Pages

Pages - Menu

Tuesday, July 10, 2012

အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ပညာေရး စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး

အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ  အတတ္ပညာရွင္၊ အသိပညာရွင္မ်ား  ေမြးထုတ္ေပး ေနေသာ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္၊ သိပၸံ မ်ားတြင္ လက္ရွိက်င့္သုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေန သည့္ ပညာေရး စနစ္ႏွင့္ပတ္ သက္၍ ေဆြးေႏြးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိစနစ္ကိုက်င့္သုံးခဲ့သည္မွာ ဆယ္ စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။


အင္ဂ်င္နီယာပညာ သင္ၾကားလိုသူမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ပထမႏွစ္ AGTI  သင္တန္းကို စတင္တက္ေရာက္ရသည္။ တက္ေရာက္လိုသည့္ Major ကို တကၠသိုလ္၌ သတင္း ပို႔မွတ္ပုံတင္ခ်ိန္ တြင္အဆိုျပဳေစၿပီး ရမွတ္ႏွင့္ လက္ခံနိုင္ေသာဦးေရတို႔ကိုအေျခခံ၍ ေရြးခ်ယ္ တက္ ေရာက္ေစသည္။ ဒုတိယႏွစ္ AGTI  သင္တန္းေအာင္ျမင္ခ်ိန္တြင္ AGTI ဒီပလိုမာရရွိသည္။ အဆင့္မီ သည္ဟု သတ္မွတ္ခံရသူမ်ားသည္ ပထမႏွစ္ B.Tech  သင္တန္းသို႔ ဆက္လက္ တက္ေရာက ခြင့္ရွိပါ သည္။


ဒုတိယႏွစ္ B.Tech  ေအာင္ျမင္ခ်ိန္တြင္ B.Tech (နည္းပညာ ဘြဲ႕)ရရွိၿပီး အဆင့္မီ သည္ဟု သတ္မွတ္ ခံရသူမ်ားသည္ B.E တန္းဆက္လက္တက္ေရာက္ခြင့္ရွိပါသည္။ လက္ရွိ စနစ္မွာ B.E  ဘြဲ႕ရရွိရန္အတြက္ (ယခင္ကကဲ့သို႔ တိုက္ရိုက္တက္ေရာက္နိုင္ရန္ ဖြင့္လွစ္ ထားေသာ နည္းပညာ  တကၠသိုလ္(ရတနာပုံဆိုင္ဘာစီးတီး)မွလြဲ၍ အဆင့္သုံး ဆင့္ေက်ာ္ျဖတ္ရေသာ ေလွကားထစ္ စနစ္ျဖစ္သည္။

မူလက်င့္သုံးေနေသာ AGTI ႏွင့္ B.E သီးသန႔္တစ္ပိုင္းစီခြဲျခားထားၿပီး အလြန္ေတာ္သူ အနည္းငယ္ အတြက္ B.E ေပါင္းကူးဖြင့္ေပးထား သည့္ စနစ္ ေနရာတြင္  အစားထိုးက်င့္သုံးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သင္ၾကားေရး ဌာနအေရ အတြက္ ကိုလည္း မူလက ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးရွိ  တကၠသိုလ္ႏွစ္ခုမွ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ၃ဝေက်ာ္  အထိတိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရ ကိုလည္း အဆ ေပါင္း မ်ားစြာ တိုးျမႇင့္လက္ခံခဲ့ပါသည္။

စနစ္သစ္ကိုတီထြင္က်င့္သုံးခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ယင္းစနစ္အားသာခ်က္၊ အားနည္း ခ်က္မ်ားကို ယခုအခါ ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ ေနရၿပီျဖစ္ပါသည္။ 

စနစ္သစ္တီထြင္စဥ္က ပိုေကာင္း ေစလိုေသာ  ေစတနာျဖင့္ လုပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္မွာ သံသယ  ရွိရန္မလိုေသာ္လည္း ပညာေရး စနစ္ ကိုယ္တိုင္ က အားနည္းရႈပ္ေထြးျခင္း၊ လက္ေတြ႕  အစီအစဥ္ေရးဆြဲ   အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ တြင္ စနစ္က်နမႈအား နည္းျခင္း၊ အေတြ႕အၾကဳံႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈျပည့္စုံသူမ်ားမလုံ ေလာက္ျခင္း၊ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရမ်ား  လြန္းျခင္း၊ စာသင္ခန္း၊ ဓာတ္ခြဲ ခန္း၊ လက္ေတြ႕ခန္း၊ စာၾကည့္ တိုက္၊ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္း၊ စာအုပ္စာတမ္း အစရွိသည္မ်ား လုံေလာက္ျပည့္စုံ မႈမရွိျခင္း၊ သင္ရိုးညႊန္း  တမ္းမ်ား အားနည္းခ်က္ ရွိျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းဆင္းမ်ား ၏အရည္ အေသြး မွာ ေဝဖန္ မႈမ်ိဳးစုံႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာ  အေနအထားသို႔ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါသည္။
အဓိကျပႆနာမွာ လက္ရွိေလွကားထစ္စနစ္အတြက္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲထား ေသာ သင္ရိုးညႊန္း တမ္းျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႕ကၽြမ္းက်င္မႈကို ဦးစားေပးရမည့္ Technician  ေမြးထုတ္ရန္ AGTI သင္တန္း မ်ားႏွင့္ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ားကို နက္နက္နဲနဲသင္ယူၿပီး အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္ စီမံေဆာင္ရြက္ မည့္ Engineering Scientist မ်ားေမြးထုတ္ရန္ သင္တန္းမ်ားကို တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း တက္ေရာက္ နိုင္ရန္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေရး ဆြဲရသည္မွာ အေျပာလြယ္ သေလာက္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္  ခက္ခဲလွေသာ  အလုပ္ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ၎အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ ၾကားတြင္ B.Tech တစ္ဆင့္တိုးလာရာ ''ဘြဲ႕ရခ်င္းအတူတူ B.Tech ႏွင့္ B.E ဘာကြာ သလဲ'' ဆိုေသာ ေမးခြန္း ေမးစရာျဖစ္လာခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္းတြင္ ေနရာေပးရန္ လည္း ရႈပ္ေထြး မႈမ်ားရွိလာေစခဲ့ပါသည္။

သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ဆြဲသူမ်ားအဖို႔ ဒီပလိုမာ ႏွင့္ဘြဲ႕တစ္ဆင့္ခ်င္းတြင္ ေက်ာင္းထြက္၍ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္မည့္ သူမ်ား လုံေလာက္ေသာ တတ္ကၽြမ္းမႈရရန္ လိုအပ္ေသာသင္ၾကားပို႔ခ်မႈမ်ား ျပင္ဆင္ေပးရသလို အဆင့္မီ၍ ေနာက္တစ္ဆင့္  တက္မည့္သူမ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာမ်ား အခ်ိတ္ အဆက္မျပတ္ေစရန္ လည္း ျပင္ဆင္ေပး ရသည္။

ပုံမွန္သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကိုပင္ ကၽြမ္းက်င္၍ အေတြ႕အၾကဳံရွိသူမ်ားက လုံေလာက္ေသာ အခ်ိန္ယူ၍ စနစ္တက် စီမံေနသည္ျဖစ္ရာ မည္သည့္နိုင္ငံတြင္မွမရွိေသာ လက္ရွိစနစ္အတြက္ အေတြ႕ အၾကဳံကၽြမ္းက်င္မႈ အသင့္အတင့္ သာရွိသူမ်ားမွ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေရးဆြဲထားေသာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမွာ ဟာကြက္ေပ်ာ့ကြက္မ်ားျပည့္ေနျခင္းကို ထူးဆန္းသည္ဟု ယူဆရန္ မလိုပါ။ ဤကဲ့သို႔ ေလွကားထစ္ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးသာသုံးစြဲရန္ သင့္ ေတာ္မည္ဆိုပါက နိုင္ငံတကာတြင္ အမ်ားကလက္ခံသုံးစြဲေနမည္ သာျဖစ္သည္။

နိုင္ငံတကာအသိအမွတ္ျပဳမႈ အလြန္ အေရးႀကီး ေသာ ပညာေရးကိစၥမ်ားတြင္ အမ်ားလက္ခံက်င့္သုံးေသာစနစ္ကိုသာ သုံးစြဲသင့္ပါသည္။ စနစ္သစ္ တစ္ခုတီထြင္ သုံးစြဲေသာကိစၥမွာ ျမန္မာနိုင္ငံကဲ့သို႔ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္စနိုင္ငံအတြက္ နိုင္ငံတကာ အသိ အမွတ္ျပဳမႈရရွိေရးေဆာင္ရြက္ရန္ ခက္ခဲမည္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုေတြ႕ၾကဳံေနရေသာ အင္ဂ်င္နီယာပညာေရး အဆင့္အတန္းနိမ့္က်ေန မႈျပႆနာကိုေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္ခ်ိန္တြင္ နိုင္ငံတကာက လက္ခံက်င့္သုံး ေနေသာပညာေရးစနစ္ကိုသုံးစြဲျခင္းျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း မေမၽွာ္ လင့္ဘဲ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာျပႆနာမ်ား အလိုလိုပေပ်ာက္သြား မည္ဟု ယူဆနိုင္ပါ သည္။

 ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း မူလကအသား က်ခဲ့ေသာ၊ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ၊ အသုံးတည့္ခဲ့ေသာ အင္ဂ်င္နီယာ  ပညာေရးစနစ္မွာလည္း နိုင္ငံတကာတြင္ အမ်ားက သုံးစြဲေနခဲ့ေသာ စနစ္ကိုသာ မိမိအေျခအေနႏွင့္ ကိုက္ညီရန္မြမ္းမံသုံးစြဲျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ သို႔ျဖစ္၍လည္း တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာနိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရးစနစ္မွာ လည္း နိုင္ငံတကာတြင္ အမ်ားကသုံး စြဲေနခဲ့ေသာ စနစ္ကိုသာ မိမိအေျခအေနႏွင့္ ကိုက္ညီ၍ မြမ္းမံသုံးစြဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ 

သို႔ျဖစ္၍လည္း တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာ အင္ဂ်င္ နီယာပညာေရးအဆင့္မွာ နိမ့္က်သည္ ေဝဖန္ခံရျခင္းမရွိခဲ့ေၾကာင္း အမ်ားသိၿပီး ျဖစ္ပါ သည္။ယခုျပဳျပင္မြမ္းမံ လိုေသာအခ်ိန္တြင္ ထိုနမူနာအေတြ႕အၾကဳံကို အေျခခံ၍ ျပန္လည္က်င့္ သုံးျခင္းသာ ေျဖရွင္းမႈ  ပုံစံအမွန္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ AGTI သင္တန္းမ်ား သီးသန႔္ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ B.Tech  ဘြဲ႕ေပးရန္ လို မလိုဆန္းစစ္ၿပီး လို အပ္ပါကလည္း ၎ဘြဲ႕အတြက္ အဆင့္အတန္းစနစ္တက် တိက်စြာ သတ္မွတ္ သင္ၾကားေပးျခင္း၊ မူလက်င့္သုံးေသာစနစ္အတိုင္း အလြန္ေတာ္သူမ်ား အတြက္ သာ ေပါင္းကူး ခြင့္ဖန္တီးေပးထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။ 

 ေပါင္းကူးစနစ္ က်င့္သုံးရာတြင္ သတိထား ရမည့္အခ်က္မွာ သဘာဝ အဆင့္အတန္းမတူညီေသာ ဒီပလိုမာႏွင့္ ဘြဲ႕အသီးသီးကို ေျပာင္းလဲ သင္ၾကားရာတြင္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ ကူးေျပာင္းသင္ၾကားနိုင္ေသာ  အဆင့္အသီးသီးကိုသာ ေပါင္းကူး ခြင့္ေပး ရန္ျဖစ္ပါ သည္။ AGTI ႏွင့္ B.Tech  သင္တန္းအသီးသီးမွာ လက္ေတြ႕အသုံးခ်မႈဦးစား ေပးသင္တန္း မ်ားျဖစ္ပါသည္။

ဒီပလိုမာရရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ လက္ေတြ႕ဦးစားေပး စနစ္တြင္ သုံးႏွစ္သင္ၾကားၿပီး ခ်ိန္၌ အဆင့္ျမင့္  နည္းပညာတီထြင္ဆန္းသစ္မႈ ဦးစားေပးစနစ္ျဖစ္သည့္ ဘြဲ႕ရယူရန္ အတြက္ Orientation Course တစ္ႏွစ္ သင္ၾကားၿပီး လိုအပ္သည္မ်ား ျဖည့္ဆည္းၿပီးမွ B.E သင္တန္းမ်ား ဆက္လက္ တက္ေရာက္ရပါသည္။

 ေျခာက္ႏွစ္ တိုက္ရိုက္တက္ ရေသာ B.E ဘြဲ႕အတြက္ AGTI  ဒီပလိုမာသုံးႏွစ္ေအာင္ျမင္ၿပီး  သူမ်ားသည္ B.E  ဘြဲ႕ရရန္ ေလးႏွစ္ ထပ္မံတက္ရပါသည္။ B.Tech ကဲ့သို႔ေသာဘြဲ႕ရမ်ား မွာ ေလးႏွစ္ သို႔မဟုတ္ ငါးႏွစ္ေတာက္ေလၽွာက္ လက္ေတြ႕ဦးစားေပး စနစ္တြင္ အသားက်ေနၿပီးျဖစ္၍ B.E  ဘြဲ႕ကဲ့သို႔ စာေတြ႕အဆင့္ျမင့္  နည္းပညာဦးစား ေပးစနစ္ကို ကူးေျပာင္းသင္ၾကား ရန္မျဖစ္နိုင္ပါ။ 

တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ား  အေရအတြက္မ်ားျပား လြန္း၍ ျပည့္စုံေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးနိုင္မႈမရွိျခင္းျပႆနာအတြက္ ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလးရွိ မူလေက်ာင္းႀကီး ႏွစ္ေက်ာင္း (ရန္ကုန္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ႏွင့္ မႏၲေလးနည္း ပညာတကၠသိုလ္)တို႔ကို ဦးစြာ အာ႐ုံစိုက္ျဖည့္ဆည္း ျမႇင့္တင္ အရည္အေသြးျပည့္မီ ေစျခင္းမွာ လက္ေတြ႕အက်ဆုံး ျဖစ္မည္ဟုယူ ဆပါသည္။

 က်န္ေက်ာင္းမ်ားကိုလည္း လက္ရွိစနစ္ျဖင့္တက္ေနသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား တတ္နိုင္ သမၽွအရည္ အေသြး  မီရန္ပံ့ပိုးေပးရန္လိုအပ္ပါသည္။ ပညာေရးစနစ္ကိုမူ ေစာနိုင္သမၽွ ေဆာ လ်င္စြာေျပာင္း လဲေပးၿပီး AGTI ႏွင့္ B.Tech ကဲ့သို႔ Technician သင္တန္း သင္ေက်ာင္းသတ္သတ္၊ B.E ကဲ့သို႔ အဆင့္ျမင့္  အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕  သင္တန္းေက်ာင္း သတ္သတ္ခြဲျခားလိုက္ျခင္းျဖင့္ ျဖည့္ဆည္း ေပးရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ အဆင္ေျပေစမည္ဟု ယူဆပါသည္။ ေက်ာင္းအားလုံး တြင္ ဒီပလိုမာႏွင့္ဘြဲ႕   အဆင့္အားလုံးအတြက္ လိုအပ္သမၽွျပည့္စုံေစရန္ကိစၥမွာ လက္ရွိ တိုင္းျပည္၏ အေနအထားအရ လက္ေတြ႕ က်မည္မဟုတ္ပါ။ 

AGTI ဒီပလိုမာရ သူမ်ားကို အေရအတြက္မ်ားမ်ား ထုတ္ေပးရန္၊ B.Tech ဘြဲ႕ေပးရမည္ဆိုပါက လည္း သင့္တင့္ေသာ အေရအတြက္ထုတ္ေပး ရန္ႏွင့္ စီမံခန႔္ခြဲမႈႏွင့္ သုေတသန အတြက္ အနည္းစုသာလိုအပ္ေသာ  B.E ဘြဲ႕ရမ်ားကို လိုအပ္သေလာက္အေရ အတြက္ထိန္းခ်ဳပ္၍ ထုတ္ေပးရန္စီစဥ္သင့္ပါသည္။ တိုင္းျပည္ အတြက္ သင့္ေတာ္ ေသာ ဒီပလိုမာႏွင့္  ဘြဲ႕အသီးသီး၏အေရအတြက္အခ်ိဳးအစားကို ပညာရွင္မ်ား ေဆြးေႏြး  ဆုံးျဖတ္  သတ္မွတ္ၾကရန္ျဖစ္ပါသည္။

 ထိုသို႔စီမံလိုက္ျခင္းျဖင့္ ပံ့ပိုးရန္လို အပ္ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမ၊ အေဆာက္အအုံ သင္ေထာက္ကူ  ပစၥည္းမ်ားကို လို အပ္သည့္ေနရာတြင္ လိုအပ္သလို ထိေရာက္ အက်ိဳးရွိစြာ ေနရာခ်ပံ့ပိုးနိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္အတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမျဖစ္ေစဘဲ အက်ိဳးရွိစြာ အသုံး ခ်နိုင္ရန္ အထူးအေရးႀကီးပါသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံ၏ အင္ဂ်င္နီယာပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲနိုင္ရန္ ဉာဏ္မီ သမၽွတင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တတ္သိနားလည္သူမ်ားမွ ဝိုင္းဝန္းေဆြးေႏြး အႀကံေပးေရးသားျခင္းျဖင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ ေနာင္လာ မည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္အတြက္ ေကာင္းက်ိဳး ရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ၾကေစ  လိုပါသည္။


ေဆာင္းပါးရွင္ ဇင္ေယာ္ ၏  [---အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရး စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး---]
Ref: Yangon Media :

No comments:

Post a Comment