကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္လူမိ်ဳး တစ္ဦးျဖစ္သူ ဟဲရိုးပစ္ကန္းက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအတြင္း ၌ ထိုေလယာဥ္ပံ်မိ်ဳးကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဟဲရိုးသည္ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုစက္မ်ားကိုျပဳလ
ေစရန္ ထိုယာဥ္ ၏ အေပၚဘက္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ရိုတာေခၚ ပန္ကာ ဒလက္မ်ားက ဖန္တီးေပးၾက
သည္။
ထိုဒလက္မ်ားမွာသံုးေလးခု ရိွ၍ အလြန္ရွည္ၾကသည္။ ထိုဒလက္မ်ားကို မတ္တတ္ဝင္ရိုး တစ္ခုတြင္ တပ္ဆင္
ထား၍ စက္ျဖင့္လည္ေစသည္။ ဟယ္လီ ေကာ့ပတားတြင္ အလားတူ ဒလက္မ်ားကို အစဥ္လည္လ်က္ ရိွေစ
ရေသာ္လည္း ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုတြင္မူ ပထမစ၍ ပံ်တက္စဥ္ ႏွင့္ အေပၚသို႔ပို၍ တက္လိုေသာအခါမ်ားတြင္သာ လည္ေစေလ သည္။ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရို၏ ေရွ့ဘက္တြင္ သာမန္ေလယာဥ္ပံ်မ်ား နည္းတူ ပရိုပဲလာရိွသည္။ ထို
ပရိုပဲလာျဖင့္ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုကို ေရွ့သို႔ ပံ်ေစႏိုင္သည္။
ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုကိုစ၍ ပံ်ေစရာတြင္ ရိုတာေခၚဒလက္ မ်ားကို ေမာ္တာျဖင့္လည္ေစသည္။ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရို ေလ
ထဲသို႔ ေရာက္သြားေသာအခါတြင္ ေမာ္တာႏွင့္ ရိုတာကို အဆက္ျဖတ္ လိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္
ရို ေရွ့သို႔ပံ်သြားသျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေလစီးေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒလက္မ်ားသည္ ဆက္၍ အလိုအေလ်ာက္ လည္ျမဲလည္လ်က္ရိွေလသည္။ ထိုသို႔ ဒလက္မ်ား လည္ျမဲလည္လ်က္ရိွျခင္းေၾကာင့္ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရို သည္
ေျမျပင္ေပၚသို႔က်မလာပဲ ေလထဲတြင္ဆက္၍ တည္ရိွေလ သည္။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုရိွ ဒလက္
မ်ားသည္ သာမန္ေလယာဥ္ပံ်မ်ားရိွ အေတာင္မ်ားကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ေလသည္။
ေနာက္တီထြင္ေသာ ေအာ္တိုဂိ်ဳင္ရိုမ်ားတြင္ ရိုတာ တစ္ခုတည္းအစား ႏွစ္ခုမွ သံုးခုအထိ ရိွေသာ ရိုတာမ်ား
ကို တပ္ဆင္ႏိုင္ရန္ ပံုစံမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ၾကေလသည္။
ေသာ္ဟယ္လီ ေကာ့ပတားကိုတီထြင္လာႏိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။ဟယ္လီေကာ့ပတားမွတစ္ဖန္ဂိ်ဳင္ရိုပလိန္းေခၚ
ေလယာဥ္တစ္မိ်ဳးကို တီထြင္လာႏိုင္ခဲ့ၾကျပန္သည္။ ထိုေလယာဥ္ မိ်ဳးကို ၁၉၂၄ ခုႏွစ္ခန့္က ဂ်ာမနီႏိုင္ငံတြင္
ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဂိ်ဳင္ရိုပလိန္းရိွ ဒလက္မ်ားကို ေမာ္တာျဖင့္ အစဥ္လည္ေနေစေလသည္။
ေ၀ဟင္ခ်စ္သူ
No comments:
Post a Comment