ခရီးသည္ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ယခုုႏွစ္ ပထမ ေျခာက္လပတ္ ေက်ာ္ကာလအတြင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕အတြင္း ေသဆုံးသူ ၆၇ ဦးရွိခဲ့ျပီး ၄၅၆ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ၾကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္ က ေျပာသည္။
ဇန္န၀ါရီလမွ ဇူလိုုင္လလည္အထိ “ယာဥ္တုိက္မႈစုစုေပါင္း ၁၄၃ မႈ ျဖစ္ပြားတဲ့အထဲမွာ မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ အမ်ားဆုံး
ျဖစ္ပြားခဲ့တာပါ။ ဒုတိယအမ်ားဆုံးကေတာ့ အရိွန္ျပင္းေမာင္းလုိ႔ျဖစ္တာပါ” ဟု ဦးလွေအာင္က ဆုိသည္။
ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား တုိက္မႈမ်ားတြင္ ယာဥ္စီးေရ အမ်ားဆုံးရိွေသာ မထသ (ျမိဳ႕တြင္း) ယာဥ္လုိင္းမွ ယာဥ္တုိက္မႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ျပီး အေနာက္ပုိင္းခရုိင္ ယာဥ္လုိင္းမွ ယာဥ္တုိက္မႈ ဒုတိယ အမ်ားဆုံးလိုုက္သည္။ ဗႏၶဳလ (ပါရမီ) ယာဥ္လုိင္းႏွင့္ ေျမာက္ပုိင္းခရုိင္ ယာဥ္လုိင္းတုိ႔မွာ ယာဥ္တုိက္မႈ အမ်ားဆုံးစာရင္းတြင္ ပါ၀င္သည္။
ရန္ကုုန္ျမိဳ႕တြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား သိသိသာသာ တိုုးလာခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္တင္ ကားမ်ား၏ စည္းကမ္းမဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ မထသ
(ဗဟို)မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဘျမင့္က “ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တဲ့အတြက္ ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကား ေမာင္းတဲ့သူေတြက ယာဥ္တိုက္မႈ မျဖစ္ေအာင္ ဂရုတစိုက္ မေမာင္းဘဲ တစီးနဲ႔တစီး အၿပိဳင္အဆိုင္ ေက်ာ္တက္ ေမာင္းၾကတာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တာပါ” ဟု ဆုိသည္။
“ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ၿပီဆိုရင္လည္း အဓိကတရားခံက ယာဥ္ေမာင္းျဖစ္တာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္း အမ်ားစုက အဖမ္းမခံဘဲ ထြက္ေျပးၾကတယ္”ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
မထသ (ဗဟိုု)က အပတ္စဥ္ ယာဥ္စည္းကမ္းပိုုင္းဆိုုင္ရာ သင္တန္းမ်ား ပိုု႔ခ်ေပးေနျပီး ယာဥ္တိုုက္မႈျဖစ္လွ်င္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ထြက္ေျပးမႈ မလုုပ္ေရးႏွင့္ ဒဏ္ရာရ ခရီးသည္ေတြကို ေရွးဦးသူနာျပဳနည္းနဲ႔ အသက္ကယ္တင္ဖို႔ကိုပါ ထည့္သြင္း သင္ၾကားေပးေနေသာ္လည္း လက္ေတြ႔လုုပ္ေဆာင္မႈ နည္းပါးလွသည္။
ေန႔တြက္ ပုုတ္ျပတ္စားစနစ္ႏွင့္ အေခါက္စားစနစ္ေၾကာင့္ ၀င္ေငြအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အႏၲရာယ္
ျဖစ္ေလာက္အာင္ ျပိဳင္ဆိုုင္မႈမ်ား ျဖစ္ေစသည္ ဆိုုကာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုုက္မ်ားကိုု အေျခခံလစာႏႈန္းထားႏွင့္ ဆုုခ်ီးျမွင့္စနစ္မ်ား ျပဳရန္ ယာဥ္လိုင္းမွ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ ေခါက္ေရစနစ္ကိုုလည္း ျပန္လည္ဆန္းစစ္ျခင္းမ်ား ျပဳရန္ အၾကံျပဳမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
မထသ(ဗဟို) စီမံမႈေအာက္၌ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္း အဖြဲ႔အစည္း ေပါင္း ၁၇ ခုရွိၿပီး ယာဥ္စီးေရေပါင္း ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ငါးေထာင္ေက်ာ္ ေန႔စဥ္ပံုုမွန္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ရိွေသာ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္အမ်ားစုကိုု ည ၈ နာရီ မေက်ာ္မီ အထိသာ ေတြ႔ရေလ့ရွိျပီး ထိုုအခ်ိန္ေက်ာ္လြန္လွ်င္ အရွိန္ျပင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ေလ့ရွိမႈေၾကာင့္ နာမည္ဆိုုးတြင္ေသာ ၾကားကားမ်ားကုိသာ ခရီးသည္ အမ်ားစုက အားထားရေလ့ရွိသည္။
ဇူလုိင္လ ၁၄ရက္ေန႔ ည၈နာရီအခ်ိန္ခန္႔က ၾကည့္ျမင္တုိင္ၿမိဳ႕နယ္ အထက္ ၾကည့္ျမင္တုိင္လမ္းႏႇင့္ နတ္စင္လမ္းထိပ္တြင္ အဓိပတိ ခရီးသည္တင္ယာဥ္က အျခားယာဥ္လုိင္းမွ ကားတစီးႏွင့္ အျပိဳင္ေမာင္း ႏွင္လာရာမွ လမ္းကူးရန္ ေစာင့္ဆုိင္းေနသူ လူငယ္ႏႇစ္ဦး၊ ပလက္ေဖာင္းအား ေက်ာ္ကာ ကား၀ပ္ေရွာ့ အနီးရိွ လူတဦးႏွင့္ လမ္းညႊန္ဆုိင္းဘုတ္၊ ကား၀ပ္ေရွာ့အလုပ္ရုံႏွင့္ ရပ္ထားေသာ လုိက္ထရပ္ယာဥ္တုိ႔အား တုိက္မႈ
ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ဇူလုိင္လ ၁၁ ရက္ေန႔ ည ၁၀ နာရီခန္႔ကလည္း ၾကည့္ျမင္တုိင္ျမိဳ႕နယ္ႏွင့္ လိႈင္သာယာျမိဳ႕နယ္အၾကား ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ လုိက္ထရပ္ကား တစီးက ၾကည့္ျမင္တုိင္ျမိဳ႕နယ္ ကမ္းနားလမ္းေပၚတြင္ စက္ဘီးတစီးႏွင့္ လမ္းသြားလမ္းလာ တဦးအား တုိက္မိခဲ့ရာ ဒဏ္ရာရရိွသူ ႏွစ္ဦးအနက္ တဦးမွာ ကားႏွင့္ ေပ ၄၀ ခန္႔ တရြတ္တုိက္ ပါသြားခဲ့ျပီး ဘီးေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရိွသြားကာ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာ ရသြားခဲ့သည္။
အဆုိပါ ယာဥ္တုိက္မႈ ႏွစ္မႈလုံးတြင္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ားမွာ ယာဥ္တုိက္မႈ ျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္သြားခဲ့ၾကသည္။
No comments:
Post a Comment