တစ္ခ်ိန္က
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးသည္ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံး၏
အမ်ဳိးသားေရးေၾကြးေၾကာ္သံျဖစ္ခဲ့သလို ျမန္မာ့သမုိင္းျဖစ္စဥ္မ်ားထဲ၌
အထင္ကရပညာ့ဗိမာန္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ ကံေကာ္ေတာ၊ အင္းလ်ားကန္၊ ဂ်ပ္ဆင္၊
သစ္ပုပ္ပင္အို၊ စိန္ပန္းျပာႏွင့္ တံတားျဖဴ၊ အဓိပတိလမ္း စသည့္
အမည္နာမသေကၤတတို႔ႏွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အလွဆည္းဆာလႈပ္ႏိႈးရွင္သန္ေစခဲ့သည့္
ေနရာလည္းျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
စာေပ၊ သဘင္၊ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္တို႔လည္း ဇာတ္လမ္း၊
ဇာတ္အိမ္ႏွင့္ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ေရးဖြဲ႕သီကုံးခဲ့ၾကသည္။ တကၠသီလာ၊
ျမကြၽန္းညိဳဟု ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳေခၚေဝၚသည့္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးမွ ျပည္သူခ်စ္ေသာ
အႏုပညာရွင္မ်ား ေပါက္ဖြားခဲ့ၾကသလို တစ္ေခတ္တစ္ခါက တကၠသိုလ္ဟု
ၫႊန္းဆိုဖြယ္ရာ ပညာ့ဂုဏ္ရည္တို႔ ဖြင့္ဆိုၾကခဲ့ေပသည္။
ထိုသို႔ေသာ
သဘာဝအလွတရား ေဝစည္ေသာ ပညာ့ဗိမာန္ႀကီးတကၠသိုလ္၏ ဂုဏ္အင္ကို အႏုပညာရွင္တို႔က
သူသူငါငါ အလွတရားကုိယ္စီဖြဲ႕၍ ျခယ္မႈန္းဂုဏ္ျပဳၾကေလ့ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္
ကာလအတန္ၾကာ စာေပ၊ သဘင္၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ အႏုပညာရပ္တို႔ သဘာဝက်က်
ပုံေဖာ္ဖန္တီးႏိုင္ခြင့္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးႏွင့္ပတ္သက္၍
ရပ္တန္႔ခဲ့တာကလည္း အမ်ဳိးသားေရးလကၡဏာရပ္တစ္ရပ္ ေပ်ာက္ဆုံးေနျခင္းဟု
အႏုပညာရွင္တုိင္း ခံစားမိၾကမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
‘တကၠသိုလ္ထဲက အႏုပညာ၊
အႏုပညာထဲက တကၠသိုလ္’ဟု ျမန္မာ့အႏုပညာေလာကတြင္
ေခတ္သမုိင္းေၾကးမုံပုံရိပ္သြင္ပမာ တည္ရွိလာခဲ့သည့္ တကၠသိုလ္ အေငြ႕
အသက္မ်ား ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြက္ေနရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အႏုပညာရွင္တို႔၏
ေမွ်ာ္လင့္ခံစားမႈမ်ားကို စုစည္းေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
တကၠသိုလ္ရဲ႕ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ရွိသလို၊ လြမ္းစရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္ . . .ဒါ႐ိုက္တာဝင္းထြန္းထြန္း
“တကၠသိုလ္ကားေတြဆို
တကယ့္ တကၠသိုလ္ ပင္မမွာ ႐ိုက္ရတာအဆင္ေျပတာက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ အေနအထားက
တကယ္ ကို ခံ့ညားမႈလည္းရွိတယ္။ ဒီေက်ာင္း ပရဝဏ္ ထဲ ေရာက္သြားတဲ့သူက အဲဒီ
ေက်ာင္းထဲကို ေျခခ်လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ခံစားမႈက လုံးဝမတူ ေတာ့ဘူး။
ဒီလိုပဲ
႐ိုက္ကြင္းတစ္ကြက္ကို ျပ လိုက္တာနဲ႔ ပရိသတ္အေနနဲ႔ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ကို
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကန္ ေပါင္ေပၚ ရပ္ေနတာနဲ႔ အဓိပတိလမ္းမေပၚ
ရပ္ေနတာကို ျပတာ ခံစားခ်က္မတူ ဘူး။ ဒါ႐ိုက္တာသက္တမ္း၁ဝစုႏွစ္ေပါင္း မ်ား
စြာထဲမွာ အင္းလ်ားကန္ေပါင္မွာ ဘူးသီးေၾကာ္စားရင္း ၿပီး ခဲ့တာမ်ားတယ္။
တကၠသိုလ္ရဲ႕ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ရွိသလို၊ လြမ္းစရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ေတြလည္း
ရွိပါ တယ္။ လြမ္း စရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္မ်ားတာက ပရိသတ္ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ကားတစ္
ကားၾကည့္ၿပီးရင္ စြဲၿပီး၊နင့္ေန ေအာင္ ခံစားၿပီး၊ မ်က္လုံးမွိတ္ၿပီး
အိပ္ရင္ ေတာင္မွတ္မိေနတာေလ။
ရန္ ကုန္တကၠသိုလ္ဆိုတာလည္း အာရွ တန္းဝင္တဲ့
ေက်ာင္း၊ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာရွိခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ ႀကီးကိုခ်ျပႏိုင္မယ္ဆိုလည္း
အိမ္္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံ ေတြကလည္း စိတ္ဝင္စားမွာပါ။ ျမန္မာေတြရဲ႕
ျပယုဂ္ေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ အႏုပညာ အရ ပုံေဖာ္လို႔
ရေအာင္သက္ဆိုင္ရာကလည္း ပံ့ပိုးသင့္တယ္”
အေငြ႕အသက္ေတြ ရ တိုင္း တကၠသိုလ္ စာသားေတြၾကားတိုင္း ျပန္လြမ္းဆဲပါ . . .ထြန္းအိႁႏၵာဗို
”ရန္ကုန္တကၠသိုလ္
ထဲမွာ တကၠသိုလ္ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြ မ႐ိုက္ရ တာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကာေနပါၿပီ။
႐ိုက္ခြင့္ မရလို႔ မ႐ိုက္ျဖစ္တာေပါ့။ အခုေနာက္ပိုင္း MICT Park မွာ
ေက်ာင္းဇာတ္ဝင္ခန္းေတြ ႐ိုက္တာမ်ားလာတယ္။
MICT Park မွာ ႐ိုက္ ရတဲ့
ခံစားမႈကတကယ့္တကၠသိုလ္ထဲမွာ ႐ိုက္ရတဲ့ ခံစားမႈကိုေတာ့ ဘယ္ယွဥ္လို႔ရလဲ။
တကၠသိုလ္ပရဝုဏ္ႀကီးဆိုတာ နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။ ႐ိုက္လို႔ရတဲ့ေနရာမွာ
႐ိုက္ခြင့္ရသင့္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက ကြၽန္မတို႔တကၠသိုလ္ဇာတ္ဝင္ ခန္းကို
႐ိုက္ေတာ့ ကန္ေပါင္ေပၚပဲ ႐ိုက္ခဲ့ ရတာပဲ။
သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ
႐ိုက္ခြင့္မရေတာ့လို႔ တကၠသိုလ္ဆိုရင္ ကန္ေပါင္ျဖစ္ျဖစ္သြားတယ္။
႐ိုက္ကူးခြင့္ရဖို႔ကေတာ့ ဒီေနရာကို တားျမစ္ ထားတဲ့ လူေတြအေပၚမွာပဲ
မူတည္ပါတယ္။ သူတုိ႔ခြင့္ျပဳရင္ ႐ိုက္ရမွာေပါ့။ ဒီအေငြ႕အသက္ ေတြ
ရတိုင္းတကၠသိုလ္ စာသားေတြၾကားတိုင္း ျပန္လြမ္းဆဲပါပဲ”
တကၠသိုလ္ဆိုတာ ဒ႑ာရီတစ္ပုဒ္လို႔ေတာ့လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး . . .အ႐ိုင္း
“တကၠသိုလ္ ဇာတ္ဝင္ခန္း ပါတဲ့ ဇာတ္ကားေတြဆို တကၠသိုလ္မွာပဲ ႐ိုက္ေစခ်င္တယ္။
၁၉၉၅ခုႏွစ္ေလာက္ထိ ေတာ့ ႐ိုက္လို႔ရေသးတယ္။ အဲဒီေနာက္ ပိုင္းမွာေတာ့
မ႐ိုက္ျဖစ္ၾက ေတာ့ဘူးထင္ တယ္။ မ႐ိုက္ရဘူးဆိုေတာ့ မပီျပင္ဘူး ေပါ့။
ၾကည့္ရတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ေျပာၾက မွာပဲေလ။
အရင္ေခတ္တုန္းကေတာ့ ဝတၴဳမွာက
လြမ္းတဲ့ဇာတ္ေလးေတြ ေရးၾက ေတာ့ တကၠသိုလ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ
႐ိုက္ၾကလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ေခတ္ အဲဒီအခါတုန္းကေရးတဲ့ ဝတၴဳ စာေရး ဆရာေတြရဲ႕
အေၾကာင္းအရာကိုပဲ အေျခခံၿပီးေတာ့႐ိုက္ခဲ့ၾကရတယ္။
တကၠ သိုလ္ဆိုတာ
ဒ႑ာရီတစ္ပုဒ္လို႔ေတာ့ လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို ေတာ့
အခုေနာက္ပိုင္းမွာ တကၠသိုလ္ေတြ ျပန္လုပ္ဖို႔ကို ျပန္ၿပီးေတာင္း ဆိုေန
ၾကတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးေရးဆိုတာက ဆက္တင္နဲ႔ ႐ိုက္လို႔ရတဲ့ ေနရာမွာ႐ိုက္၊
႐ိုက္လို႔မရတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း တကၠသိုလ္လိုေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ႐ိုက္
လို႔ရဖို႔အတြက္ကို အဆင့္ ဆင့္ ေတာင္းဆိုၾကရမွာပဲ”
အျပင္မွာ ႐ိုက္ရတာနဲ႔ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာ ႐ိုက္ရတာက ဖီလင္ ခ်င္းမတူဘူးေလ…
ေမသန္းႏု
“ရန္ကုန္တကၠသိုလ္
မွာ ႐ိုက္ခြင့္ မရတာေတာ္ေတာ္ ၾကာေနၿပီ။ အခု လိုအျပင္မွာ ႐ိုက္ရတာနဲ႔
ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာ ႐ိုက္ရတာက ဖီလင္ ခ်င္းမတူဘူးေလ။ ဟိုအရင္တုန္းက ဆိုရင္
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ၊ ဇာတ္ ကား႐ိုက္ကူးတဲ့အခါမွာ၊ တအားေပ်ာ္
စရာေကာင္းတယ္။တကယ္ တကၠသိုလ္ တက္ေနရသလိုပဲ ေပ်ာ္စရာေကာင္း တယ္။
ၿပီးေတာ့တကယ့္ တကၠသိုလ္မွာ ႐ိုက္ရင္ တအားစိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္း တယ္။
တကယ့္ေက်ာင္းမွာ မ႐ိုက္ရ တဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ဝင္စားမႈတအား ေလ်ာ့တယ္။
စိတ္ဝင္စားမႈေလ်ာ့တယ္ ဆိုတာက တကယ့္ေနရာမွာ႐ိုက္ရတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္
သဘာဝမက်ဘူး။ မဆင့္တို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္မွာ သဘာဝ မက်တဲ့က႑ေတြက မ်ားေနတယ္။
အဲလိုမ်ဳိးလိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားေန တယ္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆိုတာ
တကယ္စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းပါ တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆိုတာ ဒ႑ာရီ
တစ္ပုဒ္လိုပါပဲ။ မဆင့္အရင္တုန္းက ႐ိုက္တဲ့ ဒ႑ာရီေက်ာင္းကားေတြ ဆိုရင္
တအားေပါက္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားအတြက္လည္း စိတ္ဝင္ စားၾကတယ္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္း တကယ္တက္ေနရသလို ခံစားရတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္
တကၠသိုလ္မွာ ဇာတ္ကားေတြ ျပန္ ႐ိုက္ခြင့္ျပဳမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ မွာ ျပန္႐ိုက္ကူးခြင့္ရဖို႔အတြက္ ေမွ်ာ္ လင့္ပါတယ္။”
၂ဝဝ၁တုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာ ဗီဒီယို ဇာတ္ကား ႐ုိက္ခဲ့ဖူးတယ္ …ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ျဖဴသွ်င္
“၂ဝဝ၁တုန္းက
မိန္းထဲမွာ ဗီဒီယို ဇာတ္ကား ႐ုိက္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္း က
ဂ်ပ္ဆင္ေရွ႕မွာေရာ၊ ဘြဲ႕ႏွင္း သဘင္ခန္းမေရွ႕၊ သစ္ပုပ္ပင္ေရာ
တကယ္လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ႐ိုက္ခြင့္ ရခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္ကားေတြဆို တအားလည္း
အႏွစ္သာရရွိတယ္။ တကၠသိုလ္ဆုိတာကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ပရိသတ္ကိုေပးႏိုင္တယ္။
ကန္တင္း မွာတင္ အခ်ိန္ကုန္တာ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းတက္တာေရာ၊ အဓိပတိလမ္း ေပၚမွာ
ေလွ်ာက္တာ ေတြေရာအကုန္ ႐ိုက္ခြင့္ရတယ္။ေနာက္ပိုင္း အေၾကာင္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေပးမ႐ိုက္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ တကၠသိုလ္ဆိုရင္ ကန္ေပါင္
မွာပဲဆိုေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားေတြက ေက်ာင္းမတက္ေတာ့ ဘူးလား၊
ကန္ေပါင္မွာပဲလားဆုိတဲ့ ေဝဖန္သံ ေတြၾကားရတယ္။
အဲဒီအခါ ေျပာျပ ခ်င္တယ္။
႐ိုက္ခ်င္တာေပါ့၊ ႐ိုက္ခြင့္မွမရတာ။ ဇာတ္ကားအႏွစ္ သာရ ရသေတြအမ်ားႀကီးက်လာ
တယ္။ MICT မွာ လည္း႐ိုက္တယ္။ လုပ္ရတဲ့ အႏုပညာသမားေတြကလည္း မဟုတ္မွန္း
သိေပမယ့္ ဒါကိုပဲ႐ိုက္ေန ရတယ္။
႐ုပ္ရွင္ထဲက တကၠသိုလ္ဆိုၿပီး ေတာ့
ေတာင္ေနာက္ျဖစ္ၾကတယ္။ တစ္လေလာက္ ႀကဳိတင္ရင္ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။တကယ္ေသခ်ာလား၊
ရရင္႐ိုက္မွာပဲ။ တကၠသိုလ္ကားေပမယ့္ ပရိသတ္အတြက္ ဘယ္လိုရသမ်ဳိးေပး
ခ်င္လဲေပါ့။ ဒီလုိ႐ိုက္ကူးခြင့္ရဖုိ႔ အစည္းအ႐ံုးကေန ဦးေဆာင္ၿပီး
လုပ္ေပးေစခ်င္တယ္။ “
ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ဆိုတာ အခုလက္ရွိတအား ကို တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ …ေနတိုး
“တကၠသိုလ္ဇာတ္
လမ္းေတြ ဆိုရင္ တင္ျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ရွိတဲ့အတြက္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေလး
ျမန္မာအႏုပညာကိုလည္း ပံ့ပိုးကူညီမႈ ရေအာင္ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ရန္ကုန္
တကၠသိုလ္ဆိုတာ အခုလက္ရွိတအား ကို တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ စင္ကာပူ ကေတာင္
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို လာ ၾကည့္ၿပီး ဒီလိုမ်ဳိးကို ငါတို႔ဆီမွာ ေဆာက္မယ္ဆိုတဲ့
စိတ္မ်ဳိးေမြးခဲ့တာ။
သူတို႔ေတြ ဒီလိုေျပာခဲ့တဲ့ ဒီေနရာကို
ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းတစ္ ခုအေနနဲ႔ ျပန္ၿပီးတင္ျပမယ္ဆိုရင္ အင္တာေနရွင္ နယ္ကို
ထုိးေဖာက္ႏုိင္မယ့္ ဇာတ္လမ္း မ်ဳိးေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လုိ႔ျမင္တယ္။
ေနရာေဒသအစစ္မွာ လိုခ်င္တာေလး ေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ ခြင့္ျပဳေပး
ေစခ်င္တယ္။
ခြင့္ျပဳတာကေတာ့ ေနရာ တိုင္းမွာ အခက္အခဲရွိမွာပဲေလ။ ဘာလို႔
ခြင့္မျပဳလဲဆိုတဲ့ အခက္အခဲ ေပါ့။ ဗီဒီယိုနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ကို ေနာက္ တစ္
ေက်ာ့ျပန္ၿပီး ပရိသတ္ေတြ စိတ္ဝင္ စားလာႏုိင္တယ္။ ဇာတ္လမ္းတည္ ေဆာက္မႈက
ဇာတ္ၫႊန္း၊ ဝတၴဳေရးတဲ့ ဆရာ၊ဆရာမေတြက ပိုၿပီးသိတာေပါ့”
အရင္တုန္းက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထဲ မွာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ႐ိုက္ ခြင့္ ..
ေက်ာ္ရဲေအာင္
”
MICT Park မွာ ႐ိုက္ေတာ့ တကၠသိုလ္္နဲ႔ဆင္မွ မဆင္တာ။ ဘာ မွမဆိုင္ဘူး။
ဒါေပမဲ့ ဆင္သေယာင္ ေတာ့ရွိတယ္။ ေကာ္ရစ္တာႀကီးက တကယ့္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအစစ္
မွာ အဲဒီလိုမ်ဳိးမွ မဟုတ္တာ။ လြမ္း လြမ္းေဆြးေဆြးႀကီး။MICT Park ဆိုရင္
အေရာင္ကလွေနတယ္။ တကယ့္ တကၠသိုလ္က်ေတာ့ လြမ္းစရာႀကီး။ သစ္ပုပ္ပင္ကဆို
ပိုေတာင္ လြမ္းစရာ ေကာင္းေသးတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရင္တုန္းက
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထဲ မွာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ႐ိုက္ ခြင့္ရခဲ့တယ္။
အရသာရွိတာေပါ့။ အထဲက ေက်ာင္းခန္ေတြကအစ ႐ုပ္ရွင္႐ုံႀကီးလိုပဲ။
ေနရထိုင္ရသြားရ လာ ရတာေလးေတြလည္းမတူဘူး။ သစ္ပင္ေတြ ပန္းပင္ေတြနဲ႔ တအား
သာယာတယ္။
အခုေတာ့ အဲဒီလို႐ိုက္ ခြင့္မရေတာ့ဘူး။ ဒါေတြက ႐ိုးေန ေတာ့
သိပ္လည္းမခံစားေတာ့ဘူး။ လိုခ်င္တာျဖစ္ခ်င္တာကို လုပ္လို႔ မရ တဲ့
အခ်ိန္မွာျဖစ္သင့္တာပဲလုပ္လိုက္ ရတယ္။အခုေတာ့လည္း ႐ိုက္ခြင့္ျပန္
လည္ရေစခ်င္တယ္။”
တကၠသိုလ္ဇာတ္ လမ္းေတြဆို ကန္ေပါင္ေပၚပဲ ၿပီးသြား တာေလ…ေျပတီဦး
”
ကြၽန္ေတာ္တို႔က်ေတာ့ စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ တက္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဆိုေတာ့
ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာ ကိုယ္႐ိုက္ခ်င္တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ
ျပည္မွာေနရတဲ့၊ ျမန္မာျပည္မွာ လုပ္ရတဲ့ အႏုပညာသမားေတြက ေတာ့
တအားကိုဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္း တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ
ဘယ္ေနရာသြား သြား မ်က္ႏွာငယ္ေနရတာ။ ႐ိုက္ဖို႔ အတြက္ကိုပဲ အခက္အခဲေပါင္း
မ်ားစြာ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ။MICT ထဲမွာ သြား႐ိုက္ရတာဟာ တကယ့္ တကၠသိုလ္မွာ
႐ိုက္ရတဲ့ အႏွစ္သာရ မ်ဳိးဘယ္လိုမွ ျဖစ္လာမွ မဟုတ္ဘူး။ မယွဥ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေတာင္ အခုေနာက္ ပိုင္းမွာMICT ေပၚလာလို႔ေလ။ အရင္တုန္းကဆိုရင္
တကၠသိုလ္ဇာတ္ လမ္းေတြဆို ကန္ေပါင္ေပၚပဲ ၿပီးသြား တာေလ။ ေက်ာင္းသားေတြ
စာသင္တာ တို႔ ဘာေတြဆိုတာက အေဝးႀကီးပဲ ေလ။အဲဒီေတာ့မသိလို႔ရွိရင္ တကၠသိုလ္
ေက်ာင္းသားေတြက အားအားေန ကန္ေပါင္ပဲ ထိုင္ၾကသလို ျဖစ္ေနတာ
ေပါ့။႐ုပ္ရွင္အစည္း အ႐ုံးကေနၿပီး ေတာ့ အဲလိုကိစၥေတြကို တင္ျပထား တယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ တျဖည္း ျဖည္းလုပ္ေပးသြားမယ္လို႔ ထင္ ပါတယ္။
တကၠသိုလ္ဇာတ္လမ္းေတြဆို ရင္ ဒီဘူးသီးေၾကာ္ဆုိင္နဲ႔ အသုပ္ဆိုင္ ေတြနဲ႔ပဲ…ဒါ႐ိုက္တာမိုက္တီး
“တကၠသိုလ္ထဲမွာ
မ႐ိုက္ခဲ့ရတာ လည္း ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ။၁ဝႏွစ္ ေတာင္ မကေလာက္ေတာ့ ဘူးထင္ပါတယ္။
ဥပမာ- ကိုမင္းလူေရးတဲ့ကားမွာ ဆို ရင္ သူေရးထားတာ တအားကို သဘာဝ
က်တယ္။အျပင္တကၠသိုလ္ကို အေျခခံ ၿပီးေရးထားတဲ့ ျဖစ္လာတဲ့ဇာတ္လမ္း ဆိုေတာ့
အဲဒီတကၠသိုလ္ရနံ႔ေတြပါ ေနမွာကိုး။
အဲဒီဇာတ္လမ္းကို ႐ုပ္လံုး
ၾကြၿပီးပိုၿပီးေတာ့ ဇာတ္ကားကလည္း ပိုၿပီးေျမာက္မယ္။ အဲဒါကို ၾကည့္တဲ့
သူကလည္း ပိုၿပီးအရသာ ျပည့္စံုမယ္။ ခုဟာကေတာ့ ကိုယ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ ကိုက
တကၠသိုလ္ဇာတ္လမ္းေတြဆို ရင္ ဒီဘူးသီးေၾကာ္ဆုိင္နဲ႔ အသုပ္ဆိုင္ ေတြနဲ႔ပဲ
ၿပီးေနရေတာ့ ဆက္ၿပီးေတာ့ အေတြးအေခၚပုိင္းက အစ ေသးေသး သိမ္သိမ္ျဖစ္ေနတာေပါ့။
မျမင့္မား ေတာ့ဘူး။
ဇာတ္ကားေတြကလည္း ေသးေသးသိမ္သိမ္ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ဒီ
တကၠသိုလ္ရဲ႕ အရသာကို MICT ထဲမွာ သြား႐ိုက္လုိက္ရ ဘာအရသာ ခံစားမႈ
ဘာမွမရွိဘူး။ ကိုယ္ေတြက အဲဒီေျမကိုေရာက္မွ အဲဒီေရေျမ သဘာဝေလးနဲ႔
အဲဒီဓာတ္ခံေလးနဲ႔မွ ကိုယ့္စိတ္ေတြကလည္း ျပန္ႏုပ်ဳိလန္း ဆန္းၿပီးေတာ့မွ
ကားေလးကပိုေျမာက္ ၾကြလာေစမွာေလ။
အရင္တုန္းက ဆိုရင္
တကၠသိုလ္သီခ်င္းေတြရွိတယ္၊ ဝတၴဳေတြရွိတယ္။ ဇာတ္လမ္းေတြ ရွိတယ္။
တကၠသိုလ္႐ုပ္ရွင္ေတြ ရွိတယ္။ တကၠသိုလ္ႀကီးက ႀကီးက်ယ္
ခမ္းနားလြန္းအားႀကီးလို႔ အဲဒီ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေတြရဲ႕
ဇာတ္လမ္းကို ျပည္သူျပည္သား ေတြ အကုန္လုံးက စိတ္ဝင္စားၾက တာပါ”
No comments:
Post a Comment