Pages

Pages - Menu

Wednesday, September 12, 2012

အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းအေၾကာင္း LSP တစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးႏွင့္ စကားစျမည္


အင္တာနက္သံုးစြဲသူေတြအၿမဲတမ္းစိတ္၀င္တစား ေမးျမန္းေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အင္တာနက္ျမန္ႏႈန္းအေၾကာင္း
ကို LSP ( Local Service Provider) တစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ ခဲ့ပါတယ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အင္တာနက္ေတြ ဘာေၾကာင့္ေႏွးတယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ လူေၾကာင့္လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ေျဖခ်င္ပါတယ္။ National Gateway ကို တာ၀န္ယူထိန္းသိမ္းရတဲ့လူေတြက Traffic Pattern ေတြကို အၿမဲေစာင့္ၾကည့္ၿပီး International Link မ်ားအေပၚ မွ်တျမန္ဆန္ႏုိင္ေစရန္ အခ်ိန္ႏွင့္
တစ္ေျပးညီ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ Traffic မ်ားတဲ့အခ်ိဳ႕ International Link မ်ား
တြင္ ျပည့္က်ပ္ေနႏိုင္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ Link မ်ားတြင္ Traffic မရွိဘဲ မညီမမွ်ျဖစ္ၿပီး ေႏွးေနႏုိင္ပါတယ္။
 
National Gateway ဆိုတာကလည္း မူအားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ထိန္းခ်ဳပ္တယ္ဆိုၿပီး နည္းပညာအားနည္းေနရင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အင္တာနက္ေႏွးေနတာ အမွန္ေတာ့ ထူးဆန္းတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္တကယ္ ထူးဆန္ေန
တာက အင္တာနက္ကသာ ေႏွးေနတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္က၀ယ္ထားတဲ့ Bandwidth ကိုသံုးစြဲမႈက သံုးပံုမွာတစ္
ပံုေလာက္ပဲသံုးၿပီး က်န္ႏွစ္ပံုက အလဟသျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြေတြက အလဟသျဖစ္
ေနၿပီး အင္တာနက္ကလည္း ေႏွးေနဦးမယ္။ ဒီလိုေႏွးေနဦးမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္နဲ႔ျပည္သူေတြအတြက္က
ေတာ့ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားၿပီး အလုပ္မျဖစ္တဲ့ Internet ၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခု ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။

ေမး။ ။ Bandwidth ကိုသံုးစြဲမႈက သံုးပံုမွာတစ္ပံုပဲသံုးၿပီး က်န္ႏွစ္ပံုက အလဟသျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အင္တာ
နက္က ဆက္ေႏွးေနဦးမယ္ဆိုတဲ့ အေျဖအေပၚ ဆက္ေမးခ်င္တာက ဘာေၾကာင့္ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ Bandwidth ကို သံုးပံုတစ္ပံုပဲ သံုးေနသလဲဆိုတာမ်ား အစ္ကို႔အျမင္ေလး သိခြင့္ရွိမလား။

ေျဖ။ ။ ဒီေမးခြန္းက သိပ္ေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သံုးပံုတစ္ပံုပဲသံုးေနတယ္လို႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး
ဗ်။ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်တစ္ခုအေပၚ အေျခခံၿပီး သံုးသပ္ျပတာပါ။ တကယ္လို႔ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ဒီအခ်က္ကို သိၿပီးျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း အဲဒီလိုတကယ္ျဖစ္ေနလား စံုစမ္းၾကည့္သင့္တယ္လို႔ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။ 
 
လက္ရွိဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ ယခင္ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္တဲ့ 3.3GB ကေနၿပီးေတာ့ ယခုေနာက္ပိုင္း International Bandwidth ခ်ိတ္ဆက္မႈကို NTT (Japan) ကေနၿပီး 2.5GB, PCCW Global (USA) သို႔ 3.2GB, HGC (HK) သို႔ 2.5 GB, Singapore Star Hub သို႔ 2.5GB ပမာဏဆီ ထပ္တိုးခ်ဲ႕ထားတယ္လို႔ သိရေတာ့ စုစု
ေပါင္း 14GB Bandwidth ကလာမယ့္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအထိ လံုေလာက္မႈရွိတယ္လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အင္တာနက္ျမန္ဆန္ဖို႔ဆိုတာက Bandwidth ေတြတိုးေန႐ံုနဲ႔ မရပါဘူး။ Gateway စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြ ISP လို႔ေခၚ
တဲ့ Internet Service Provider က Administrator ေတြရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈမွ်တစြာ ေတြးေခၚႏိုင္မႈ စိတ္ေန သေဘာ
ထားေတြသာမက စိတ္ညစ္မႈေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္ႏုိင္ပါတယ္။

ေမး။ ။ အင္တာနက္ျမန္ဆန္ဖို႔ Internet Service Provider (ISP) က Administrator ေတြရဲ႕တာ၀န္ဆိုေတာ့ အ
ခုလက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံမွာ Internet Service Provider (ISP) ဘယ္ႏွစ္ခုေလာက္ရွိေနပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ Mobile phone ကတစ္ဆင့္ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈကို အဓိကေပးေနတဲ့ MPT ISP ရယ္၊ Public ကို Internet အဓိက၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ YPT ISP လို႔ေခၚတဲ့ ရတနာပံုတယ္လီပို႔၊ ၿပီးေတာ့ MOD ISP နဲ႔ပါ
ဆိုေတာ့ အားလံုးေပါင္းသံုးခုေပါ့။

ေမး။ ။ အဲဒီ ISP သံုးခုနဲ႔ ျမန္မာျပည္အင္တာနက္ ျမန္ဆန္မႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔ လံုေလာက္မႈရွိတယ္
လို႔ေရာ အစ္ကိုျမင္ပါသလား။

ေျဖ။ ။ ေမးခြန္းေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အေျဖေတြအေပၚ အရမ္းကပ္လိုက္လာေနသလိုပဲ။ ထားပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေမးရင္ေတာင္ ေမးပါလို႔ေျပာၿပီး ေျဖခ်င္တဲ့ကိစၥဆိုေတာ့။ ဒီလိုရွိတယ္ဗ်ာ။ ISP သံုးခုရွိ တယ္ဆိုေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ISP ေအာက္မွာ LSP (Local Service Provider) ေလးခုရွိေနပါေသးတယ္။ အဲဒါေတြက YTP ISP လို႔ေခၚတဲ့ ရတနာပံုတယ္လီပို႔ေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ DTH နည္းပညာနဲ႔ အင္တာနက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ Sky Net, FTTx နည္းပညာနဲ႔ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ Elite Company နဲ႔ Fortune Company, ေနာက္တစ္ခုက FTTx နဲ႔ WiMax နည္းပညာနဲ႔ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ Redlink Company Limited တို႔ပါ။ 
 
အဲဒါေတြနဲ႔တင္ လံုေလာက္မႈရွိမယ္၊ အင္တာနက္ျမန္လာမယ္လို႔ေတာ့ ေျပာမရျပန္ဘူး။ အဲဒီ ISP, LSP ေတြ
မွာ နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာကိစၥေတြကို လြတ္လပ္စြာလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ။ ကၽြမ္းက်င္၀န္ထမ္းေတြ ရွိဖို႔လိုမယ္။ အ
ေရးႀကီးဆံုးက National Gateway မွတစ္ဆင့္ International Uplink ေတြကို တိုက္႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္
ေပးလိုက္ဖို႔ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါအစ္ကို။ အခုဆိုရင္ MPT Reform အတြက္ Workshop ျပဳလုပ္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီ
အေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။ ဒီကိစၥ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျဖစ္ရင္ အက်ိဳးရလဒ္ ဘယ္လိုရွိမယ္လို႔ေရာ အစ္
ကိုထင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ Reform လုပ္တယ္ဆိုတာ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ႀကိဳဆိုရမယ့္ကိစၥလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမး
စရာရွိတာက MPT ကိုအမ်ားပိုင္ corporation အျဖစ္ လြတ္လပ္စြာတည္ရွိေစမွာလား။ ဆက္သြယ္ေရး၊ စာ
တိုက္ႏွင့္ ေၾကးနန္း၀န္ႀကီးဌာနေအာက္မွာထားရွိတဲ့ Enterprise ပံုစံကို ေျပာင္းမွာလားဆိုတာက အေရးႀကီးမ
ယ္ထင္ပါတယ္။ 
 
ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ ျဖစ္သင့္တာက ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတိုက္ႏွင့္ ေၾကးနန္း၀န္ႀကီးဌာနက ဆက္သြယ္ေရးက႑
တြင္ နည္းပညာဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တိုးတက္ေရး ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း၊ ၎နည္းပညာကို အသံုးခ်ၿပီး ျပစ္မႈဆိုင္ရာမ်ား မ
ၿဖစ္ေပၚေစရန္ ကာကြယ္တားဆီးေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးေတြကို ေဆာင္ရြက္သင့္ၿပီး MPT အစား ျမန္မာ့ဆက္
သြယ္မႈ Corporation ကို လြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ဒီေန႔တိုးတက္
ေနတဲ့ အာရွႏုိင္ငံေတြလိုပဲ ဆက္သြယ္ေရးက႑မွာ အလ်င္အျမန္ တိုးတက္လာမယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ အခုခ်ိန္မွာ MPT အစား ျမန္မာ့ဆက္သြယ္မႈ Corporation ကို လြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႕အစည္း
တစ္ခုအျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးဖို႔က လြယ္ကူမႈရွိလိမ့္မယ္လို႔ အစ္ကိုျမင္ပါသလား။ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ အ
တုိင္းအတာအတြင္းမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္တယ္ဆိုတာကိုေရာ အစ္ကို႔ရဲ႕အျမင္ေလး သိပါရေစ။

ေျဖ။ ။ အလုပ္တစ္ခုလုပ္တယ္ဆိုတာက လက္ရွိမ်က္ေမွာက္ကာလကို အဓိကမၾကည့္ဘဲ ေရရွည္ေသခ်ာမႈ
ကို အဓိကထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အရင္ဆံုးျပင္ရမွာက ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔နည္း ဥပေဒ
ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြျပင္ၿပီးမွသာ လြတ္လပ္တဲ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္မႈ Corporation ျဖစ္လာမွာပါ။ ဒုတိ
ယေမးခြန္းအေနနဲ႔ကေတာ့ အျမန္ဆံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္ အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ။

ေမး။ ။ အစ္ကိုေျဖသြားတဲ့အထဲမွာ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြေရာ၊ ေနာင္သြားရမယ့္ စီမံကိန္းေတြေရာ အားလံုးျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။ အခုေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ သိခ်င္တာက လက္ရွိအေျခအေန အတုိင္း
မွာပဲ အေျပာင္းအလဲေတြမလုပ္ႏုိင္ခင္ သံုးစြဲသူျပည္သူလူထု အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ႏုိင္ေအာင္ အင္တာနက္
ၿမန္ဆန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလားဆိုတာပါ။

ေျဖ။ ။ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေပါ့ေနာ္၊ National Gateway တာ၀န္ယူတဲ့ Policy Maker ေတြ၊ စက္ပိုင္းဆုိင္
ရာေတြကို တာ၀န္ယူကိုင္တြယ္ေနတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ အရည္ေသြးျပည့္မွီမႈရွိမရွိ၊ ႏုိင္ငံေတာ္အ ႀကီးအကဲ
မ်ား၏ ၫႊန္ၾကားမႈကိုတစ္မ်ိဳး အဓိပၸါယ္ေကာက္စီမံေနမႈရွိမရွိ၊ National Gateway မွ ISP မ်ားသို႔ မလိုလားအပ္
တဲ့ procedure မ်ားႏွင့္ ႀကိဳးနီစနစ္မ်ား အလြန္အကၽြံတည္ရွိေနမႈမ်ားရွိမရွိ စစ္ေဆးေလွ်ာ့ခ်လိုက္႐ံုနဲ႔တင္ ျမန္
သြားႏုိင္ပါတယ္။

ယခုလုိ ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
 
 
Internet Journal:

No comments:

Post a Comment