ျမန္မာႏိုင္ငံေရေၾကာင္းသိပၸံတကၠသိုလ္၌ ယခုႏွစ္၂၀၁၂-၂၀၁၃ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္
ယခင္ထက္အမွတ္ေပါင္း တုိးျမင့္၍ ေက်ာင္းသားဦးေရ (၃၂၀)သာ လက္ခံမည္ျဖစ္သည္။
ယခင္ တကၠသိုလ္၀င္စာေမးပြဲ အမွတ္ေပါင္း (၄၅၀)ရရိွသူမ်ားကို လက္ခံခဲ႔ရာမွ ယခုတြင္ အမွတ္ေပါင္း ၄၅၀ အထက္အမွတ္ ရရိွသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသာ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ လူေတြ႔စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ မ်က္စိစမ္းသပ္ျခင္း၊ အသည္းေရာင္အသားဝါဘီပိုး၊ HIV ၊ AIDS စသည့္ က်န္းမာေရး စစ္ေဆးမည္ျဖစ္ၿပီး ေဆးစစ္ခ်က္မ်ားကိုပါ တပါတည္း တင္ျပရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ား စိစစ္ေရြးခ်ယ္မႈျပဳလုပ္ရျခင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍ေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္မွပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာခ်ာလီသန္းက ယခုကဲ႔သို႔ဆိုသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းကို ႏိုင္ငံတကာကခဏခဏ လာစစ္ေဆးတယ္။ ၆လပိုင္းမွာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေရေၾကာင္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (IMO)က လာစစ္ေဆးတယ္။ ခု ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ တစ္ႀကိမ္ စစ္ေဆးမႈလုပ္မယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြကို စစ္လိုက္တာပါ။” ဟု ေဒါက္တာခ်ာလီသန္းက ေျပာသည္။
ေရေၾကာင္းသိပၸံ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတြင္ Professional ေက်ာင္းဆရာမ်ားလည္း လံုေလာက္မႈမရိွသည့္ အခက္အခဲမ်ားရိွေနသျဖင့္ သေဘၤာမတက္ႏိုင္ေတာ့သည့္ အၿငိမ္းစားဆရာမ်ားကို အခ်ိန္ပိုင္း ဆရာအျဖစ္ သင္ၾကားေစေၾကာင္းကိုလည္း ပါေမာကၡႀကီး ကဆိုသည္။
“က်န္းမာေရးအဆင့္မမီေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန(ေအာက္ျမန္မာျပည္)ကုိ ျပန္ၿပီး ေစလႊတ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးအေျခေနနဲ႔ ကိုယ့္အမွတ္ကို ကိုယ္ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ေလွ်ာက္သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။” ဟု ေဒါက္တာခ်ာလီသန္းက ဆက္လက္အႀကံျပဳခဲ႔သည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းၿပီးသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ကိုးရီးယား၊ ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ ကုမၸဏီမ်ားက အလုပ္လက္တြဲ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္ေခၚ ယူျခင္းေၾကာင္႔ လက္ရိွတြင္ ၎တကၠသိုလ္ေက်ာင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားေသာ ကုမၸဏီ (၂၃)ခုအနက္ ကိုးရီးယားႏိုင္ငံကုမၸဏီမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Workshop Skill ရရွိေရးအတြက္မူ ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္ေက်ာင္းမွ စီမံေပးႏိုင္ျခင္းမရိွဘဲ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိအစီအစဥ္ျဖင္႔သာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎တကၠသိုလ္က သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။
“ေရေၾကာင္းတကၠသုိလ္ကေန ဆရာတို႔အဆက္သြယ္နဲ႔ အလုပ္ရတဲ့သူေတြေတာ့ (၆၀)ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ရွိတဲ့ သူတို႔အဆက္ သြယ္နဲ႔သူတို႔ အလုပ္ရေတာ့ ဘယ္ေလာက္လဲဆိုတာမသိဘူး။” ဟု ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ ခ်ာလီသန္းက ဇူလိုင္လ (၂၅)ရက္ေန႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ႔သည္။
ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္သို႔တက္ေရာက္ပါက အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္(၇)ခုသင္ၾကားရမည္ျဖစ္ၿပီး အသံုးခ်သိပၸံ ဘာသာရပ္ျဖစ္ေသာ ေရေၾကာင္းပညာသိပၸံပညာကို သင္ၾကားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္ (၇)မ်ိဳးမွာ ေရယာဥ္တည္ေဆာက္မႈပညာ၊ ေရေၾကာင္းစက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ျမစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ကမ္းရိုးတန္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္းလွ်ပ္စစ္ႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္ပညာႏွင့္ ေရေၾကာင္းလွ်ပ္စစ္အီလက္ထေရာနစ္ပညာ တို႔သင္ၾကားရျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္မ်ားသည္ (၆)ႏွစ္ သင္ၾကားရမည္ျဖစ္ၿပီး အသံုးခ်သိပၸံ ဘာသာရပ္မွာ (၅) ႏွစ္ သင္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။
သေဘၤာေပၚတြင္ သေဘၤာအရာရွိအျဖစ္ လိုက္ပါတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္သည့္ ဘာသာရပ္ (၃)ခုုမွာ ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္းသိပၸံပညာႏွင့္ ေရေၾကာင္းလွ်ပ္စစ္ႏွင့္အီလက္ထေရာနစ္ပညာရပ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္သည္ သေဘၤာေပၚ၌ ေရေၾကာင္းအရာရွိအျဖစ္လိုက္ပါႏိုင္၍ ေရေၾကာင္းသိပၸံဘာသာရပ္သည္ သေဘၤာေပၚတြင္ ကုန္းပတ္အရာရွိအျဖစ္လိုက္ပါၿပီး ေရေၾကာင္းလွ်ပ္စစ္ႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္ပညာ ဘာသာရပ္မွာ သေဘၤာေပၚတြင္ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာအျဖစ္ လိုက္ပါ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အျခားဘာသာရပ္မ်ားသို႕ တက္ေရာက္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္း ေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္မွ သေဘၤာလိုက္ပါႏိုင္ရန္ ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ေပးမည္ဟု ေပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဒါက္တာ ခ်ာလီသန္းက ေျပာၾကား ခဲ႔သည္။
ၿမစ္မခမီဒီယာ
No comments:
Post a Comment