အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ ကယ္လီဖုိးနီးယားျပည္နယ္၊ ဆန္ဖရန္စစၥကိုျမိဳ႕ရွိ
ၾကိဳးတံတား Golden Gate ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကိဳးတံတား စတင္ဖြင့္လွစ္တဲ့ ၁၉၃၇ ေမလမွ
စတင္ျပီး ယေန႔အထိ ေသေၾကာင္းၾကံမွုေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ၁၆၀၀ ေက်ာ္သြားျပီလို႔
သိရပါတယ္။ အရွည္ ၈၉၈၁ ေပ ရွည္တဲ့ ၾကိဳးတံတားမွာ ေသေၾကာင္းၾကံမွုဟာ
၂၀၁၁ ခုႏွစ္စစ္တမ္းအရ သံုးလကို ၁၇
ေယာက္ႏွုန္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၆
ခုႏွစ္အတြင္း ေသေၾကာင္းၾကံမွုေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ ၃၄ ဦး ကို ဆယ္ထုတ္
ေတြ႕ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေပ်ာက္ဆံုးသူအေရအတြက္က ပိုမိုမ်ားျပားခဲ့ ပါတယ္။
ေရနဲ႔
တံတားအျမင့္ဟာ ၂၄၅ ေပရွိျပီး ခုန္က်တဲ့အခါ တစ္နာရီ ၇၅ မိုင္ႏွုန္းနဲ႔
က်ျပီး Trauma လို႔ေခၚတဲ့ ခႏၶာ
ကိုယ္ထိခိုက္ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ ေသ ဆံုးၾကရပါတယ္။
ေရေပၚ ထိတဲ့အရွိန္ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးက အ
ရိုးမ်ား က်ိဳးျပီး
အူ၊အသည္း၊ နံရိုး၊ အဆုပ္ စသည္ျဖင့္ အားလံုး ဆုပ္ျပတ္သြား မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသႏိုင္ေခ် ၉၈ ရာခိုင္ႏွုန္းရွိျပီး အသက္မေသသူ ၃၊ ၄ ဦးသာ ရွိျပီး ဒုကၡိတ
ဘဝကိုေရာက္ရပါတယ္။
ဒုတိယေသေၾကာင္းၾကံမွုအမ်ားဆံုး ျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဖူဂ်ီေတာင္အနီး ေတာ မွာေတာင္ တစ္ႏွစ္ကို ၇၈ ဦးပဲ ေသပါတယ္။ အေရအတြက္ ရာဂဏန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ Golden Gate မွာေတာ့ ၁၆၀၀ ေက်ာ္သြားျပီး ဒါကလည္း စာရင္းအတိအက်မဟုတ္ပါဘူး။ အတိအက်သိခ်င္လို႔ တံတားေအာက္မွာ ကင္မရာတပ္ ၾကည့္
ဒုတိယေသေၾကာင္းၾကံမွုအမ်ားဆံုး ျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဖူဂ်ီေတာင္အနီး ေတာ မွာေတာင္ တစ္ႏွစ္ကို ၇၈ ဦးပဲ ေသပါတယ္။ အေရအတြက္ ရာဂဏန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ Golden Gate မွာေတာ့ ၁၆၀၀ ေက်ာ္သြားျပီး ဒါကလည္း စာရင္းအတိအက်မဟုတ္ပါဘူး။ အတိအက်သိခ်င္လို႔ တံတားေအာက္မွာ ကင္မရာတပ္ ၾကည့္
လိုက္ေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာ ထုတ္ျပန္ခ်က္ထက္ အေရအတြက္မ်ားမ်ား
ခုန္ခ်သက္ေသေနၾက တာကို စစ္ေဆး
ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။
ယင္းသို႔ျဖစ္ရပ္မ်ားမွ လြတ္ကင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေဒသခံအာဏာပိုင္တို႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးစားပါတယ္။ ေအာက္
ယင္းသို႔ျဖစ္ရပ္မ်ားမွ လြတ္ကင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေဒသခံအာဏာပိုင္တို႔က အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးစားပါတယ္။ ေအာက္
ပံုမွာ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့အတိုင္း Suicide
hotline ဖုန္းကိုထားရွိပါတယ္။
ေသေၾကာင္းၾကံလုိသူေတြအေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဖုန္းေခၚဖုိ႔ အၾကံေပး ထားျပီး ရင္းရင္းႏွီးႏွီးတိုင္ပင္ေဆြး
ေသေၾကာင္းၾကံလုိသူေတြအေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဖုန္းေခၚဖုိ႔ အၾကံေပး ထားျပီး ရင္းရင္းႏွီးႏွီးတိုင္ပင္ေဆြး
ေႏြးေပးတယ္ လို႔ဆုိပါတယ္ ။ ေနာက္ထပ္ၾကိဳးစားမွုကေတာ့
စတီးျခင္ေထာင္ ပတ္ပတ္လည္တပ္ဖို႔ျဖစ္ပါ တယ္။ကင္းလွည့္လည္မွုကိုလည္း
ေန႔ေရာညပါ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ညဘက္ဆုိရင္ တံတားေပၚ
လမ္း
ေလ်ွာက္ခြင့္မျပဳပါဘူး။
အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းခ်ီကုန္က်မယ့္အတြက္ ျခင္ေထာင္ေဘးကာ တပ္ဆင္ျခင္းကို မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ ပါဘူး။ သုိ
အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းခ်ီကုန္က်မယ့္အတြက္ ျခင္ေထာင္ေဘးကာ တပ္ဆင္ျခင္းကို မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ ပါဘူး။ သုိ
႔ေပမယ့္
တံတားေအာက္မွာဘယ္ညာ ေပ၂၀ အေဝးထိ သံမဏိစတီး ခံပလပ္စတစ္ ၾကိဳးမ်ွင္
ျခင္ေတာင္တပ္
ဆင္ျခင္းကို ထပ္မံျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ယင္းဟာလည္း ေငြေၾကး
ရရွိမွု အခက္အခဲေၾကာင့္ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရပါေသး
တယ္။
သို႔ေပမယ့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ လံုျခံဳေရးအဆင့္ျမင့္တင္ လိုက္ျပီး ေနာက္ ေသေၾကာင္းၾကံမွု ယ
သို႔ေပမယ့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ လံုျခံဳေရးအဆင့္ျမင့္တင္ လိုက္ျပီး ေနာက္ ေသေၾကာင္းၾကံမွု ယ
ခင္ကထက္ သိသိသာသာ နည္းပါးသြားျပီလို႔ သိရပါတယ္။
---
Ref:wiki
International news for myanmar
---
Ref:wiki
International news for myanmar
No comments:
Post a Comment