Facebook ႐ုံးခ်ဳပ္၌ မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ား ေနရာတကာမွာ ေတြ႕ရသည္။ ႐ုံးထဲသို႔ ဝင္ဝင္လာခ်င္း ပထမဆုံးေတြ႕
ရမွာက ဧည့္ႀကိဳေကာင္တာေပၚမွ ဧည့္သည္ လက္မွတ္ထိုးရန္ iPads မ်ားပင္။ ႐ုံးတြင္း ေကာ္ဖီဆုိင္ ဝန္ထမ္း
မ်ားအတြက္လည္း iPads မ်ားက ေငြကိုင္စက္ ျဖစ္သည္။ Facebook ဝန္ထမ္းမ်ားက အီးေမးလ္မပို႔ၾကဘဲFace
book စာပို႔စနစ္ကို သုံးစြဲသည္။
Facebook စာပို႔စနစ္ကမုိဘိုင္းလ္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ပီစီမ်ားေပၚတြင္စာလႊာသစ္မ်ား ျဖတ္ခနဲထြက္လာေစေသာ
စနစ္ျဖစ္သည္။ စင္စစ္မုိဘိုင္းလ္က Facebook ကုမၸဏီ၏ စိတ္ထဲမွာ သြားလည္းဒီစိတ္၊ စားလည္းဒီစိတ္ ျဖစ္
ေနေတာ့တာ အမွန္ပင္။ ခုခ်ိန္တြင္ လူေတြက ကြန္ပ်ဴတာမ်ား ေပၚမွာထက္ မုိဘိုင္း အက္ပလီေကးရွင္းမ်ား
ႏွင့္ Facebook သုံးစြဲတာ မ်ားလာ၍ ျဖစ္သည္။
ေဝါစထရိဘ႑ာေရး အသိုင္းအဝိုင္းမွာပင္ မုိဘိုင္းလ္ေလာကကို ပိုင္စိုးဖို႔ မတ္ခ္ဇုကာဘတ္ကို ဖိအားေပးမႈ ရွိ
ေနသည္။ သို႔မွ ကုမၸဏီ၏ တုိးတက္မႈက ေရွ႕ခရီးဆက္ႏုိင္၊ အီလည္လည္ ျဖစ္ေနသည့္ ကုမၸဏီ၏ ရွယ္ယာ
ေစ်းႏႈန္းကို ဆြဲတင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ Facebook အတြက္ စိန္ေခၚမႈ ျဖစ္ေနတာက သုံးစြဲသူတုိ႔၏ ဖန္
သားျပင္ အေသးကေလးေပၚမွာ မ်က္စိေနာက္စရာလည္းမျဖစ္ရေအာင္၊သုံးစြဲခ်င္စိတ္ကုန္သြားတာမ်ဳိးလည္း
မျဖစ္ရေအာင္ ေၾကာ္ျငာမ်ား ထည့္သြင္းေပးႏုိင္ေရး ျဖစ္သည္။
ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့မိုဘိုင္းလ္ေၾကာ္ျငာမ်ားကသမား႐ိုးက်အင္တာနက္ ေၾကာ္ျငာမ်ားေလာက္ ေငြမဝင္ေသး
။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မုိဘိုင္းလ္ဘက္ကို လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းတာက Facebook ဝင္ေငြကို ထိခိုက္ေစမွာ စိုးရိမ္ေနရ
သည္။ မည္သို႔ဆုိေစ၊ ၾကာသပေတးေန႔ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၈ ရက္) က သူ၏ iPhone ႏွင့္ iPad အက္
ပလီေကးရွင္း ဗားရွင္းသစ္မ်ား faecbook က ေစ်းကြက္ တင္ခဲ့သည္။
ထိုအခ်ိန္မွာပဲ faecbookက မုိဘိုင္းလ္ေလာကသို႔ ခရီးႏွင္ေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း Facebook လူႀကီးမ်ားက ေျပာခဲ့
ၾကသည္။ သုံးစြဲသူမ်ားက Facebook အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားက “ေလး” သည္ဟု ၿငီးတြားၾကသည္။AppleApp
StoreစတုိးမွFacebook ၏ iPhone အက္ပလီေကးရွင္း အဆင့္ကိုသတ္မွတ္ ေပးခဲ့ၾကေသာလူမ်ားက ၾကယ္ငါး
ပြင့္ ရွိသည့္အနက္ တစ္ပြင့္သာ ေပးၾကသည္။ ယခု အက္ပလီေကးရွင္း အသစ္မ်ားကေတာ့ ပိုျမန္ပါသည္။
ပိုျမန္ဆို ယခင္ဗားရွင္းမ်ား သုံးစြဲခဲ့ေသာ အင္တာနက္ နည္းပညာ အမ်ားစုကို မသုံးဘဲ၊ Apple နည္းပညာပ
စၥည္းတုိ႔၏ လက္စြဲ ပ႐ိုဂရမ္ဘာသာစကားႏွင့္ ျပန္ေရးထားတာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိအက္ပလီေကးရွင္းမ်ား
က Facebook ၏ “မုိဘိုင္းသည္သာ ပထမ” ကုမၸဏီျဖစ္ေရး အစီအစဥ္တြင္ အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ မုိဘိုင္းပ
စၥည္းမ်ား တီထြင္ေရးက ကုမၸဏီ၏ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းပင္။ မုိဘိုင္းက ကုမၸဏီ၏ အေသြးအသားထဲတြင္ စိမ့္
ဝင္ေရာက္ရွိေစေရး ရည္မွန္းခ်က္ျဖင့္ ကုမၸဏီတြင္းရွိ ဌာနခြဲမ်ားကို ျပင္ဆင္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ကုမၸဏီကို မုိဘိုင္းေပၚမွာ အေျခစိုက္ႏုိင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ထားပါတယ္။ဒါက တ
ကယ့္အႀကီးစား အေျပာင္းအလဲႀကီးပါဟုFacebookအင္ဂ်င္နီယာဌာနဒု-ဥကၠ႒က ေျပာသည္။ ျပဳျပင္ေၿပာင္း
လဲမႈ အေနျဖင့္ ထုတ္ကုန္ဌာနမ်ားကို စီစဥ္ထားရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အသစ္မ်ားအား ပင္မ
ဝက္ဘ္ဆုိက္ေပၚ၌ သုံးစြဲရန္တီထြင္ ေဖာ္ထုတ္ေနစဥ္မွာပင္တစ္ဘက္ကသူတုိ႔၏ မုိဘိုင္းဗားရွင္းမ်ားကို ထုတ္
ကုန္ဌာနမ်ားက စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည္။
ယခင္ေဆာင္ရြက္ပုံအရ ဆုိလွ်င္ေတာ့ ဝက္ဘ္ဆုိက္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အသစ္မ်ားကို ကုမၸဏီက အ
ရင္ေဆာင္ရြက္မည္။ ၿပီးေတာ့မွ မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားအတြက္ စီစဥ္မည္။ Facebook က ကုမၸဏီတစ္ခုလုံးမွ ဝန္
ထမ္းအားလုံး မုိဘိုင္းဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား ရရွိေအာင္လည္း အားထုတ္ေနသည္။သင္တန္းတစ္ခုလွ်င္သင္
တန္းသား ၂၀ တက္ေရာက္ေစလ်က္ Apple ႏွင့္ Android နည္းပညာပစၥည္းမ်ားအား မည္သို႔ပ႐ိုဂရမ္ ထည့္
သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ပညာရွင္ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ားက သင္ၾကားေနသည္။
ယခုအခါ အင္ဂ်င္နီယာ ၁၀၀ ခန္႔က faecbook ၏ မုိဘိုင္းထုတ္ကုန္မ်ား တီထြင္ ထုတ္လုပ္ေပးလ်က္ ရွိသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ သင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ျခင္းျဖင့္ ယခုႏွစ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အကုန္တြင္ မုိဘိုင္း အင္ဂ်င္နီယာသစ္ ၂၀၀ အထိ ကုမၸဏီက ရရွိလာမည္။ ေနာင္တြင္ မားကတ္တင္းႏွင့္ ဒီဇုိင္းအပါအဝင္ မည္သည့္ဌာနမွဝန္ထမ္းမဆုိစိတ္ဝင္
စားသည္ ဆုိပါက ထုိသင္တန္းမ်ားသို႔ တက္ခြင့္ေပးဦးမွာ ျဖစ္သည္။
BTIG မွ မီဒီယာသုံးသပ္သူ တစ္ဦးကေတာ့ faecbook အတြက္ မိုဘိုင္းကိစၥက အေကာင္းအဆုိး ႏွစ္ဖက္ခြေန
သည္ဟု ေျပာသည္။ ဖန္သားျပင္ က်ဥ္းက်ဥ္းက်ဳတ္က်ဳတ္ ကေလးေပၚမွ သူ၏ေၾကာ္ျငာမ်ားကို မၾကည့္ဘဲ မေနႏုိင္ၾကသလို တစ္ဘက္ကလည္း သုံးစြဲသူမ်ားကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ေပးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
“ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို Chatch-22 လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေခၚတာဗ်” ဟု ထုိသုံးသပ္သူက ေျပာသည္။ (Chatch-22 ဆုိသည္မွာ ႐ုန္းထြက္ေရးမလြယ္ေအာင္လုံးလည္ခ်ာလည္ ျဖစ္ေနေသာအေျခအေန) ၿပီးေတာ့မုိဘိုင္းေၾကာ္
ၿငာမ်ား ပညာသားပါပါ ထြက္ေပၚလာဖို႔က အလားအလာ နည္းေနသည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူတုိ႔ကို
တြင္က်ယ္စြာ အသုံးခ်ရန္ ေနရာက နည္းေနျပန္၍ ျဖစ္သည္။
ဥပမာအားျဖင့္ မိုဘိုင္းပစၥည္း ခပ္မ်ားမ်ားတြင္ Adobe Flash ကို သုံး၍မရေပ။ Adobe Flash သည္ ေၾကာ္ျငာ
မ်ားကို သြက္လက္သြားေစဖို႔ ပံ့ပိုးသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲျဖစ္သည္။ Facebook က (၂၀၁၂ ခုႏွစ္) ေဖေဖာ္ဝါရီလက ရွယ္ယာမ်ား ပထမဆုံး ထုတ္ေရာင္းခဲ့သည္။ထုိစဥ္ကမိုဘိုင္းေခတ္ထသည့္ကိစၥကိုအႏၲရာယ္တစ္ရပ္အျဖစ္
Facebook က ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းခဲ့သည္။
အေၾကာင္းက ထိုအခ်ိန္အထိ Facebook အတြက္ မုိဘိုင္းဖုန္းႏွင့္ တက္ဘလက္မ်ားဆီမွ ဟုတ္တိပတ္တိ ေငြ
ရေပါက္ရလမ္း မရွိေသးတာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံႏွင့္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရေတာ့
၏။ Facebook ေၾကာ္ျငာဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးကေတာ့Facebook ၏အစီအစဥ္ကတစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္ၾကား
ေၿပာဆုိၾကတာေတြကို အားေပးသည့္ နည္းပဲျဖစ္သည္ဟု ေျပာသည္။Facebookကသုံးစြဲသူမ်ားတင္သည့္ အ
ေၾကာင္းအရာေတြကို ေၾကာ္ျငာမ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ “ကမကထ ျပဳလုပ္ခံ အေၾကာင္းအရာမ်ား” Sponsored stories ဟု နာမည္ေပးထားသည့္ နည္းလမ္းကို က်င့္သုံးသြားမည္။
ဥပမာ-သုံးစြဲသူတစ္ဦးက အုပ္စုတစ္ခု၏စာမ်က္ႏွာေပၚမွLikeခလုတ္ကိုကလစ္လုပ္ခဲ့ပါကသူ၏သူငယ္ခ်င္း
တစ္ေယာက္တေလကသာ ဒါကို ျမင္ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ဒါေပမဲ့ထုိအုပ္စုကထုိlikeကို ကမကထ ျပဳလုပ္ေဆာင္
ရြက္ ထားသည္ဆုိပါက ထိုႏႈိးေဆာ္ခ်က္က သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစု၏ မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဝက္ဘ္ဆုိက္ေပၚမွ သတင္းလႊာခန္းတြင္ ေပၚထြက္လာမည္ ျဖစ္သည္။Facebook ကထုိကမကထ ျပဳလုပ္ခံ အေၾကာင္းအရာမ်ား
နည္းလမ္းအား (၂၀၁၂ ခုႏွစ္) ေဖေဖာ္ဝါရီလက စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ထုိနည္းလမ္းေၾကာင့္ ယခုအခါမွာ တစ္ေန႔လွ်င္ ဝင္ေငြ ေဒၚလာတစ္သန္း ရရွိလ်က္ ရွိသည္။ ထုိဝင္ေငြတစ္
သန္းထဲမွ ထက္ဝက္ခန္႔က မုိဘိုင္းပစၥည္း သုံးစြဲသူမ်ားဆီက ရရွိျခင္း ျဖစ္သည္။ Facebook ကအသစ္စမ္းသပ္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ ေၾကာ္ျငာနည္းလမ္းသစ္ တစ္ခုအား Offers ဟု နာမည္ေပးထားသည္။
ထုိနည္းလမ္းတြင္ စားေသာက္ဆုိင္ တစ္ခုမွ ဒစ္စေကာင့္ေပးျခင္းကဲ့သို႔ လူေတြ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း စိတ္ဝင္
စားစရာ ကမ္းလွမ္းခ်က္တစ္ခုကို Facebook က တင္သည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ထုိကမ္းလွမ္းခ်က္အား
ေတာင္းဆုိလာပါက ထုိအေၾကာင္းအရာက သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ သတင္းလႊာခန္းတြင္ ေပၚလာမည္။
အကယ္၍ ထိုကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ကမကထ ျပဳလုပ္သည္ဆုိပါက သူငယ္ခ်င္းေတြ ပိုသိၾကရေတာ့မည္။ အျခား
နည္းတစ္ခုက App Center ျဖစ္သည္။ App Center ဆုိတာက Facebook ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ ရွိေသာ Apple ႏွင့္ Andriod နည္းပညာပစၥည္းမ်ားအတြက္အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားရွာေဖြႏုိင္ေသာ ေနရာျဖစ္သည္။ဒီလို ေဆာင္
ရြက္ရျခင္းကAppCenter အားလူမ်ားအတြက္အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားရွာေဖြရာေနရာ ျဖစ္လာေအာင္ရည္ရြယ္
ရင္းႏွင့္ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ အက္ပလီေကးရွင္း တီထြင္ထုတ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ Facebookက ေၾကာ္ျငာထည့္ခ်င္စရာ
ေနရာကေလး ျဖစ္လာမည္။ Facebook ႏွင့္ မုိဘိုင္းကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္လာသည့္ အင္တာနက္ ကုမၸဏီမ်ား
အတြက္ခက္ေနတာကမုိဘိုင္းေၾကာ္ျငာဟုဆုိလိုက္သည္ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာေပါက္စနေလးကို ေျပးျမင္ၾကတာ ျဖစ္
သည္။ စမတ္ဖုန္းကလည္း အေသးဆုံးဆုိသည့္ ကြန္ပ်ဴတာထက္ ပုိေသးေနေသးသည္။
ဒါက ျပႆနာ ျဖစ္ေနတာပင္။ Facebook ၏ ကမကထျပဳလုပ္ခံ အေၾကာင္းအရာမ်ား ဆုိသည္မွာလည္း မုိ
ဘိုင္းက႑ တီထြင္မႈတြင္ ကေလးေပါက္စကေလး၏ ေျခလွမ္းပမာ ျဖစ္ေနသည္ဟု Forrester ကုမၸဏီမွ သုံး
သပ္သူတစ္ဦးက ဆုိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္တည္ေနရာျပအခ်က္အလက္လို၊စမတ္ဖုန္းတစ္ခုႏွင့္အျမဲခ်ိတ္ဆက္ထားႏုိင္မႈလို ထူးထူးျခားျခား
aဆာင္ရြက္တာေတြကို ျမင္ေတြ႕လိုၾကသည္။အဲဒီလိုလုပ္တာေတြနဲ႔မွ ေၾကာ္ျငာေတြ၊ပိုက္ဆံရတဲ့ကိစၥေတြက
အျဖစ္ မုိဘိုင္းမျဖစ္ဘဲ၊ အမွန္တကယ္ မုိဘိုင္းျဖစ္မွာ” ဟု ထိုသုံးသပ္သူက ေျပာသည္။ ထုိကဲ့သို႔ iPhone ႏွင့္ iPad အက္ပလီေကးရွင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနျခင္းမ်ားအျပင္ Apple ၏ ေနာက္လာမည့္ မုိဘိုင္း လည္ပတ္ေရးစနစ္ iOS 6 ဗားရွင္းသစ္အတြက္ Facebook က Apple ႏွင့္ တုိင္တိုင္ပင္ပင္ ေဆာင္ရြက္
ေနတာေတြလည္း ရိွေသးသည္။
လာမည့္ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္) ေဆာင္းရာသီတြင္ ထြက္လာဖို႔ရွိသည့္ iOS 6 တြင္ Facebook လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား
လည္း ပါဝင္လာမည္ ျဖစ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ iphoneပိုင္ရွင္ေတြကသူတုိ႔ဓာတ္ပုံခန္းမွဓာတ္ပုံမ်ားကုိfaecbook
တြင္ တုိက္႐ိုက္ေဝမွ်တာ ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္။
သို႔မဟုတ္faecbookတြင္သူတုိ႔လက္ရွိအေျခအေနျပ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေရးသားရာ၌iPhone ၏ အသံႏွင့္
ထိန္းခ်ဳပ္သည့္စနစ္ Siri ကို အသုံးျပဳႏုိင္မည္။ Apple ႏွင့္ Google တုိ႔ကဲ့သို႔ အက္ပလီေကးရွင္း ပလက္ေဖာင္း ထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ Facebook က သူ၏ မုိဘိုင္းလ္ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းမ်ား
အေပၚ ကိုယ္တိုင္ စီမံတတ္လာသည္။
Facebookက မုိဘိုင္းလ္လည္ပတ္ေရး စနစ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ဖုန္း ျပဳလုပ္ေနသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား ထြက္
လာသည္။ လူႀကီးမ်ားက ထုိမေၾကညာေသာ ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းမ်ားကို ျငင္း
ဆုိေသာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္ မုိဘိုင္း လည္ပတ္ေရးစနစ္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေျခကိုေတာ့ မျငင္းေပ။ “Facebook က ကိုယ္
ပိုင္ဖုန္း ဖန္တီးႏုိင္ရင္ သူ၏ မုိဘိုင္းကံၾကမၼာလည္း လွပႏိုင္ပါၿပီ” ဟု ေျပာေနၾကသည္။
Ref : Facebook Reorients Itself for a small Screen World by BRIAN X.CHEN, Net Guide ဂ်ာနယ္,(MMAS)
No comments:
Post a Comment