Pages

Pages - Menu

Friday, February 1, 2013

ဖမ္းဆီးအေရးယူရုံျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာျပႆနာကုိ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္

 
၀၁ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၃
` ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကို ဖမ္းဆီးအေရးယူေနရံုနဲ႔ ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တဲ့ ျပႆနာကို လံုေလာက္တဲ့ အတိုင္းအတာထိ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘူးလို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အတြင္းေရးမွဴး ဦးလွေအာင္က ေျပာပါတယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့ ဇန္န၀ါရီ ၂၉ ရက္ကစၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ယာဥ္ေတြကို စတင္အေရးယူေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အေပၚ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာမွာ ဦးလွေအာင္က အခုလို ေျပာလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာျပႆနာက အခုလုိ ဖမ္းဆီးအေရးယူ႐ုံနဲ႔ၿပီးသြားမလား။ အန္ကယ္တို႔ ဘယ္လိုျမင္ပါလဲ။

“အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့ ဖမ္းဆီးအေရးယူ႐ုံနဲ႔ေတာ့ လံုေလာက္တဲ့အတုိင္းအတာ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔လက္ရွိအေနအထားကိုလည္း အားလံုးသိမွာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တဲ့အေျခခံ အခ်က္အလက္ေတြကုိ ေလ့လာဆန္းစစ္ စစ္တမ္းေကာက္တာေတြ လုပ္ေနတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ရပါမယ္။ ယာဥ္သံုးစြဲမႈ၊ လမ္းနဲ႔ မီးပြိဳင့္စနစ္ေတြရယ္၊ လူအသံုးျပဳမႈဆိုတာေတြကေတာ့ လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ားရဲ႕ လက္စြဲဆိုတဲ့ စာအုပ္စာေစာင္ေတြလည္းရွိၿပီးသား။ အဲေတာ့ စစ္ေဆးအေရးယူမႈနဲ႔ ေျဖရွင္းမႈကေတာ့ လံုေလာက္တဲ့အတုိ္င္းအတာ ေရာက္ဦးမွာေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ညီညြတ္တဲ့ေဖာ္ေဆာင္မႈေတြကိုေတာ့ ဆက္လက္ၿပီး ေရွ႕မွာလုပ္ေဆာင္သြားဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲအတြက္လည္း ဒီအဖြဲ႔ကုိ တာ၀န္ေပးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။”

ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈအျပင္ ဘာေတြေဆာင္ရြက္သြားဖုိ႔ရွိလဲ။ ဥပမာ ေျပာျပလုိ႔ရမလား။

“က်ေနာ္တုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အေနနဲ႔ကလည္း လက္ရွိတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ဌာနအသီးသီးက တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ လက္ရွိလုပ္ငန္းတာ၀န္ အေျခအေနေတြကိုလည္း ေဆြးေႏြးပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ လမ္းမ်ားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ လမ္းပန္းကၽြမ္းက်င္တဲ့ပညာရွင္ေတြနဲ႔လည္း တဦးစ ႏွစ္ဦးစ ေတြ႔ဆံုေနပါၿပီ။ ေရွ႕လည္း ေတြ႔ဆံုၿပီး လိုအပ္တဲ့ အႀကံဥာဏ္ေတာင္းခံမႈေတြ၊ နည္းပညာအႀကံဥာဏ္ေတာင္းခံမႈေတြ လုပ္ၿပီး ေရွ႕ကုိဆက္ၿပီး ႏုိင္ငံနဲ႔ညီညြတ္တဲ့ေဆာင္ရြက္မႈေလးေတြ လုပ္ၿပီးေတာ့ တိုးတက္ေအာင္လုပ္သြားဖုိ႔ ရွိပါတယ္။”

“ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ဘာေတြေတြ႔လာလဲဆုိေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ႕ သြားလာမႈအေနအထားအရ ကားနဲ႔ရထား ခ်ိတ္ဆက္တဲ့စနစ္ေတြ၊ တျခားလုိအပ္တဲ့ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးအခန္းက႑ ကြန္ရက္ဖြဲ႔စည္းမႈေတြကုိ တျဖည္းျဖည္းေလ့လာၿပီး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ေလာေလာဆယ္ စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။

သတင္းစာေတြမွာ ေတြ႔လုိက္တယ္။ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားေတြဟာ ယာဥ္ေၾကာေျပာင္းျပန္ေမာင္းတာေတြ၊ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တာ ေထာက္ျပတယ္။ ေနာက္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတ အခ်ိန္မမွန္ဘူးေပါ့။ ဒါေတြကလည္း ျဖစ္ေနတာ ၾကာၿပီ။ ဒါေတြကုိေရာ ဆက္စပ္ေဆာင္ရြက္သြားဖုိ႔ ရွိတယ္ေပါ့။

“မွန္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဘတ္စ္ကားေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ယာဥ္စည္းကမ္းလုိက္နာမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဥပမာေျပာရရင္ က်ေနာ္တုိ႔က အခု ယာဥ္လုပ္သားပုိင္းကိုလည္း ပညာေပးမႈေတြ၊ စစ္ေဆးအေရးယူမႈေတြ လုပ္ေနပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈ အတုိ္င္းအတာေတြသည္ တခ်ိဳ႕ေသာ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားရဲ႕ စည္းကမ္းလုိက္နာမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ခုနက ေျပာသလို ယာဥ္ေၾကာေျပာင္းျပန္ေမာင္းတာ၊ ဘတ္စ္ကားတင္ မဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ယာဥ္ေတြကလည္း မထိန္းသိမ္းႏုိင္တဲ့အေနအထား။ ေျပာင္းျပန္ေမာင္း ေက်ာ္တက္တာအထိ က်ဴးလြန္တာေတြ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ မထသအေနနဲ႔လည္း စစ္ေဆးအေရးယူဖုိ႔ အဖြဲ႔ေတြဖြဲ႔ၿပီး လုပ္ေနပါတယ္။ ရထားေတြကိစၥ တျဖည္းျဖည္း ေလ့လာ သံုးသပ္ေနပါတယ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မလဲ။ အခုလက္ရွိအေနအထားကေန ဘယ္လိုမ်ိဳး အေကာင္းဆံုး အေနအထားကို ေဖာ္ေဆာင္မယ္။ ေနာက္ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈ္င္းမႈေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မယ္ ဒါေတြလည္း အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ အစည္းအေ၀းမွာ စဥ္းစားေဆြးေႏြးေနၾကပါတယ္။”

အန္ကယ္တုိ႔အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာျပႆနာ၊ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ စိတ္ထင္ လနဲ႔ခ်ီေျဖရွင္းရမလား၊ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီေျဖရွင္းရမလား။

“က်ေနာ့္အျမင္ေျပာရရင္ အားလံုးပူးေပါင္းပါ၀င္ႏုိင္မႈ တစိတ္တပိုင္းေပၚလည္း မူတည္တယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအပိုင္းေတြေပၚလည္း မူတည္တယ္။ အဲအတြက္ သံုးသပ္ၿပီး ရလာတဲ့ အေျခအေနေတြေပၚ မူတည္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာလည္း ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အႀကံဥာဏ္ က်ေနာ္က မသိရေသးေတာ့ေလ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ က်ေနာ္ေျပာတာ လြဲမွားေကာင္းလြဲမွားႏုိင္မွာျဖစ္လို႔ ေနာက္သိရရင္ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ေျဖၾကားပါမယ္။”
 
Myanmar News International

No comments:

Post a Comment